Wpis z mikrobloga

Pośmialiśmy się, ponarzekaliśmy to teraz na poważnie.

Bethesda stała się zakładnikiem swojego silnika. To nie jest tak że oni są go trzymają bo im to pasuje i dobrze się na nim tworzy. Oni po prostu nie mają wyjścia. Żeby to zrozumieć musimy cofnąć się 21 lat wstecz do roku 2002. Wtedy ma premierę Morrowind czyli ich pierwsza pełnoprawna gra z trójwymiarową grafiką na silnku Gamebryo. Bethesda wydaje narzędzie zwane Construction Set i tak oto otwiera się era modowania ich gier. Studio z Maryland jest pod wrażeniem tego co na przestrzeni lat tworzy społeczność. Na silnku tym powstają mody które są niczym samodzielne pełnoprawne gry. Chyba każdy kto siedzi w tamecie słyszał o takich projektach jak Enderal czy Fallout Londyn. Mody stały się nierozłączną częścią gier tworzonych przez zespół Howarda. Od tego nie da się odejść od tak. Gdyby dziś Bethesda ogłosiła że następny TES będzie na silnku Unreal to spotkałoby się to z ogromnym rozczarowaniem sporej części fanów. To by zabiło modowanie i całą tą społeczność. To byłby koniec pewniej epoki. Ten silnik ma swoje irytujące ograniczenia ale z drugiej strony jest podatny na modyfikacje jak żaden inny co zapewnia grą Bethesdy długie życie po premierze.

#starfield #bethesda #gry
Larsberg - Pośmialiśmy się, ponarzekaliśmy to teraz na poważnie. 

Bethesda stała się...

źródło: video-e6d398d2401506638c1ee7c67aa2857760b6f648

Pobierz
  • 47
@Larsberg: #!$%@? już ich nie usprawiedliwiaj, mają tyle siana, są pod Microsoftem, z powodzeniem można zrobić nowy silnik z założeniami starego, jego koncepcjami i pewnymi mechanikami, a jednocześnie zachowując modowalność. Nie chce im się bo po co skoro ludzie kupują?

Poczynią zmiany dopiero jak ludzie przestaną kupować, to proste jak drut. TES VI też pewnie będzie na tym gównie zrobiony. Mówię to ja fan Skyrima z setkami godzin na nim, ale
@Larsberg: tak w ogóle to są rzeczy, które ten silnik robi dalej dobrze jak np. radzenie sobie z fizyką wielu małych obiektów. Coś, z czym nie daje sobie rady np. Cyberpunk, w którym pełno jakichś wiszących w powietrzu śmieci, których nie da się ani podnieść ani przesunąć. Dla porównania już w Oblivionie mieliśmy stoły zastawione talerzami i półmiskami, w których leżały np. owoce. Każdy jako osobny obiekt, który mogliśmy zabrać bądź
@Larsberg jeśli już dają j3vanie o mody to tylko dlayefo, że fani sami ponaprawiaja ich błędy i niedociągnięcia. Nawet dlx nie muszą za bardzo robić, fani zrobią sami lepsze xd
Pora na csa
@Strzelec_wyborowej:

tym gorzej będzie w przyszłości

Przecież fanbase jest upośledzony i łyknie każde gówno, co im bethesda wysra do ryja. Zobacz na xklocu mają 30fps i są wniebowzięci:

30 FPS w Starfield będzie świetne dzięki sztuczkom deweloperów

Piszą na eurogamer. Wydawca ich rucha w dupę, a oni są zadowoleni kurna KINOWOŚCIĄ, co już było zaorane x lat temu!

Czyli nie dość, że gra wygląda jak gówno w 2023 roku, to jeszcze
@Larsberg: tak w ogóle to są rzeczy, które ten silnik robi dalej dobrze jak np. radzenie sobie z fizyką wielu małych obiektów. Coś, z czym nie daje sobie rady np. Cyberpunk, w którym pełno jakichś wiszących w powietrzu śmieci, których nie da się ani podnieść ani przesunąć. Dla porównania już w Oblivionie mieliśmy stoły zastawione talerzami i półmiskami, w których leżały np. owoce. Każdy jako osobny obiekt, który mogliśmy zabrać bądź