Wpis z mikrobloga

Sama prawda. Nie wiem dlaczego ludzi tak "triggeruja" elektryki. Nie podoba ci sie, to ich nie kupuj/nie uzywaj - proste.


@marcin-van-staar: No właśnie dlatego, że niedługo już nie będą mogli
  • Odpowiedz
Powiedzmy, że na trasie spaliny to nie problem, ale stary diesel w autobusie szkolnym pod samą furtką do szkoły powoduje choroby i obniżenie IQ u dzieci. To nie są szkody? Dodatkowo takie szkody, których nie da się naprawić. Kto za to zapłaci?


@Yelonek: Szur szur ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
W jaki sposób jest wybrakowany?


@Yelonek: Hehe jeśli zadajesz to pytanie to masz jakiś problem ze sobą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale na elektrowni jak filtr się zużyje to się go naprawia, a w dieselku wycina.


Aha, jakoś u niemców nie ma takich problemów. Czyli jak prawo nie zadziałało, to zróbmy kolejne ograniczenie xD

Jestem jak najbardziej za tym, ale ludzie chcą zawieźć tyłek samochodem pod same
  • Odpowiedz
>Nie widzę zalet samochodów spalinowych oprócz większego zasięgu, ale to da się osiągnąć dobrą infrastrukturą ładowania.


To tak jakby powiedzieć, że nie widzisz większy zalet bycia zdrowym, bo przecież można żyć będąc podpiętym do sztucznego serca i płuc. Zasięg/ładowanie jest to poważny i wręcz najważniejszy problem. Pozbądź się go i opór przed EV zacznie zanikać.


@cwlmod: To raczej kiepskie porównanie. Bardziej pasowałoby: ja dostaję 500 złotych, a sąsiad raka. Tylko, że
  • Odpowiedz
Zanim takie samochody będą stanowić jakąś większość na drogach minie jakieś 30 lat. Nadal chcesz się węgla trzymać?


@PiotrFr: nie zamierzam się trzymać węgla tylko mam bekę z tego, że nie ma ani odpowiedniej technologii akumulatorów ani infrastruktury i źródeł energii (w PL) - a od tego trzeba zacząć rewolucję, a nie od wyprodukowania milionów nieekologicznych aut elektrycznych.

Volvo twierdzi, że wyprodukowanie elektryka zostawia chyba o 70% większy ślad węglowy niż
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

Volvo twierdzi, że wyprodukowanie elektryka zostawia chyba o 70% większy ślad węglowy niż wyprodukowanie auta spalinowego, a to dopiero początek obciążenia środowiska autem elektrycznym.

Jaki początek? A co później?

nie ma ani odpowiedniej technologii akumulatorów ani infrastruktury i źródeł energii (w PL)

Co to znaczy odpowiednia technologia?
W Polsce od 13 wybiera się lokalizację dla elektrowni atomowej, znaczy że wszyscy mają się do nas dostosowywać?
Polska jest do tyłu za
PiotrFr - @bylem_zielonko: 
 Volvo twierdzi, że wyprodukowanie elektryka zostawia chy...

źródło: IMG_20230419_210732

Pobierz
  • Odpowiedz
Jaki początek? A co później?


@PiotrFr: nie wiem jak wygląda recykling zużytych akumulatorów, bo pewnie 100% nie da się wykorzystać ponownie, a zużyte akumulatory są dużym obciążeniem środowiska. Pewnie recykling zostawia jeszcze większy ślad węglowy niż stworzenie akumulatora całkiem od nowa xD

Poza tym jak pisałem wcześniej jeżdżenie elektrykiem zasilanym z węgla to jak jeżdżenie suvem z V8 pod maską pod względem emisji CO2, więc w porównaniu do jakiejś małej lekkiej
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

Pewnie recykling zostawia

nie wiem jak wygląda recykling

Przyznajesz że nie wiesz ale jednocześnie mówisz jak jest xD

Poza tym jak pisałem wcześniej jeżdżenie elektrykiem zasilanym z węgla

Ale tu się zgadzam. Jednak mamy 3 dekadę XXI wieku i może pora z tym skończyć? W Europie gorzej wypada tylko Kosowo pod tym względem

no mówię, że Polska jest Indiami Europy i u nas elektryki nie mają sensu dopóki nie będzie
  • Odpowiedz
Przyznajesz że nie wiesz ale jednocześnie mówisz jak jest xD


@PiotrFr: bo oglądałem jakiś czas temu jakiś program na ten temat, ale już nie pamiętam szczegółów. Oprócz kwestii utylizacji i recyklingu akumulatorów był też poruszany temat braków surowców, pierwiastków etc do ich produkcji a także koszt wydobywania tych surowców na olbrzymią skalę - no bo mówimy o wyprodukowaniu dziesiątków milionów samochodów. Nie pamiętam szczegółów, ale przekaz był taki, że to wątpliwe
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

Oprócz kwestii utylizacji i recyklingu akumulatorów był też poruszany temat braków surowców, pierwiastków etc do ich produkcji a także koszt wydobywania tych surowców na olbrzymią skalę

Akumulatory można recyklingować bez problemu. Ale póki co wykorzystuje się je jako magazyny energii, bo jak mają 50-60% pojemności to w niczym nie przeszkadza.
Co do pierwiastków. W tej chwili 40% baterii nie zawiera niklu i kobaltu, właśnie debiutują baterie sodowe, które w ogóle
  • Odpowiedz