Aktywne Wpisy
SaintWykopek +112
Ja u Mamy: budzi mnie między 1:00 - 4:00 bo znowu zmieszała leki z alkoholem albo jej facet zapomniał hasła do poczty, banku i obydwoje krzyczą do mnie żebym wstawał i pomógł mu je odzyskać. Albo po prostu budzą mnie w nocy siadając mi na łóżko w losowych godzinach. Jest jeszcze opcja że facet matki pijany i mama chce żebym go pilnował bo znowu zaśnie na jakiejś klatce. Jest też opcja
wojna +141
Ci ludzie decydują o tym jak ma funkcjonować świat XD
Szamanka na scenie, gusła i dmuchanie ludziom w twarz…
Takie atrakcje podparte nauką tylko i wyłącznie na #worldeconomicforum w #davos
#heheszki #wef #nauka
Szamanka na scenie, gusła i dmuchanie ludziom w twarz…
Takie atrakcje podparte nauką tylko i wyłącznie na #worldeconomicforum w #davos
#heheszki #wef #nauka
Całe życie jeździłem na rowerze miejskim, bardzo rekreacyjnie. Ostatnio kupiłem gravel i bardzo zajawiłem się na szybszą jazdę, nie jeżdżę po szutrze i lasach i tak się zastanawiam czy go sprzedać i kupić szosę, czy jednak różnice dla zupełnego amatora będą marginalne? Zima chce dokupić trenażer i kontynuować na zwifcie.
I drugie pytanie — czy jest jakakolwiek szansa, żebym szosa wjechał do lasu lub na szutr, gdy przyjdzie mi jechać z różowym paskiem? Czy musiałbym wymienić pół roweru przed wjazdem? Boję się, że przy szosie będę musiał i tak posiadać drugi rower, bo odcinki np. na Kaszubach, gdzie jest trochę szutru mnie wykluczą.
#szosa #rower #gravel
Co za sprzęt masz?
Założyłem u siebie opony 32mm (kross vento 4.0) i bywa, że wjadę do lasu na szutr, nawet na polne drogi z dziurami i leci jak marzenie (ale fakt, że 20km bym nie chciał zrobić w takich warunkach, bardziej dojazdowo).
A po asfalcie leci znaaaacznie lepiej niż ciężki gravel. Gravel ma sens jeżeli robisz wyprawy i chcesz montować sakwy, bo baranek na
Po pierwsze szerokość opon i agresywność bieżnika.
Po drugie zakres przełożeń korby: GRX 48-31T lub 46-30T, 105 50-34T lub 52-36T
Na szosie z oponą 30-32c (a taką jesteś w stanie włożyć do większości szos z hamulcami tarczowymi) bez problemu przejedziesz po utwardzonym szutrze czy polnej drodze, problem zaczyna się tam gdzie pojawia się błoto bo gładka opona zaczyna kręcić się w miejscu lub tam gdzie są duże nieregularne kamienie i
Jeszcze 5-7 lat temu mogłem sobie na spokojnie zrobić dłuższe trasy 80% szuter
@RymMajster: po piachu to i gravelem się będziesz kopał po czole, a po prawdziwym szutrze, ubitej drodze polnej czy nawet igliwiu na oponach szosowych 28-30 wjeżdżasz bez problemu. Tylko jak się pojawią kamyczki to lepiej zwolnić
Ja w tym roku to mam z 20% kilometrów zrobionych nie po asfaltach na slickach. Co
@HabaHabaczynski: Aż tak bym nie przesadzał z tą wagą graveli, bo np. szosa vento 3.0 waży 9,8 kg, gravel esker 6.0 waży 10,8 kg. Dla amatora 1 kg różnicy jest praktycznie pomijalny.
Na eskrze jeżdżę wolniej przede wszystkim przez szersze i klockowane opony, gdybym założył te, które mam w vento, podejrzewam, że bez większego wysiłku uzyskiwałbym bardzo zbliżone średnie, jak na vento. Z