Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Mam 24 lata, skonczylem wczoraj studia magisterskie - mechatronike. Przeszedłem przez kilka rozmów o prace i stoje przed wyborem podjecia pracy w:

a) Duzy panstwowy koncern (mozecie domyslic sie jaki... jako inzynier utrzymania ruchu. 7-15 i wypad do domu, mozliwosc brania ewentualnych dyżurów (dodatkowa kasa), być może jakieś dodatki stazowe, możliwośc brania kredytow na smieszny procent na mieszkanie itd, itp. Dojazd do pracy 40 min, 25km w jedna strone.

b) Korporacja zajmujaca sie systemi chłodzenia jako konstruktor. Elastyczne godziny startu pracy (7-10), mozliwosc pracy hybrydowej po jakims czasie ok. 2 dni w tygodniu. Dojazd do pracy 40 min, 25km w jedna strone.

c) Poteżny zaklad na Slasku jako automatyk utrzymania ruchu. 6-14, jakies benefity w stylu panstwowego koncernu tez tam wystepują. Warto podkreslic, ze jest to praca fizyczna - nie bardzo wymagajaca bo podobno jest w miare lajt ale jednak. Dojazd do pracy 5 min, 5km w jedna strone.

W kazdej z 3 opcji oferowana stawka poczatkowa jest mniej wiecej taka sama z delikatna przewaga koncernu panstwowego, nie wiem natomiast jak to moze sie ksztaltowac z biegiem czasu. Zdaje sobie sprawe ze opcja a i b niesie ze sobą wieksze wydatki na paliwo. Opcja C to praca fizyczna której absolutnie sie nie boje i ja szanuje, aczkolwiek wacham sie w tej sprawie bo konczylem magisterke i nie wiem czy to nie głupota z mojej strony. Bardzo prosiłbym was o wasze porady i przemyślenia w tej sprawie.

Znośnej środy!

#pracbaza #praca #studbaza #pytanie #studia



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Jailer
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 9
@mirko_anonim: ja bym wybrał opcje C na 1,5-2,5 roku w sytuacji jeśli nie pracowałeś wcześniej w utrzymaniu ruchu. Po tym czasie awans albo zmiana miejsca pracy obowiązkowo! Nawet jeśli, a może przede wszystkim jeśli chcesz być konstruktorem to obycie z istniejącymi rozwiązaniami, poznanie ich wad i zalet i wiedza praktyczna której na studiach zapewne nie dostałeś wrzuci cię na inny level. Jeśli potem awansujesz na stanowisko kierownicze to twoi podwładni będą
@mirko_anonim: Nie bralbym pracy fizycznej z tego powodu, ze jako magister mozesz sobie pokopac w ogrodku jak bedziesz chcial sie uburudzic, chociaz i tak wpiszesz co ci bedzie potrzeba w CV. A i B to kwestia preferencji, B wydaje sie lepsza, chociaz jednak 5min do pracy brzmi kuszaco.
możliwośc brania kredytow na smieszny procent na mieszkanie

oferowana stawka poczatkowa jest mniej wiecej taka sama z delikatna przewaga koncernu panstwowego


@mirko_anonim: No to jedyna opcja to A. Lepsze zarobki i tani kredyt na mieszkanie to argument ostateczny. Kup sobie jak tylko będziesz mógł mieszkanie trochę bliżej i problem odległości zniknie.
Jeśli ten śmieszny procent to np. 2% to biorąc kredyt na mieszkanie na 500k na 20 lat to na warunkach
@mirko_anonim: A) Inżynier utrzymania ruchu to jeden z bardziej perspektywicznych zawodów po mechatronice i lepiej mieć w nim jakieś doświadczenie, bo w związku z rozwojem robotyzacji niedługo prawie każdy większy zakład pracy będzie poszukiwał ludzi z doświadczeniem w tym zawodzie. Więc jeżeli myślisz o przyszłości, to zdecydowanie opcja A jest najlepsza, a za kilka lat pewnie będziesz mógł załatwić sobie pracę bliżej swojego miejsca zamieszkania i za więcej pieniędzy w jakiejś