Wpis z mikrobloga

Uwaga #druciarstwo, u niektórych może nastąpić defekacja

Mam moim gruziku w pieście jeden otwór rozgwintowany na 14x1,5. Pozostałe 3 są 12x1,5. Przy starych felgach to nie robiło problemu, jednak przy nowych wchodzi tylko śruba M12.

Co lepiej?
- wsadzić sprężynkę typu heli coil zmniejszającą gwint na 12x1,5 (najszybciej w środę bym coś dostał z allegro)
- rozwiercić felgę (aluminium wiec cyk fuch wiertareczką i gotowe)

#mechanikasamochodowa #mechanika
  • 8
  • Odpowiedz
  • 1
@dzikiwonsz21: Szczerze to jak miałbym prasę to zmieniłbym piastę z łożyskiem, bo to nie jest duży koszt. Ale jak mam znów przechodzić to co ostatnio z mechanikami to nie chce mi się
Niedawno zmieniałem z lewej strony i mechanicy w mojej okolicy to jakiś inny stan umysłu - jeden wcisnął łożysko w taki sposób że zniszczył pierścien abs, więc musiałem kolejne łozysko kupić. Pojechałem do innego mechanika to #!$%@? geniusz segera
  • Odpowiedz
@Spofity Problem z mechanikami jest od zawsze więc Twój patent ze sprężynką to pewnie pikuś przy tym co oni potrafią #!$%@?ć ( ͡º ͜ʖ͡º) Tylko ja bym to po jakiejś dłuższej trasie sprawdził czy wszystko jest tak jak powinno.
  • Odpowiedz
  • 1
@dzikiwonsz21: a szkoda gadać. Staram się nie jeździć do mechaników i za oszczędzoną kasę kupować narzędzia. Jak coś sam popsuję to chociaż jestem tego świadom.
Zrobię tak jak piszecie, sprężynka w gwint, a póki co to na starych felgach pojeżdżę
Planuję kupić prasę w tym roku, to wymienię sobie sam piastę z łożyskiem - jak popsuję to pretensje tylko do siebie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Spofity: helicoil ma w zestawie swój gwintownik i wiertło pod konkrety gwint i nie jest to nic odpowiadające standardowemu gwintownikowi tylko zawsze cos z niepełnym wymiarem. Takie zabezpieczenie żeby nie było za łatwo :D Wkrecic sprężynkę w m14 Ci sie uda ale finalnie nie wyjdzie z tego gwint m12 tylko coś mocno za luźnego i nie bedzie to spełniać swojej roli. Najlepiej wymień piastę. Na upartego nie trzeba do tego prasy
  • Odpowiedz