Wpis z mikrobloga

Stellantis i ten Carlos to jakiś żart xD
E 308 wszedł do sprzedaży we Francji niedawno za...48k€. Dla porównania TM3 kosztuje 42k. We Francji aby dostać 5k dopłaty, auto musi kosztować maksymalnie 47 tysięcy. Więc był 11 tysięcy droższy od Tesli.
Wszyscy się śmiali, więc obniżyli cenę. Do 47040€ xD
Tu już w ogóle było pośmiewisko, dziennikarze pukali się w czoło.
Dziś jest, po kilku dniach obniżyli cenę o te 50€ na 46990 xD
A w Hiszpanii kosztuje 44k.
Jak tak traktują najważniejszy dla siebie rynek to życzę im powodzenia.
@francuskie macie jakieś pomysły, Peugeot znowu chce zmienić branżę? xD

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #tesla #peugeot #francja
PiotrFr - Stellantis i ten Carlos to jakiś żart xD
E 308 wszedł do sprzedaży we Franc...

źródło: IMG_20230510_185215

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
@PiotrFr: a ogarnęli już ujemne marże na EV? Jeśli nie, to może nie chcą sprzedawać za dużo tych samochodów, skoro na każdym tracą? Lepiej iść w zaparte i finansować czarny PR elektrykom.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: peugeot to w ogóle pośmiewisko. Projektują tak piękne auta, a nie potrafią ogarnąć palety silnikowej. Ale za to cena jak za auta premium.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Ok, Francuzi i tak w większości kupią francuskie, a na spalinowych mają lepsze marże. W Hiszpanii konkurują z Teslą. Doją sentyment.
  • Odpowiedz
  • 0
@gysnde: a co do tych ujemnych marż. Nie ma czegoś takiego, tylko to właśnie efekt małej sprzedaży.
A PSA nie ma żadnego modelu stricte ev i wszystkie mają te same napędy i baterie. Więc kosztów dużych nie ma.
A Francuz kupi francuskie ale nie w takim przypadku. Przy podobnej cenie ok
  • Odpowiedz
  • 0
@gysnde: za parę miesięcy rusza ich pierwsza fabryka, więc będą mieć już własne.
Zresztą nie o to tu chodzi.
Zrobili cenę 50€ za wysoką, żeby dostać 5k. Nikt w koncernie nie słyszał o dopłatach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PiotrFr: no właśnie, fabryka rusza w 2024, a do tego czasu bardziej opłaci im się sprzedawać spalinowe. Uznali, że na razie mogą sobie pozwolić na ceny zaporowe dla EV we Francji przez lojalność klientów, a obniżyliby cenę, kiedy byłoby im to na rękę. Przeliczyli się - dziennikarze podnieśli raban, przez co teraz muszą sprzedawać mniej opłacalne elektryki i nabijać zyski Panasonicowi czy LG.
  • Odpowiedz
  • 0
@gysnde:

mniej opłacalne elektryki i nabijać zyski Panasonicowi

To nie to. W ASO za baterie 50kwh chcieli 8k€ netto a więc 10k brutto. Nic nie tłumaczy takiej ceny
  • Odpowiedz
  • 1
@Opposition_Fuhrer: ale wiesz jak to liczą?
To nie jest koszt produkcji tylko koszt produkcji+R&D.
Dlatego też regularnie spada, i to normalne, że dopiero od jakiejś ilości wyprodukowanych egzemplarzy producent zaczyna zarabiać
  • Odpowiedz
@PiotrFr: 8k kosztu, którego wcześniej nie było. Sam Tavares przyznał, ze EV są 50% droższe w produkcji i będą wchłaniać te koszty jeszcze wiele lat: https://www.motortrend.com/news/stellantis-dare-forward-2030-strategic-plan/# .

Mogą mieć też ograniczoną przepustowość na liniach EV lub przez kontrakty z dostawcami m.in. baterii.

Nie uwierzę za to, że politykę cenową ustawiają tam idioci, którzy nie słyszeli o dopłatach do EV. Z jakiegoś powodu chcieli sprzedawać ich mniej we Francji.
  • Odpowiedz
@gysnde: 50% wyższe koszta dla nich :D To nie jest jakiś dogmat - to ich kosztuje tyle R&D dla EV, którego nie mieli, to oni muszą przestawiać i budować nowe fabryki, to oni uczą się je budować i tworzyć łańcuch dostaw.
Jakoś Tesla potrafi mieć Cost of Goods Sold o wiele niżej od reszty i zarabiać na każdym samochodzie (wyłączając nawet kredyty ZEV i tym podobne).
To cały rynek Legacy jest
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Generalnie oni zrobili jeszcze jeden błąd. Kupili Opla i wypuścili nową astrę która jest wręcz bliźniaczym modelem nawet wizualnie w niektórych aspektach. Ja zastanawiałem się swojego czasu czy nie wybrać tego samochodu, ale na dłuższą metę nie ma totalnie tam niczego co by mnie przyciągało
  • Odpowiedz
  • 0
@gysnde:

8k kosztu którego wcześniej nie było

Ale był silnik, skrzynia biegów, koszty związane ze spełnianiem emisji spalin (samo to wiesz ile kosztuje?)

Sam Tavares przyznał, ze EV są 50% droższe w produkcji i będą wchłaniać te koszty jeszcze wiele lat

Ten sam Tavares, który co miesiąc mówi coś innego? Poza tym producenci muszą wciskać takie kity. Jak powie, że są 50% tańsze, to trzeba będzie jest sprzedawać taniej.
I dziwnym
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Stellantis wydaje się popełniać seppuku swoim podejściem do EV, a konkretnie wycenami. Niby mają jedną platformę, którą pakują do wszystkiego (poza Fiatem 500), więc wydawałoby się, że koszty R&D się fajnie rozłożą i będzie można walczyć ceną tym czasem Jeepek segmentu B zaczyna się od prawie 200k i jeszcze ma w podstawie felgi stalowe ()

Szkoda, bo nastawiałem się na zastąpienie mojego obecnego Stelvio nowym, elektrycznym
  • Odpowiedz
  • 0
@JC97:

Jeepek segmentu B zaczyna się od prawie 200k i jeszcze ma w podstawie felgi stalowe

Bo chcą zarobic jak najwięcej. Za 2-3 lata zacznie się masowa sprzedaż tanich EV, bo tego wymaga rynek. Póki co są dopłaty, klienci chętni na ev zapłacą
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Równocześnie na rynku jest sedan segmentu D w cenie niewiele wyższej (a po doposażeniu pewnie tańszej/identycznej) i kompakt segmentu C w cenie praktycznie identycznej. Nie widzę w jaki sposób oferta Stellantisu miałaby znaleźć jakąś sensowną liczbę klientów.
  • Odpowiedz