Wpis z mikrobloga

od dłuższego czasu mam a3 8v z usa i praktycznie od początku jak kupiłem auto, mam problem z pedałem hamulca - mianowicie mam wrażenie że jakby powoli odbijał.

a w sumie nie wrażenie, tylko widzę że jest coś nie tak (jeździłem już wieloma różnymi vagami i w żadnym to tak nie wyglądało), ale w sumie jeżdżę już tak od długiego czasu (już z 7kkm zrobiłem). Uznałem, że fajnie byłoby to w końcu ogarnąć, bo mam wrażenie że przez to że pedał wolno odbija, to podczas ruszania czasami lubi szarpnąć, tak jakby auto dawało już gazu i ruszało, ale coś je chwilowo trzyma (czyli w tym przypadku chyba hamulce).

auto od początku przyjechania do polski miało robiony serwis pzrez poprzedniego właściciela, który jeździł tym autem przez 2-3kkm (a w sumie to jego żona, więc może nie ogarnęła że jest coś nie tak).

mam fakturę z tego serwisu i widzę, że wymieniali tam płyn hamulcowy - i mam wrażenie, że mogli coś skopać przy tym. Co prawda serwis ma dobre opinie ale czytałem, że w vagach (a konkretnie w przypadku mojej a3 czy golfa 7), procedura serwisowa aso zakłada albo odpowietrzanie przez VCDS, albo ciśnieniowe

zakupiłem już sobie zestaw do ciśnieniowego odpowietrzania hamulców, mam jutro plan kupić płyn i spróbowac to jeszcze raz odpowietrzyć wytwarzając ciśnienie 2bar

tylko pytanie - czy ktoś miał kiedyś podobną sytuacje i na ile to może być faktycznie skopana robota serwisu a na ile uszkodzone serwo (auto ma niecałe 8 lat, ale biorąc pod uwagę fakt że dzisiaj auta lepią z plasteliny, to nie zdziwiłbym się)
#mechanikasamochodowa #vag #samochody
  • 7
@lukasz3123: na moje to trzeba rozebrać vacum pompę i powymieniać uszczelki na niej. Szczególnie na tym króćcu co wychodzi przewód główny z niej. Tam przez popękane usczelki olej wlewa się do środka gorący i stawia opór przy wytwarzaniu podciśnienia.
@trzaichlac69: nie wpadłbym na to, a szukałem dużo informacji na ten temat. Dzięki wielkie za pomoc. Dużo jest przy tym roboty? Są jakieś zestawy naprawcze, czy raczej dobieranie uszczelek na zasadzie "która pasuje"?
@lukasz3123: Nie. Z tego co pamiętam pompa jest na wierzchu. Uszczelki z ASO w sumie grosze. Tylko kwestia jest tego jaki to kod silnika i czy ten kod też szedł na EU ciężko się wypowiedzieć jak z gratami do aut z USA . Nie raz zakładałem tu w PL części w grupie vag made in Mexico. Dzień czy dwa na zamówienie w ASO czekałem. Jak sam pewnie wiesz auta VW na
@trzaichlac69: z gratami jest różnie - ten konkretny kod szedł tylko na US, w Europie 2.0t z quattro szło dopiero od polifta w A3. Przykładowo łożyska przednie mam z Passata B8 w gnojówce ( ͡° ͜ʖ ͡°) akurat A3 (nie wiem jak inne) na USA idą normalnie z Węgier. Rozbiorę te pompe vacuum, sprawdze numer i zamówię uszczelki. Pewnie groszowe sprawy, a wymienić mogę - może akurat