Wpis z mikrobloga

Mam pytanko od kompletnego Janusza kolarstwa. Posiadam ten rower, który kupiłem sobie na początku roku z myślą o jakichś krótkich przejażdżkach, ale wkręciłem się w kolarstwo i zrobiłem nim już pare tysięcy kilometrów, ostatnio takie trasy pod 100 km. Rozważam jednak zakup typowej szosówki, bo tym gravelem te trasy są robione tylko na asfalcie. Znalazłem taką szosówkę na ultegrze. I teraz moje pytanie. Jak sam rower może przełożyć się na osiągnięcia na trasie, jeśli tym gravelem robię średnią max ok. 27 km/h na trasie 70 km. Czuję, że ograniczają mnie raczej opony, przełożenia i podzespoły, a nie same nogi. Mogłoby się to przełożyć na średnią koło 30 km/h czy więcej? I czy mógłbym w końcu złamać prędkość max. 40 km/h na prostej bo o to też trudno :(

Z góry dzięki i nie bijcie Januszka kolarstwa

#rower #kolarstwo
  • 10
  • Odpowiedz
@burbonek7: Wiesz co, to głównie zależy od podłoża, jeżeli to trasa głównie płaska, to lekką różnice na pewno odczujesz, bardziej pomoże Ci to w podjazdach, bo tutaj waga roweru ma znaczenie (11,6 vs 8,4) a nie sam osprzęt (jeżeli nie korzystasz z maksymalnych przełożeń) Tutaj rama jest też karbonowa, przez co rower będzie sztywniejszy i będzie łatwiej nim osiągnać lepszy vmax. Ale skracając, myślę że spokojnie 10-20% jesteś w stanie szybciej
  • Odpowiedz
Bardzo ładna ta Sensa swoją drogą...
Nie wiem co Ci powiedzieć, bo nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Możesz spróbować zakupić sobie wąskie szytki do tego gravela i niskim kosztem porównać osiągi, możesz kupić dodatkowy zestaw kół, żeby łatwo przerobić gravela na szosę kiedy będziesz tego potrzebował. Możesz w końcu wydać te 10k i kupić tą szosę i dopiero wtedy dowiedzieć się, że uzyski mogą być mizerne...
  • Odpowiedz
@burbonek7: Poczujesz ogromną różnicę, jak cię to wkręciło to kupuj porządny rower bez zastanowienia. Szosowe opony i mniejsza waga na pewno doda kilka km/h. Powyżej 30 km/h to nawet ubranie ma ogromne znaczenie, jak nie masz dobrej koszulki to będzie ci łopotać i odbierać kilka % prędkości :)

Średnią się nie przejmuj. Zasada Veluminati #10 Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej.
  • Odpowiedz
Znalazłem taką szosówkę na ultegrze


@burbonek7: na zdjęciach jest 105, chyba że to tak ma być z jakiegoś powodu. Cieńsze opony z bieżnikiem dedykowanym na asfalt zdecydowanie pomogą. Tak samo lżejsze koła i rama. Więcej przełożeń pozwala pracować z docelową kadencją, co ułatwi utrzymanie danej prędkości.

Za raptem tysiąc złotych więcej:

tu masz na Di2 w rozmiarze 53
https://www.ibksport.eu/orbea-orca-m30i-2023-sulfur-yellow-gloss-night-black-matt/p
(https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-orbea-orca-m30i-di2-105-695790)

Tu Bianchi na AXS (prawie pełna rozmiarówka)
https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-bianchi-sprint-rival-etap-axs-2023-disc-celeste-696932
  • Odpowiedz