Wpis z mikrobloga

Mówicie, że mieszkania drogie ? Spokojnie … samochody już powoli widać, że czeka to samo.

BMW serii 5 g30/31 kosztowało nowe z salonu podczas premiery 2018r 219000pln za podstawową wersję. Teraz mamy premierę nowej serii 5 tym razem elektrycznej i5 koszt najtańszej podstawowej wersji 345000pln( ͡° ͜ʖ ͡°) za mocniejszy zasięg cena 500000pln. Powiecie, ze inflacja? Cena jest taka sama dla całej unii, a pewnie i globalna zależna od lokalnych podatków. W Niemczech nie było takiej inflacji jak u nas, a nowe i5 i tak jest droższe o 25000euro od spalinówki.
Na szczęście planowana jest tez wersja w dieslu która pewnie będzie za tyle co konkurencja tj. 240000/250000pln

Mercedes zapowiada nowe modele tylko i wyłącznie elektryczne od 2030r, unia od 2035r, podejrzewam, że ceny ostro wywali w kosmos ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Elektryki jak widać na przykładzie nowej bmki bardzo mocno windują cenę, auta prawdopodobnie skończą tak jak mieszkania, mało kogo będzie na nie stać moim zdaniem. O używanych autach elektrycznych nawet nie ma co mówić.

Jak wy uważacie ?? Zdjęcie dla atencji
#motoryzacja #samochody #autaelektryczne #bmw
N.....a - Mówicie, że mieszkania drogie ? Spokojnie … samochody już powoli widać, że ...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
Kolego


@Noc-Kruka: ''Kolego'' Zapewniam, że mam pojęcie o czym piszę w przeciwieństwie do ciebie. Tak w czasach wychodzenie Mercedesa E-Klasy W213 była deflacja a nawet stagnacja było to jeszcze w 2015? roku. ''Kolega'' miałem w życiu więcej samochód oraz ich sprzedałem jak ty znasz modeli prawdopodobnie. Ale czego się można spodziewać po kimś ktoś kończy zdanie rzędem xDDDDD jak gimbus jakiś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Cztero0404: Zobacz na cenę Audi c8 dzisiaj, następnie zobacz na cenę audo c9 jak wyjdzie za 2 lata. Sprawdź cenę nowej e klasy i w213, potem sprawdź cenę g31 i nowej i5. Mówimy ciągle o najnowszych i zmieniających się generacjach aut, producenci wykorzystują zmianę generacji modelu do wzrostu cen i to nie małych wzrostów, widać po a6 która ciągle ma starą cenę, ale z nową generacją cena się zmieni tak
  • Odpowiedz
Zobacz na cenę Audi c8 dzisiaj, następnie zobacz na cenę audo c9


@Noc-Kruka: Zobacz na cenę A6 C4, W210, E60 i widzisz problem jest taki, że ty piszesz o następnej generacji która będzie i tej co jest ewentualnie jednej wstecz nie rozumiejąc jakby totalnie, że cena każdej generacji na przestrzeni 30 lat powiedzmy ostatnich poszła do góry. Tak producenci wykorzystują, ale w każdym nowym aucie jest coraz więcej rzeczy które
  • Odpowiedz
@Cztero0404: Wybacz źle zrozumiałem zdanie i usunąłem tamten post ( ͡° ͜ʖ ͡°) Porównaj wszystkie marki, a nie tylko w213 z 2016 roku, bmwka i audi to już bardziej 2019 rok, spójrz na inflację w Niemczech i na poprzednie ceny, następnie sprawdź ceny nowych generacji od bmw i merca. Zobaczymy także ile będzie kosztować nowe audi a6 w elektryku, pewnie jak bmka( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
Wzrost kosztów i dostaw itd... ja to rozumiem, ale to dalej nie jest pole do tak mocnych windowań cen na elektrykach


@Noc-Kruka: Większe ceny aut elektrycznych są akurat normalne E-Corsa kosztuje tyle co 2 spalinowe. Ale to głównie dla tego, że jest to stosunkowo nowe dalej, jest to modne, promuje się to. Patrz na użytkownika z imieniem Piotr w nazwie, jemu by Tesla wsadziła ch.....ja w blender i dalej by
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka: Ziomek, ale to dotyczy wszystkich marek. Fiat Bravo w 2008 roku czy kiedy on tam wychodził też był droższy od Fiata Punto w 1999 roku. Ja sprowadzałem auta z Niemiec przez kilka lat jeszcze jak do liceum chodziłem bo na 18-stki auta kupowali to miałem kilka roczników razy kilka szkół.
  • Odpowiedz
@Cztero0404: Nie wiem ile kosztowało A6 C4 za to wiem jak wyglądają ceny trójcy najnowszych generacji i generacji poprzednich, widzę jaki jest odjazd cen w stosunku do inflacji i wyposażenia tych aut. BMW i5 za 350000pln w podstawie to jakiś totalny odjazd. W g31 dodawałeś do podstawy m pakiet, felgę, parę pierdół i skóry i miałeś grubą furę za 260-270k. Teraz za takiego elektryka chcą koło 400k, który zrobi 220km
N.....a - @Cztero0404:  Nie wiem ile kosztowało A6 C4 za to wiem jak wyglądają ceny t...
  • Odpowiedz
@Cztero0404: BMW serii 5 F10 w dniu premiery2009r 40k euro, BMW g30 2018r 45k euro. Teraz zobacz ile wołają za nową i5 i sprawdź indeks inflacji w de ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Aaa i jeszcze po 2035 będą tylko elektryki, a w meśku już od 2030, obstawiam ponad 100k euro za
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka: Słuchaj (a raczej czytaj) ale wiesz, że to również działa w ten sposób iż oni dają chore ceny startowe po czym nagle magicznie się okazuje, że wjeżdżają duże zniżki po 100k na auto. Nie muszę oglądać tej I5 jeździłem nią na próbnej bo na g20 mi się leasing kończył i zastanawiałem się czy coś nowego brać z bmw. Wniosek był taki, że zamówiłem mercedesa c-klasy bo uznałem, że elektryk
  • Odpowiedz
Teraz zobacz ile wołają za nową i5 i sprawdź indeks inflacji w de


@Noc-Kruka: Inflacja w Niemczech jeśli chodzi o auta używane obecnie nawet wcale nie jest taka duża jakby niektórzy chcieli żeby każdy myslał. Różnica jest taka, że handlarze więcej siana teraz biorą
  • Odpowiedz
@Cztero0404: Z tymi zniżkami to się osobiście nie wypowiem, ale wiem jak to wygląda od znajomych w de i 5 max 10 procent zniżki to jest standard i raczej tylko za te auta które są już wyprodukowane i stoją u delera, jak zamawiasz z fabryki na premierę w de to ciul nie zniżkę dostaniesz( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nowa c klasa fajniutka, pewnie za rok dwa jak
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka: To ja wiem, że ostatnio dość bardzo duże zniżki na nowe Bmw M2 na przykład dają, około 25% jak dobrze zagadasz chyba nawet czasami. Ja co prawda zamawiam z fabryki zazwyczaj bo po prostu takich konfiguracji nie ma jakbym chciał, ale jak mam być szczery to ja uważam iż lepiej jest kupić auto które ktoś oddaje nawet z leasingu 2-3 letnie często jak kupić nowe bo to auto masz
  • Odpowiedz
W Polsce infrastruktura dla aut elektrycznych to porażka, zgadza się


@Noc-Kruka: Infrastruktura dla samochodów elektrycznych w naszym kraju jest przede wszystkim idiotycznie rozmieszczona, jak nie ładowarki na zadupiach (pomijając ich ilość) to w jakichś hotelach jak w Warszawie na pewnym piętrze minusowym. Do tego w ziemie ich moc spada oraz sam fakt, że na jednym ładowaniu z normalną prędkością trasy nie zrobisz dłuższej.
  • Odpowiedz
@Cztero0404: 3-4 latki z przebiegiem do 80k max, a najlepiej do poniżej 50k za mniej niż 50 procent wartości salonowej, tylko takie auta sprowadzałem i są to najczęściej a6, 5, e oraz segment niżej. Te auta najmocniej tracą na wartości z tego względu, że robią za wszelkie flotówki korporacyjne, taksówki, policje itd... Oczywiście stałej reguły tu nie ma i z każdą generacją jest inaczej, ale najczęściej jest jak pisze.
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka: ja patrzę tylko na ceny w euro i względem zarobków nie widzę żadnych wzrostów. Największe wzrosty są "cena od" bo producenci po prostu wywalają biedne wersje ze względu na małe zainteresowanie nimi. O ile w segmencie budżetowym mają rację bytu, to w premium nie bardzo.
A co do różnicy cen to niedawno wrzucałem leasing i4 vs 316d. Rata niższa za to pierwsze ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Wniosek był taki, że zamówiłem mercedesa c-klasy bo uznałem, że elektryk obecnie w Polsce jest idiotyczny


@Cztero0404: Ja bym dodał, że elektryk z bezsensownie małym zasięgiem jest idiotyczny. Tesla 3 to obecnie najlepsza oferta dla kogoś kto szuka aut pokroju bmw 3
  • Odpowiedz
@cwlmod:

Moc w elektrykach jest efektem ubocznym dużych baterii,


No nie, moc jest żeby zrekompensować wyższą cenę. Auta się różnią mocą bez względu na rozmiar
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Nieprawda. Im większa bateria tym większy pobór prądu może obsłużyć. To dlatego wszystkie wersje z większymi bateriami mają też większą moc.

Nowy fan rośnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja jestem fanem fajnych samochodów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wczoraj odkryłem, że wszystkie tesle od tego roku nie mają
  • Odpowiedz