Wpis z mikrobloga

Na 16 października umówiłem się na wymianę opon z letnich na całoroczne. Otóż w cieplejszej połowie roku (od połowy kwietnia) używam opon letnich, a w chłodniejszej (od połowy października) używam opon wielosezonowych. Niektórzy pytają jaki w tym sens. Ano taki, że 99% moich tras jest w obrębie terenu zaznaczonego na zielono. Między państwami i województwami przemieszczam się odśnieżonymi drogami (głównie drogi szybkiego ruchu, czasem drogi krajowe), sporadycznie przejeżdżam przez góry (a jak już to wspominanymi głównymi drogami), sporadycznie jestem w miejscach gdzie spadnie ponad pół metra śniegu (a jak już to także wspomnianymi głównymi drogami). Z drugiej strony dobry wielosezon lepiej radzi sobie na deszczu niż typowa zimówka. Nie szaleję po drogach, potrafię dostosować prędkość do warunków - gdy raz na ruski rok zdarzy się szklanka, nie mam problemu ze zredukowaniem prędkości.

#motoryzacja #samochody #warsztat #opony #polska #ukraina #niemcy #holandia #niderlandy #belgia #luksemburg #szwajcaria #mapporn #mapy
Adamfabiarz - Na 16 października umówiłem się na wymianę opon z letnich na całoroczne...

źródło: 800px-Central_Europe_location_map.svg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz w naszym klimacie to opony typowo sezonowe raczej nie mają sensu. Tak jak napisałeś: dobra wielosezonowa opona jest lepsza niż gorsza sezonowa.

Jak jest lód na drodze to i najlepsza zimówka nie pomoże.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Na nalewkach i wielosezonowych to się już nie jeden przejechał a raczej na produktach które są nazywane oponami całorocznymi. Trzeba uważać i patrzeć na symbole na oponie. Prawdziwe wielosezonowe powinny mieć taki symbol:

A czy są lepsze od zimowych? Nie powiedział bym zjeździłem już komplet wielosezonowych i nie czułem zbytniej różnicy z zimowymi przy naszych zimach.
A.....n - @Adamfabiarz: Na nalewkach i wielosezonowych to się już nie jeden przejecha...

źródło: 30e81020409d88a7f75f55990c5b

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
@GeDox: Dębica Navigator 3. A auto to Skoda Fabia kombi

@Philosohero Żaden troll. Dbam o swojeo ułana. Niedługo front będzie obwijany folią PPF. A teraz stoi u konserwatora na pełnej, profesjonalnej konserwacji (dzień po wyjeździe z salonu była na podstawowej konserwacji).

@Aquamen Moje jak najbardziej posiadają taki znaczek.

@zastrzelony Jasne każdy ma możliwość dobioru pod swoje potrzeby. Do tego co napisałeś dodam, że w miarę świeża opona
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: dobre całoroczne przy zwykłej jeździe dadzą sobie radę na śniegu tak samo jak zimówki. Nie słuchaj #!$%@? o tym, że na całorocznych to w góry strach jeździć. xD
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz:

lepiej caly rok na calorocznych, chyba ze denerwuje cie ze sa glosniejsze od letnich.

Z drugiej strony dobry wielosezon lepiej radzi sobie na deszczu niż typowa zimówka.


na suchym tez lepszy wielosezon niz zimowka
  • Odpowiedz
  • 0
@DzikiBomber: Nie potwierdzam, nie wykluczam - nie przyglądałem się temu zbytnio.

@majk_emigrant 4 zimy max i pójdą do wymiany na nowy komplet.

@WykopanyDzon Oczywiście, że na suchym lepszy wielosezon niż zimówka. Gdybym nie miał miejsca gdzie składować, to może i bym jeździł na wielosezonowych cały rok, tak jak robiłem gdy miałem poprzednie auto i poprzednie mieszkanie. Jednakże:
1) jest nieco przewaga letnich
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz ja się nie przyglądam, tylko po przejechaniu po drodze z kamyczkami później mam kilka faz wyrzucania kamyków w nadkola xD najpierw przy małej prędkości, później przy kilkudziesięciu km/h, a ostatnie wypadają przy 80-90km/h
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: To jest w sumie najlepsze dopasowanie opon do naszych warunkach, letnie z wielosezonowymi a nie letnie i zimowe. Letnie jednak bym zakładał w maju i jeździł do października, a pozostałe miesiące wielosezon.
Jednak jak ktoś nie ma dużo miejsca czy nie lubi zabawy w wymianę to można i na całorocznych jeździć cały rok, zwłaszcza że nie wpłynie to na bezpieczeństwo. chyba że wysokie przebiegi to wtedy się nie opłaca
  • Odpowiedz
  • 1
@DzikiBomber
w tych małych zamkach też siedzą. ogólnie znajdziesz każda wielkość kamienia w każdej szparze bieżnika

ja nawet tego nie wyciągam bo codziennie jeżdżę po drodze z kamyczkami, żwirem itp więc głupiego robota.
  • Odpowiedz