Wpis z mikrobloga

Takim Renault Megane RS (nieprodukowana już 3 generacja Renault Megane) zabił się w Krakowie syn znanej celebrytki. Auto to ma 265 KM, 360 Nm, przyspieszenie do setki 6 sekund i prędkość maks... 254 km/h.
Po co sprzedaje się w ogóle takie samochody? Takie auta powinny nie być rejestrowane, tylko przeznaczone na tor. Np. w Japonii wszystkie pojazdy, w tym motory, mają limit 180 km/h ustawiany obowiązkowo, zresztą i tak nikt tyle nie jeździ bo większość mega przestrzega przepisów, o wiele surowszych zresztą niż w Polsce, a drogi w Japonii (oprócz zasypanej zimą śniegiem Północy kraju) są dużo lepsze: 60 km/h poza miastami. Także np. Szwecja ma 70 km/h. Żaden normalny kraj nie ma takich szalonych limitów jak Polska, np. 140 km/h na autostradzie ma tylko Polska, Bułgaria i jakieś Araby na świecie.

#renault #samochody #motoryzacja #japonia #szwecja #prawo #polityka #ciekawostki #francja #nauka #swiat
nowyjesttu - Takim Renault Megane RS (nieprodukowana już 3 generacja Renault Megane) ...

źródło: renault-megane-r-s-265-car-wallpaper-12734

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
@fff112:

To ma tylko 250 koni...Jak weźmiesz nawet jakieś stare a4 z ciężkim 3 litrowym dieslem to go zje do setki i na vmaxa...


No właśnie dowcip polega na tym, że żadne stare Audi A4 z trzylitrowym dieslem nie ma żadnego podejścia do takiej Meganki pod względem przyśpieszenia lub prędkości maksymalnej. Jedyna wersja szybsza od Megane RS to bieżąca generacja S4 z 3.0 TDI.

porównując taką megankę z choćby golfem R,
  • Odpowiedz
@kasztan00: xD nie czytam dalej po pierwszym komentarzu więc się nie odniosę nawet ;-) bywaj bo taka rozmowa nie ma sensu, nie znasz się w temacie i tyle
  • Odpowiedz
nie czytam dalej po pierwszym komentarzu więc się nie odniosę nawet ;-) bywaj bo taka rozmowa nie ma sensu, nie znasz się w temacie i tyle


@fff112:

OK, niech będzie, że się nie znam. To w takim razie podaj mi konkretny model Audi A4 3.0 TDI z dwolnej z poprzednich generacji mający 6.0 sek. do setki i 255 km/h vmax. Niech się czegoś dowiem.

Skoro z ciebie taki ekspert, to nie
  • Odpowiedz
@kasztan00: I panie kolego to jest właśnie ta różnica między nami że miałem przyjemność zobaczyć takie zmagania na żywo, megane ma 6s na papierze, w rzeczywistości nie ma opcji zejść poniżej 6.2, a4 ccwa ma katalogowo 6.1 i bez problemu na suchym schodzi poniżej nawet bo zwykle od fabryki jest zdrowiej niż katalog nakazuje i w rzeczywistości się okazuje, że jesteś w stanie a4 wyprzedzić megankę o długość auta na niewielkim
  • Odpowiedz
@fff112:

Ujmę to tak - przez dziesięć lat miałem Giuliettę QV, a mój brat miał właśnie Megane Trophy, tę 265-konną. Jeździłem nią setki razy. I wszystkie twoje opowieści mogę skwitować tylko wzruszeniem ramion, bo nie masz kompletnie pojęcia, o czym mówisz. A ja nie piszę o tym, co mi się wydaje, tylko o stanie faktycznym. "w rzeczywistości nie ma opcji zejść poniżej 6.2" - pisz wprost, że ty nie umiesz, bo
  • Odpowiedz