Wpis z mikrobloga

#bmw #wypadek
Ten 17 letni Sebek co podpuszczał Karynę do jazdy 250 po krajówce i potem zginął jak tępa tzipa wpadła w poślizg, to się okazuje, że córkę miał od dwóch miesięcy xD
Wzorowy ojciec, spędzający wieczory na zapi3rdalaniu samochodem z naj3banymi znajomymi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 95
  • Odpowiedz
  • 8
@57_bel_air_fan @Mr_3nKi_ mi się wydaje że ten co mówił żeby nie puszczać to nie jako chciał trochę zapobiec #!$%@? sie, tylko jak był #!$%@? to nie mógł skaldanie złożyć zdania i zamiast "nie puszczaj gwałtownie gazu i powoli hamuj" lub "nie puszczaj gwałtownie" to powiedział to "nie puszczaj gazu nie puszczaj" i #!$%@? w bombki strzelił. Dokładniej chodzi tu o zjawisko "lift off oversteer", czyli nadsterowności samochodu po gwałtownym odpuszczeniu
  • Odpowiedz
  • 0
@Nowystaryziel a kto wie, może ABS i ESC działało, a może nie. A poza tym lepiej umieć jeździć i wiedzieć jak samochód się zachowuje, a nie liczyć, że ESC zrobi za mnie wszystko.
  • Odpowiedz
  • 0
@Nowystaryziel "Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, elektroniczna kontrola stabilizacji, ESC (ang. electronic stability control), ESP (ang. electronic stability program) lub DSC (ang. dynamic stability control) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu, przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu."
https://pl.wikipedia.org/wiki/ESC_(motoryzacja)#:~:text=Elektroniczny%20uk%C5%82ad%20stabilizacji,samochodu%20z%20zakr%C4%99tu.

To tylko inna nazwa marketingowa BMW,
  • Odpowiedz
@57_bel_air_fan: Oglądałem materiał Uwaga w TVN o tym i to nie było tak, że tym podpuszczającym do szybkiej jazdy był ten Oliwier, a nie Filip? Potem byli w domu tego Oliwiera i to wyglądało tak, jakby on wskazał, że to on był tym co podpuszczał do szybkiej jazdy, bo był totalnie pijany.
  • Odpowiedz
@dolor: no w starych beemkach mogłeś wyłączyć dsc połowicznie, że zrywałeś trakcję, ale stabilizator toru jazdy działał i system przenosił moment i hamował odpowiednie koło tak, że samochód jechał tam gdzie skręcałeś kierownicę podczas poślizgu. Mogłeś wyłączyć całkowicie i już nic nie ratowało. W nowszych pewnie jeszcze lepsze systemy już są.
  • Odpowiedz
@Awerege: nie wiemy co Filipek robił poza nagraniem.
Imo bardzo możliwe, że pomysł nagrywania powstał na zasadzie ,,Dawaj Agata, pokaż jak się zapi3rdala" i myk nagrywamy a głos oddajemy instruktorowi Oliwierowi
  • Odpowiedz