Wpis z mikrobloga

  • 800
@raul7788 Przecież to takie oczywiste że przewoźnik dalekobieżny PKP korzysta z infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A która znajduje się na terenie należy do PKP SA ( ͡º ͜ʖ͡º)

No i przecież te trzy spółki to są dwie różne grupy kapitałowe podległe pod różnych ministrów żeby nie było xD
  • Odpowiedz
@raul7788: Ty się śmiejesz, a to nie są proste sprawy. Może dworcami zarząda PKP SA, a kiblami na dworcu spółka PKP Polskie Kible z o.o? A tu jeszcze po drodze mogła zawalić spółka od spłuczek, wody w kranach, czy ta, która zatrudnia woźnego, co ma wszystko otworzyć.
  • Odpowiedz
Przecież to takie oczywiste że przewoźnik dalekobieżny PKP korzysta z infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A która znajduje się na terenie należy do PKP SA ( ͡º ͜ʖ͡º)


No i przecież te trzy spółki to są dwie różne grupy kapitałowe podległe pod różnych ministrów żeby nie było


@bori: zapomniałeś dodać, że za kible odpowiada PKP* Kible SA, która podlega jeszcze pod innego ministra
*zbieżność
  • Odpowiedz
@raul7788: A wystarczyło się odlać w kącie i zaraz byśmy się dowiedzieli kto zarządza dworcem ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
Przecież to takie oczywiste że przewoźnik dalekobieżny PKP korzysta z infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A która znajduje się na terenie należy do PKP SA ( ͡º ͜ʖ͡º)


No i przecież te trzy spółki to są dwie różne grupy kapitałowe podległe pod różnych ministrów żeby nie było xD


@bori:
StaryWedrowiec - >Przecież to takie oczywiste że przewoźnik dalekobieżny PKP korzysta...

źródło: interpunkcja

Pobierz
  • Odpowiedz
@bori: Co jeszcze bardziej zagmatwane, jedna firma kieruje szwagier posła z PiSu, drugą wujek senatora z po, a trzecia córka niezrzeszonego. Niemożliwe żeby doszli do porozumienia, no chyba że dostaną po 10 milionów dotacji z EU.
  • Odpowiedz
  • 0
@sylwke3100 Tylko że w przypadku kolei teoria się mocno z praktyką rozminęła i to tak mocno, że często nie wiadomo kto za co odpowiada, a poszczególne spółki ze sobą nie rozmawiają.

Moim faworytem jest fakt, że na stacji mogą być tory należące do 5 różnych właścicieli z "PKP" w nazwie
  • Odpowiedz
Tylko że w przypadku kolei teoria się mocno z praktyką rozminęła i to tak mocno, że często nie wiadomo kto za co odpowiada, a poszczególne spółki ze sobą nie rozmawiają.


@bori: Bzdura. Na Kolei jest właśnie wszystko poukładane. Masz jasno kto jest zarządzą.

Moim faworytem jest fakt, że na stacji mogą być tory należące do 5 różnych właścicieli z "PKP" w nazwie


@bori: Nie, masz PKP PLK. Możesz
  • Odpowiedz
  • 0
@sylwke3100 I tu nie masz racji, bo jest masa infrastruktury widmo, w tym nawet budynkowi co do których ciężko ustalić właściciela. To jest praktyka a nie teoria.

I zważ że pisałem o torach, a nie liniach kolejowych w rozumieniu ustawy o transporcie kolejowym, a to jest różnica. I oprócz torów PKP PLK, są też tory PKP Intercity, PKP Cargo, PKP SKM i PKP SA. O spółkach - córkach tychże to już
  • Odpowiedz
I zważ że pisałem o torach, a nie liniach kolejowych w rozumieniu ustawy o transporcie kolejowym, a to jest różnica. I oprócz torów PKP PLK, są też tory PKP Intercity, PKP Cargo, PKP SKM i PKP SA.


@bori: No to mówisz o bocznicach (czyli odpowiednikach drogi zakładowej)
  • Odpowiedz
@sylwke3100 no ma sens, ale nie u nas, gdzie jedna spółka buduje dworce a inna perony i potem się okazuje, że się plany nie zgadzają, jak było choćby w Poznaniu. Imho powinna być jedna państwowa spółka od infrastruktury i dworców, a przewoźnicy to już niech sobie konkurują.
  • Odpowiedz
Odpowiadając na pytanie autora tweeta - tak, a o co chodzi? Tylko kobiet szkoda, im trudniej. To zwyczajne chamstwo, urągające mnie jako pasażerowi. Żebym nie mógł jak człowiek w cywilizowanym kraju skorzystać z toalety, tylko musiał szczać po kątach albo krzakach. Rok 2023, kraj pierwszego świata. #!$%@?, wstyd. Dobrze, że coraz mniej jeździ tych gówien en57, co w nich kibli nie ma, za dzieciaka pamiętam, że to mordęga była, najgorzej zawsze latem
  • Odpowiedz