Wpis z mikrobloga

Hej. Mam sobie rower z którym nawet się lubimy ale jest z nim jeden problem - "hamulce" Avid BB5, z nimi się nie lubimy bo nie robią tego co powinny - zamiast hamować to tylko delikatnie zwalniają (to nie kwestia regulacji - są po prostu do dupy). Cała reszta jest spoko a nie będę z powodu hamulców całego roweru wymieniać. Jak to ugryźć żeby było lepiej? Pójść w stronę hybrydowych za miliony monet (najtańsze co znalazłem to TRP HY/RD w Deca https://www.decathlon.pl/p/hamulec-tarczowy-mechaniczno-hydrauliczny-trp/_/R-p-200731?mc=8528757) czy zmienić BB5 na jakieś inne mechaniczne? Klamkomanetki mam Sory i tu bym nic nie chciał zmieniać. Widzę też że w zestawie jest tarcza na 6 śrub, ja niestety mam centerlock i to w wydaniu Fulcrum więc adaptery nie pasują - mógłbym zostać przy starej tarczy?

Te Decathlonowe widziałem że montują w Tribanie R520 i jakoś to chyba działa ale sam nie testowałem. Myfriendy nie mają jakiś swoich rozwiązań?

#rower #szosa #gravel
  • 19
mógłbym zostać przy starej tarczy?


@MoonlightSh: nie widzę przeciwwskazań. Sprawdź też czy nie będzie potrzebował adapterów, bo nie wiem jakie mocowania masz masz do avidów a jakie są do TRP. No i pamiętaj, że będziesz nowych linek potrzebował. IMO warto przy okazji wymienić pancerze na compressionless jeśli masz jakieś tanie zamontowane.

najtańsze co znalazłem to TRP HY/RD


Ewentualnie możesz coś z aliexpress kupić, np. Juintech - 666 zł za zestaw -
@MoonlightSh: o ile #!$%@? mnie strzela czasami z mechanicznymi tarczami tak dobrze wyregulowany bb5 potrafi się zbliżyć do vbrejków. Mam w miejskim ulepie, który sam waży pewnie z 15 plus ja 105, bb5 z tyłu, z przodu jakiś najtańszy shimano i po wielu miesiącach walki zrozumiałem dwie rzeczy:
1. Częsta regulacja, na szczęście szybka baryłką i czerwonym pokrętłem
2. Bezwzględna czystość tarczy i zacisków.

Serio, przed wymianą zacisków spróbuj jeszcze nowe
@MoonlightSh: możesz też spróbować klocków wyższej klasy (półmetaliczne i metaliczne), ale to formalnie powinieneś zmienić razem z tarczami. Następny krok to już pójście w hydraulikę, ale to też będzie większość napędu do zmiany razem.
@ploki_juhy_rdeswa: ja mam przód/tył BB5, mają już swoje lata i po prostu nie chce mi się już z nimi walczyć. Tak jak piszesz, po czyszczeniu i regulacji jest spoko ale to spoko trwa tylko krótką chwilę, nie mam już cierpliwości do tego szajsu. Te parę lat wstecz nie było alternatywy więc byliśmy na siebie skazani ale skoro nawet pan Chińczyk potrafi za nieduży stosunkowo hajs zrobić działającą hybrydę to kusi, oj
@MoonlightSh: no to umnie dłużej trzyma bez regulacji, chociaż fakt, to miejski ulep więc jeździ codziennie ale kilkanaście km. Z drugiej strony działa na tyle dobrze że nie boję się rowerem rozpędzić - codziennie jadę przez estakadę i aż sprawdziłem, dzisiaj zegarek pokazał prędkość maksymalną 42,3 na zjeździe. Nowe koła i tarcze więc pewnie proste, to zostaje kwestia regulacji (może coś jednak robisz źle) albo rzeczywiście zaciski #!$%@? i do wymiany.
@eeemil: biję się z myślami bo to niby najprostsze rozwiązanie ale nadal z problemami - zaciski, adaptery do ramy, adapter do tarcz (mam 140mm a zaciski już zazwyczaj 160), nowe tarcze. Ale mi się zachciało kombinacji.

Da się pożenić taką hydrauliczną Tiagrę czy GRX'a z Sorą 2x9? W sensie żeby tylko zmienić klamkomanetki z zaciskami a reszta (korba i przerzutki) zostaje?
Da się pożenić taką hydrauliczną Tiagrę czy GRX'a z Sorą 2x9? W sensie żeby tylko zmienić klamkomanetki z zaciskami a reszta (korba i przerzutki) zostaje?


@MoonlightSh:

Przerzutki do wymiany, 2x10 ma inne uciągi (takie jak 11rz).

Korba powinna pasować, między 9 a 10rz jest niewielka różnica w szerokości.
Da się pożenić taką hydrauliczną Tiagrę czy GRX'a z Sorą 2x9? W sensie żeby tylko zmienić klamkomanetki z zaciskami a reszta (korba i przerzutki) zostaje?


@MoonlightSh: jeśli rozaważasz Tiagrę, to wiedz, że koszt przerzutki jest znikomy w porównaniu do kosztu wymiany klamkomanetek. Poza tym ludzie kupują GRXa do Tiagry, więc same przerzutki można czasem tanio na olx znaleźć.

Chciałem zrobić taki upgrade, ale to się wiąże z wymianą kasety i łańcucha.
Pobierz Paczekwmasle - > Da się pożenić taką hydrauliczną Tiagrę czy GRX'a z Sorą 2x9? W sens...
źródło: obraz_2023-07-10_160203602
Przerzutki do wymiany


@eeemil: zaczyna człowiek od zacisków a tu pół roweru do wymiany zaraz się zrobi xD

Tyle że to porzucona technologia i dość ciężko to znaleźć.


@Paczek_w_masle: jest nawet jeden na olx zestaw ale nie biorę go pod uwagę bo mam amortyzowany mostek. Klamkomanetki kuszą też ze względu na większy porządek w kablach. Same przerzutki to jeszcze nie taki problem bo swoje lata też już mają ale korbę
@MoonlightSh a ja mam trp hy/rd i chwalę sobie. Mają automatyczne kasowanie luzu jak hydrauliczne, więc tylko od czasu do czasu patrzę czy mam jeszcze klocki i tyle. Sprawdź sobie czy te hybrydowe z ali też to mają, bo to jest główny gamechanger. Co do samej siły hamowania to się nie wypowiem, bo przy tej samej okazji zmieniłem też tarcze, ale póki co jest git.

Jedyna śmieszna sprawa na którą się nadziałem
Sprawdź sobie czy te hybrydowe z ali też to mają


@trzyes: no tak, to jest też jeden z powodów dla których chcę zmienić. Klamkomanetki mam Sora więc chyba powinno być ok. U mnie zauważyłem że jeszcze będzie problem z tarczą bo mam 140 a wszystkie są na 160 więc musiałbym jeszcze kombinować z adapterami.
@trzyes: gamoń jestem i jak pisałem to nie sprawdziłem, jednak mam standard IS.
Zadowolony jesteś z tych TRP? Gość u mnie w mieście sprzedaje używany komplet (przód tył) za 500 i zastanawiam się czy to nie najlepsze wyjście w tym momencie. Nie musiałbym zmieniać tarcz bo TRP pasuje do 140, nawet adaptera bym nie musiał kupować bo teraz mam założony IS->post mount pod BB5.
@MoonlightSh nie licząc tego problemu z ciągiem linki to są bardzo spoko. Ale też ten problem wynika bardziej z klamek niż z zacisków.

A, wiem - sprawdź jeszcze ile masz miejsca w tylnym trójkącie. Te zaciski są fizycznie dość duże i u mnie weszły na styk z większą tarczą