Wpis z mikrobloga

Mówicie, że mieszkania drogie ? Spokojnie … samochody już powoli widać, że czeka to samo.

BMW serii 5 g30/31 kosztowało nowe z salonu podczas premiery 2018r 219000pln za podstawową wersję. Teraz mamy premierę nowej serii 5 tym razem elektrycznej i5 koszt najtańszej podstawowej wersji 345000pln( ͡° ͜ʖ ͡°) za mocniejszy zasięg cena 500000pln. Powiecie, ze inflacja? Cena jest taka sama dla całej unii, a pewnie i globalna zależna od lokalnych podatków. W Niemczech nie było takiej inflacji jak u nas, a nowe i5 i tak jest droższe o 25000euro od spalinówki.
Na szczęście planowana jest tez wersja w dieslu która pewnie będzie za tyle co konkurencja tj. 240000/250000pln

Mercedes zapowiada nowe modele tylko i wyłącznie elektryczne od 2030r, unia od 2035r, podejrzewam, że ceny ostro wywali w kosmos ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Elektryki jak widać na przykładzie nowej bmki bardzo mocno windują cenę, auta prawdopodobnie skończą tak jak mieszkania, mało kogo będzie na nie stać moim zdaniem. O używanych autach elektrycznych nawet nie ma co mówić.

Jak wy uważacie ?? Zdjęcie dla atencji
#motoryzacja #samochody #autaelektryczne #bmw
N.....a - Mówicie, że mieszkania drogie ? Spokojnie … samochody już powoli widać, że ...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
Jak wy uważacie ??


@Noc-Kruka: uważamy, że forsowanie na siłę elektrycznych samochodów i to w tak krótkim czasie to pomysł patologiczny i mający na celu jedynie zubożenie społeczeństwa.

Skoro elektryki są super to przecież ludzie sami by je chętnie kupili, nie potrzeba do tego socjotechnik w stylu strefy czystego transportu czy odgórne zakazy produkcji aut spalinowych.
  • Odpowiedz
no to kupują właśnie


@PiotrFr: bez tych wszystkich przymusów nie sądzę by większość ludzi wybrała elektryki z własnej woli.

A Polaków trzeba zmusić, tak jak kiedyś żeby kupowali samochody zamiast koni
  • Odpowiedz
porównujesz oczywiście 340 konną i5 z dobrym wyposażeniem z 520d w golasie?

Porównaj z 540i, które odpowiada mocy i osiągami


@PiotrFr: nie przesadzaj. Moc w elektrykach jest efektem ubocznym dużych baterii, a że te musza być duże by być praktyczne to zawsze ev będę miał sporą moc, na której wcale ludziom tak nie zależy.

Skoro elektryki są super to przecież ludzie sami by je chętnie kupili, nie potrzeba do tego socjotechnik w stylu strefy czystego transportu czy odgórne zakazy produkcji
  • Odpowiedz
@cwlmod Jak wchodziło do sprzedaży w213 w 2016r, g30 w 2018r i c8 w 2019r to wszystkie 3 marki kosztowały 219000pln.
Teraz merol i bmka wypuszczają nowe modele, BMW na ta chwila elekrtyka który kosztuje jak opisałem w poście.
Mercedes podbił cenę z 219000pln do 270000pln za nowa e klasę w najtańszej wersji benzyna i 320000pln za najtańsza hybrydę. Wnioskuje, że elektryk pewnie kosztowałby tak samo jak u bmki.
Następna generacja
  • Odpowiedz
@Krupier:

bez tych wszystkich przymusów nie sądzę by większość ludzi wybrała elektryki z własnej woli.


Ale jakich przymusów? Kto dziś
  • Odpowiedz
@PiotrFr Porównałem wyposażenie wszystkich 3 marek gołych wersji z tamtych lat do teraźniejszych i nie ma żadnej wielkiej różnicy. Za to co wcześniej trzeba było ekstra dopłacać, teraz także trzeba ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oprócz 5tki ev będzie nowa 5tka w dieslu i cena pewnie będzie tak jak w mercu.
Problem zacznie się po 2030roku, zobaczysz, ze nowa generacja e klasy w pełni elektrycznej która wyjdzie jakos
  • Odpowiedz
@PiotrFr Ledy w g30 były standardem, technologia poszła na przód i teraz te ledy mają dodatkowe funkcje. Audio podstawowe zawsze było standardem, rozumiem, ze teraz dodają lepsze audio pokroju bank olufsen gdzie się dopłacało za to 5500 zł. Park assistance wtedy się dopłacało to fakt, w nowej e klasie dalej każą dopłacać. Podgrzewane fotele to zawsze był standard, a standheizung nie ma w Niemczech na pewno w standardzie. Także możliwe, ze
  • Odpowiedz
@PiotrFr Teraz sobie sprawdziłem co tam jest w standardzie to wymienione przez Ciebie rzeczy są nie dla wersji za 350000pln tylko w tej za 500000pln ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka:

Ledy w g30 były standardem, technologia poszła na przód i teraz te ledy mają dodatkowe funkcje


Nie, adaptacyjne były za dopłatą, teraz są w
  • Odpowiedz
BMW serii 5 g30/31 kosztowało nowe z salonu podczas premiery 2018r 219000pln za podstawową wersję. Teraz mamy premierę nowej serii 5 tym razem elektrycznej i5 koszt najtańszej podstawowej wersji 345000pln( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Noc-Kruka: Przepraszam, ale twój wpis jest idiotyczny. Rozumiem, że może byś chciał, ale Cię nie stać natomiast również dobrze możesz porównać cenę tego modelu z e39 w 1995 roku i wyjdzie na to
  • Odpowiedz
@Noc-Kruka: Dlaczego ku...a piszecie takie głupoty, może jeszcze porównasz cenę lanosa w 2000 roku gołego do ceny nowego ceeda. Inflacja poszła w górę ile ludzie zarabiali jak wychodziły te poprzednie auta o których piszesz a ile teraz. Jak wychodziło w213 to była deflacja nie inflacja wręcz.
  • Odpowiedz
@PiotrFr:

Nie, adaptacyjne były za dopłatą, teraz są w standardzie.


Faktycznie to się zgadza jak sprawdziłem, mimo to te ledy wyglądają niemal identycznie dlatego tak napisałem, a podstawowe ledy były w standardzie. Nie ma g31 bez ledów, ale już np. w213 jest. Pytanie ile takie ledy kosztowały ? tyle co w audi ? 1000 euro
  • Odpowiedz