Wpis z mikrobloga

Chciałbym wysłuchać opinii, dlaczego powinienem i NIE powinienem brać pod uwagę w przyszłości zmiany Hondy CBF600 na Triumpha Tigera 955i? Jazda głównie w dwie osoby + kufer i sakwy, oraz posiadanie świadomości, że możemy pojechać gorszą drogą, czasem taką, gdzie nie ma asfaltu. Ale sporadycznie.

Pod uwagę biorę jeszcze TDM 900, V-Strom 650 [nowy, bo tylko ta ostatnia generacja w ogóle mi się podoba], Bandit 1250S, CBF 1000, Triuph Tiger 1050 Sport - jestem chory, ten ostatni zdobył moje serce głównie wyglądem, rozum mówi CBF 1000.

To nie jest palący temat, ale chyba jak każdy, kto jara się jazdą na moto, lubię o motocyklach czytać i porównywać. Chcę mieć jakąś bazę na przyszłość zbudowaną, a przyznam szczerze, że jeśli nie CBF 1000, lub 1050 to strasznie mnie jara 955i.

Luźna gadka, chętnie poznam szczególnie te najgorsze wady, bez cukierkowania, bez upiększania, najgorszy syf o którym żaden właściciel zajarany zakupem nie napisze.

Nie jestem na etapie zakupu. Nie pali mi się. Interesuje mnie głównie opinia osób, które mają te motocykle i walą prosto z mostu o wadach.

#motocykle #honda #yamaha #triumph #suzuki #suzukibandit #suzukigsf #svlepszeodkobiety #triumphtiger #motomirko
  • 33
@Zielony34: mam cbf 1000f od lutego i zrobiłem już z 6k kilometrów, z wad to na pewno praktycznie brak dobrych gmoli do kupienia (givi wycofało z produkcji z jakiegoś powodu, a do 1000 da się kupić bez problemu tanio xD), tak samo ze stelażami bocznymi jest problem. Jak jakieś gmole są to #!$%@? bo konstrukcja jest lekko #!$%@? i silnik potrafi pęknąć przy wywrotce w miejscu mocowania crashpada/śrub podobno. Ludzie piszą
oreze - @Zielony34: mam cbf 1000f od lutego i zrobiłem już z 6k kilometrów, z wad to ...

źródło: PXL_20230630_161308993

Pobierz
955i to nie dosc, ze 20-letni zabytek, to jeszcze angielski. balbym sie tym dalej od domu jechac, nie wspominajac o zjezdzaniu z asfaltu. przeciez tego w Polsce pewnie prawie nie ma. czesci jakiekolwiek sa do dostania? 1050 jak cie moge, przynajmniej mozna kupic cos ponizej 10 lat. ja bym sie trzymal japonii. tracer 900 jest podobnej klasy motocyklem. troche jakby prostszy, lzejszy i chyba nawet tanszy, a silnikowo przebija brytyjskie triple i
na pewno praktycznie brak dobrych gmoli


@oreze: Mocowania inne, niż w 600? Nie podejdą?

tak samo ze stelażami bocznymi jest problem.


@oreze: Zabieram z 600, są takie dosyć uniwersalne, że na mocowania uchwytów pasażera powinny siąść.

silnik potrafi pęknąć przy wywrotce w miejscu mocowania crashpada/śrub podobno.


@oreze: CO #!$%@??! :O

Ludzie piszą że alternator do dupy ale wystarczy dać gyverowi do owinięcia


@oreze: @oreze Tego typa to chyba
CO #!$%@??! :O


@Zielony34: hondowska myśl techniczna :) u mnie w innym modelu to samo, bo gmole przykręca się bezpośrednio do ucha silnika a nie do ramy. Dodatkowo producenci gmoli stosują tylko dwa punkty mocowania i to ułatwia wyrwanie. Przy dużej sile to ucho po prostu pęka.
@Zielony34: z tego co pisali na grupce hondy do cbf 600 jest troche inne mocowanie gmoli i nie da rady, stelazy sie nie orientuje ale pewnie też - ja odkupowałem od chłopa co sprzedawał cbf, specjalnie 300km w jedną stronę po nie jeździłem xD
hondowska myśl techniczna :)


@apee: #!$%@?łem dwa razy 600tke i zero problemów, a obciążona była. Nic nie pękło. Nie było to przy prędkości, ale mimo to, motocykl raz jebną całą masą.

nie piszesz nic o rocznikach ani budżecie więc odpowiedź na oba pytania brzmi bierz nowego GSa ¯\(ツ)/¯


@old_lolek: 20k ,nie chce BMW.

ja odkupowałem od chłopa co sprzedawał cbf, specjalnie 300km w jedną stronę po nie jeździłem xD


@
A miałeś, czy tak po po prostu się zastanawiasz?

Pytam tutaj. Czyli też n ie masz pojęcia. Wybacz, ale twoja opinia jest gówno warta.


@Zielony34: kolega z pracy wymienial silnik nie dalej jak rok temu w tigerze 955i, miejsce akcji anglia. ja sam widzialem w jakim stanie byly walki rozrzadu po 10kkm w 765RS, ktorego mialem praktycznie od nowosci i jak wygladaly w porownaniu do walkow z MT09 po 40kkm. no
posiadanie świadomości, że możemy pojechać gorszą drogą, czasem taką, gdzie nie ma asfaltu


@Zielony34: to chyba największa bajka segmentu adv, tj. że taki motocykl daje +10 na szutrach. Przy prędkościach, którymi statystyczny kierownik takiego sprzętu pokonuje drogi bez asfaltu istotne są opony, a nie zawieszenie. A te najczęściej są takie same (stricte drogowe) jak w nakedach.
wygrało Viadro,


@old_lolek: Jest brane pod uwgę.

kolega z pracy wymienial silnik nie dalej jak rok temu w tigerze 955i, miejsce akcji anglia. ja sam widzialem w jakim stanie byly walki rozrzadu po 10kkm w 765RS, ktorego mialem praktycznie od nowosci i jak wygladaly w porownaniu do walkow z MT09 po 40kkm. no ale na #!$%@? ja sie produkuje z guwno opiniami, jak zaraz przyjdzie tutaj 5 wlascicieli 955i, ktorzy ci
Bo póki co, to NIC nie mogę znaleźć złego na silnik 955i i 1050i. NIC.


@Zielony34: Jak to nie? Tigery 1050 mają skrzynie biegów z plasteliny i to dosyć powrzechny problem. Na 955 nikt Ci złego słowa nie powie, na 1050 z resztą też nie koniecznie, bo to są świetne i bardzo trwałe jednostki z genialną charakterystyką, poza tym Tigerem, bo tam coś nie pykło strasznie, no i 1050 to w
Suzuki nie poszło tak za ciosem jak reszta Japonii i mają stosunkowo archaiczny motocykl, ale za to jest naprawdę prosty i tani w obsłudze.


@Glenroy: Oglądałem w salonie 650 i to jest maszyna, którą bym wybrał.

to są dosyć pospolite motocykle na rynku i często już bardziej styrane życiem, niż do niedawna nikomu niewiele mówiący Triumph.


@Glenroy: To tez jest dla mnie ważne.

Tigery 1050 mają skrzynie biegów z plasteliny
Jazda głównie w dwie osoby + kufer i sakwy,


@Zielony34: Olej w ogóle turystyczne enduro, kup sport tourera.
Co do reglera to on raczej jest walnięty, pytanie co się dzieje z prądem który normalnie jest zwierany do masy albo jest walnięte uzwojenie altka albo ch... w ogóle wie jaka jest dokładnie natura problemu.
Za to jedną rzecz bym zrobił bardzo koniecznie: pomierzył prądy faz alternatora, czyli miernik cęgowy i pomiar każdej
@Zielony34: W trumnie się wyprostujesz :-)
Nieco pochylona pozycja na sport tourerze jest idealna na długie trasy, robiłem przeloty 1 kkm na różnych rodzajach moto i sport tourer jest debeściak, chyba że jesteś bardzo wysoki.

Gx