Wpis z mikrobloga

mirki weźcie mi doradźcie, bo już sam nie wiem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
rozglądam się za nowym autem (bo obecnie jeszcze a4 b6 zaraz 22-letnie) i nie za bardzo wiem, w którą stronę pójść, moje wymagania to:
- budżet od 30-50k, zależy od samochodu
- byłoby super gdyby się dało go zagazować
- ładna opcja w sedanie
- mało awaryjne silniki (nie chce mi się dolewać co chwilę oleju albo wyjmować silnika dla wymiany rozrządu)
- fajnie gdyby auto było przyjemne do jazdy (dobre zawieszenie i wygłuszenie)
i biorę pod uwagę raczej dwie marki tj. audi albo mazda, bo tak ( ͡° ͜ʖ ͡°), chyba żeby ktoś zaproponował jakąś inną konkretną opcje, rozważam:
- mazda 3 lll generacji 2.0 benzynka
- audi a4 b8 benzynka
miałem mazde 3 ll generacji i silnikowo super, na minus to że już była korozja + słabe wygłuszenie
mam również audi a4 b6 i na plus wygłuszenie, brak korozji i ogólny komfort z jazdy, a na minus to że silnikowo raczej średnio (z drugiej strony auto mające tyle lat to ciężko wymagać, żeby było idealnie)
ktoś ma może auta które rozważam i jest w stanie mi powiedzieć czy warto, jak z gazowaniem, albo może ktoś ma auto w danym budżecie, które jest w stanie polecić?

#samochody #motoryzacja #pytaniedoeksperta #audi #mazda
  • 15
@kiedys_bede_bogaty
A4B8 to raczej tylko poliftowe, w przedliftach były jeszcze silniki 1,8/2,0 tfsi z wadą olejową.
Po 2011 spoko, silniki poprawione, ale do gazu dalej tak średnio ze względu na wtrysk bezpośredni. Da się oczywiście ale bierz pod uwagę wyższy koszt instalacji i to, że cały czas będzie pracować z dotryskiem benzyny, więc oszczędność jest mniejsza niż przy instalacji w silnikach z wtryskiem pośrednim
@kiedys_bede_bogaty
Przynajmniej wiesz co masz ¯_(ツ)_/¯
Ale tak czy tak z tych dwóch audi bez wady olejowej. Tu przeważa blacharka, Mazdy nawet świeże już bierze ruda. Chyba że zmieścisz się w budżecie z czyszczeniem i konserwacją podwozia.
Z drugiej strony audi to audi, zawsze się zepsuje jakaś pierdoła, najczęściej w elektryce.

Także na korzyść audi blacharka, silniki bez wady olejowej i komfort
Na korzyść mazdy każdy silnik i brak wkurzających drobnych usterek
@reakwon W 2015 była ostatnia modyfikacja tych silników i wtedy to już są na prawdę dobre silniki, to prawda.
Ale dalej silniki sprzed 2011 i po nim to niebo a ziemia.
Chłop nie ma niewiadomo jakiego budżetu, tfsi po 11 roku to trochę półśrodek ale nie jest to już skarbonka bez dna jak silniki z początku produkcji