Wpis z mikrobloga

Dobra mirki z #prawojazdy, jest czelendż. W moim mieście dawno temu byli drogowcy, co chcieli dobrze, tylko znowu im nie wyszło w tym miejscu? Google się nie spisało, bo chodzi mi właśnie o ten pas z koreczkiem i nie widać tego tak super klarownie, ale jakoś da się najważniejsze rzeczy zobaczyć. Pytanie krytyczne: gdzie należy zmienić prawy pas na lewy, jeśli zjechaliśmy prawym z "ronda" (tak, w Poznaniu prawie nie ma rond - chyba że prądu nie ma)? Pytam oczywiście o sytuację jak na obrazku, czyli mamy korek i jazdę na suwak. Gunwnoburza czas start (a może was nie doceniam?):
  • 13
@kulorok: rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych.
Różne linie, które z ogólnego opisu wydają się takie same, mają inne wymiary i przerwy.
Ta super krótka nie służy do rozdzielania pasów ruchu.
Wcześniej jest linia P-1 o podwójnej szerokości, która wyznacza m.in. pas kończący się
@radziol88: ok, tego mi brakło. Ja jeszcze wychwyciłem, że P-9 zrobili tylko dwa razy - jakby wyjątkowo zabrakło miejsca (powinny być trzy). Czyli z całą stanowczością należy ten przystanek traktować jak zatokę, dlatego wjazd na nią to mandacik, a wyjazd z niej jest już bez obowiązku wpuszczania. Pytanie zrodziło się w mej głowie, ponieważ jest to miejsce wiecznej wojny miedzy kierowcami o to, gdzie ten pas się kończy. Liczyłem na więcej