Wpis z mikrobloga

Hej, mógłbym Was prosić o opinie na temat tego sprzętu:

Wilier Triestina GTR Team Ultegra

Mam kolegę w UK, który niedługo będzie jechał do Polski i by mi go przywiózł, więc ominąłbym cło i drogą wysyłkę - końcowa cena by mnie wyszła około 980 GBP, czyli jakieś 5150 PLN.
Pisałem ze sprzedawcą (lokalny sklep rowerowy w UK) o jakieś ogólne info odnośnie roweru, to m.in. odpisał mi tak:

I believe it is 2020-21 (production year) but its never been used and in great condition.


Co ogólnie sądzicie o tej ofercie? Nowy, nieużywany rower carbonowy chyba dość uznanej marki (?) i na ultegrze za 5k brzmi jak mega deal, ale z drugiej strony żadnej gwarancji producenta na nic nie ma, jedynie od sprzedawcy na okres 6 msc.
No i hamulce szczękowe. Aktualnie jeżdzę na Tribanie RC 500 i tarcze dość mocno mi przypadły do gustu, tym bardziej że większość czasu jeżdzę po górkach. Ale czy są one aż tak potrzebne? Pewnie bym to jakoś przebolał mając taką maszyne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kupilibyście go za taką cene?

Jak coś to wiem, że hamulce są po odwrotnej stronie, ale przełożyć po kupnie to akurat chyba żaden problem.

#rower #szosa
  • 17
Moja prywatna perspektywa - ja bym za taką cenę roweru na QA i szczękach nie brał, wyższe grupy już nie wychodzą w wersjach na szczęki, nawet nowa 105 di2 o ile się nie mylę jest tylko tarczowa, więc niezbyt przyszłościowe rozwiązanie. Za niewiele więcej można znaleźć coś na hydraulice i sztywnych osiach. Czy obiektywnie to problem? Wcale, jak nie ważysz 100 kg i nie będziesz chciał wymieniać części na lepsze, ale większość
  • 0
@Kloper: Co oznacza QA?

Porównując np do Canyona za 5k to będzie miał on tarcze, ale za to rama aluminiowa i tiagra. Czy poważnie wybrałbyś takiego Canyona zamiast tego Wiliera? Albo jaki rower miałeś na myśli?
@Poemat: na plaskim tak, na 10km zjeździe (tak mamy takie w pl) lub zjezdzie typu karkonoska może być gorzej. Na Karkonoskiej to i mi przy ówczesnych 70kg brakowalo sily hamowania i cieszyłem sie ze mam obręcze alu a nie karbon. Ale ogolnie jeśli ktoś nie jest wielkim chlopem i przy okazji duzo nie zjezdza to obręczowe dają radę i są prostsze w serwisie.
@patsjagr to taka półultegra. hamulce pozagrupowe, ciekawe czy hamują tak samo. Koła to chyba tiagra (1,9kg chyba). Od razu do wymiany.

Co do szczek, to w szosach wg mnie to jest wciąż lepsza opcja niż tarcze. Jezdze tylko po gorach (w ostatnim tygodniu 4km przewyzszenia) i nigdy mi nie braklo hamulca (80kg). Do szczękowców kupujesz koła 1300g za 2000 na olx i masz superbajka za 7k (7,5k z hamulcami ultegra). No i
@patsjagr: Chodziło mi o QR. Mój poprzedni rower to była fajna karbonowa rama ale ze szczękami i mocno nie to blokowało w niepotrzebnych upgradach. Jeśli będziesz chciał wymienić koła na karbonowe czy osprzęt na elektroniczny to będziesz musiał się pogodzić ze sprzedawaniem go przy zmianie roweru i składaniem wszystkiego od nowa. Ale zgadzam się z kinollosem, jak wiesz, że to co kupujesz Cię zadowala i nie będziesz chciał za rok czy
  • 0
@kinollos: dzięki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. będę kupował ( ͡° ͜ʖ ͡°)
doradziłbys jakich kół szukać na OLX i na co patrzeć przy zakupie używek?

@Kloper czyli kół karbonowych nie wsadze do tego roweru?