Wpis z mikrobloga

Ktoś mi wytłumaczy czym się on się tak podnieca?
Dziś po mieście jeździłem służbową Octavią 1,4 TSI 150 KM i komputer pokazał mi na koniec trasy dokładnie 6,5l/100km i nie zrobiło to na mnie absolutnie najmniejszego wrażenia. Gdzie Octavia to totalnie, ale to absolutnie klasyczna motoryzacja, ta zła która ze względów na palenie paliwa musi odejść. A tu gościu ma 6,5l/100 km w totalnie niejadącym samochodzie nowej generacji, którego ideą jest jak najmniejsze spalanie paliwa (co ewidentnie nie działa) i się tym jara, jest bardzo zadowolony? Z czego?

Tak płynie z mainstreamem, że ma wpojone że niezależne od wyniku spalania ma być zadowolony?

Czy może to jednak ignorant motoryzacyjny i nie ma wiedzy jaki wynik powinien go zadowalać?

W trollowanie już nie wierzę, bo już chyba nikt się w to nie bawi.

#motoryzacja
#samochody
#samochodyelektryczne
#technologia
  • 20
Fanatyk, zostaw!

Czy może to jednak ignorant motoryzacyjny i nie ma wiedzy jaki wynik powinien go zadowalać?


@Login_login: Zgadza się, ignorant. Ale co gorsza obawiam się że on prowadzi kanał motoryzacyjny a więc tym swoim fanatyzmem zaraża innych. Co za czasy że ignoranci w dalej dziedzinie starają się być ekspertami w dalej dziedzinie.
ile wazy octavia a ile tucson


@WykopanyDzon: a czemu nie zadasz sobie pytania "Czemu samochód mniejszy od Octavii waży więcej?"

Tak! Shybrydzenie tucsona dowaliło mu tyle kilogramów, że cała ta ekologia hybrydy nie istnieje bo samochód mimo pseuoekologicznych rozwiązań więcej spala z racji większej masy. Kosmos. Fuck logic.
@WykopanyDzon: akurat w trasie wynik podał, w trasie jak nie hamujesz to waga jest mało istotna, opory toczenia w 2023r są znikome
Ja robie 4.1L samochodem w automacie z klasycznym silnikiem z włączoną klimą, samochód waży prawie 1300kg. Średnia 6.5L z 10k km mimo mocnego butowania

Te wszystkie wyniki po 3.5L hybrydą w mieście to jak auto praktycznie w korku stoi. A jak stoi w korku to też przebieg nie rośnie
@dzem_z_rzodkiewki:
od poczatku:
1. OP wrzuca film z opisem spalania hybrydowego SUVa tucson ktory w miescie pali 6.2 L
2. nastepnie stwierdza ze podobne[6.5] spalanie w miescie to ma w octavii, ktora to hybryda nie jest
3. ja zwracam uwage ze tucson jest jakies 400 kg ciezszym samochodem. Po za tym sa jeszcze inne rzeczy o ktorych nie wspomnielem - jest wyzsze i szersze, wiec ma wieksze opory aerodeynamiczne. Calkiem mozliwe
@Login_login: Tucson nawet bez hybrydy jest cięższy, bo ...... jest większy Nie wiem skąd ty te bzdury wziąłeś że jest mniejszy. Twoja jazda w mieście na pewno nie było w dużym ruchu, a pewnie w tym tucsonie nie jechali wieczorem pustymi ulicami.

Tucson ma napęd na 4 koła, więc wzrost masy wynika ze wzrostu funkcji. Ma też więcej mocy, więc jak potrzeba to się szybciej odepchnie od twojej skody.

Czyli większy
Ciezsze, to wiecej pali


@WykopanyDzon: Ale to jest auto hybrydowe na benzyne i prad. A nie diesel. Diesel ma wieksza gestosc energetyczna i jest berdziej efektywny, w zamian za to bardziej zanieczyszcza lokalnie.
większy Nie wiem skąd ty te bzdury wziąłeś że jest mniejszy


@cwlmod: na grafice że tucson jest cięższy widać też że Octavia ma większy rozstaw osi, to już może sugerować który z samochód jest większy. A porównując dane bezpośrednie też wychodzi że Octavia jest większa. Poczytaj, nie szacuj.

szybciej odepchnie od twojej skody.


@cwlmod: no chyba nie, tu znowu poczytaj jakie przyśpieszenie ma octavia z 1,4 TSI (150KM). Aaa zrobię
@Login_login: z tymi SUVami w mieście to właśnie bohatersko rozwiązywane są wszystkie problemy nie znane w innych segmentach,

można oczywiscie też jeździć kombajnem, jak się uda wylansować taką modę, i też być zdania, że nie ma co porównywać kombajna do Octavii bo to nie to samo poczucie bezpieczeństwa i widok po horyzont

no z tymi limitami to chyba rozchodzi się o prestiż&premium, właśnie jakiś nowy hybrydowy SUV palący 8 litrów po
@Login_login: przecież ta Octavia ma max 8.2s do setki. Juz nie przesadzaj, jedzie tak samo i jest większa w środku
7.5s to ma proceed z 204 koni

A to że corolla pali więcej to każdy wie oprócz jej posiadaczy którzy sobie wmawiają i modlą sie o korki żeby był lepszy wynik spalania
Przy 140 kph wg gpsa corollka 2.0 pali 1 litr wiecej niż taka Octavia
na grafice że tucson jest cięższy widać też że Octavia ma większy rozstaw osi, to już może sugerować który z samochód jest większy. A porównując dane bezpośrednie też wychodzi że Octavia jest większa. Poczytaj, nie szacuj.


@Login_login: Octavia ma ten sam rozstaw osi przy jakimś kosmicznym zwisie tylnym. Prawie o 20 cm większa dupa to bardzo dużo, choć bagażnik jest mniejszy w litrach. Pewnie dlatego, że tak opada. Octavia kombi ma
@cwlmod: "Prawie" wszystkie hybrydy sie hooyowo odpychają (stosunek moc vs sprint 50-150 jest tragiczny). Corolla, Peugeoty 508 phev, Rav4, Sportage itd
Te konie są wirtualnymi koniami powstałymi poprzez zsumowanie mocy napędów. W rzeczywistości na kołach możesz równie dobrze nigdy nie dostać tej mocy

W hybrydach (nie-szeregowych) w większości jedziesz na tyle na ile pozwala ci spalinowy silniczek, np w Corolli 2.0 jest to 150hp i tak też auto porównywalnie się zachowuje.
@dzem_z_rzodkiewki: Ej ale to jest jakaś kompletna porażka. Przeciez oni wcale nie sumują mocy. W przypadku corolli to jest 98 koni plus 72 konie. Jeśli im wyszło 122 konie,a auto jedzie jak 100 konne to i tak jest coś mocno nie tak.

W przypadku tucsona to coś hyundai zwalił jego napęd. 180 koni bez hybrydy daje 9s, a 230k w hybrydzie 8s. Tylko że większe bmw x3 z 184 koniami daje
@cwlmod: hyundai ma wolną skrzynie biegów, chyba nie wrzucili tam tego 7dct bo ono przyjmuje mało Nm. Na dodatek o procedurze startu możesz pomarzyć, dlatego też 180 koni bez hybrydy robi 9s a powinno 8s. Niemniej jednak jak masz wpięty bieg i wyprzedzasz to powinien jechać jak X3
Jakby producenci podawali czasy 80-120 albo 50-150 to byłoby o niebo łatwiej porównać te abominacje
Jakby producenci podawali czasy 80-120 albo 50-150 to byłoby o niebo łatwiej porównać te abominacje


@dzem_z_rzodkiewki: To prawda. Pertyn kiedyś to robił ale mu sie odechciało, albo ludzie go #!$%@?, że robił test na bocznej drodze i przekraczał limit
z tymi SUVami w mieście to właśnie bohatersko rozwiązywane są wszystkie problemy nie znane w innych segmentach,


można oczywiscie też jeździć kombajnem, jak się uda wylansować taką modę, i też być zdania, że nie ma co porównywać kombajna do Octavii bo to nie to samo poczucie bezpieczeństwa i widok po horyzont


no z tymi limitami to chyba rozchodzi się o prestiż&premium, właśnie jakiś nowy hybrydowy SUV palący 8 litrów po odłączeniu cylindrów
Yelonek - >z tymi SUVami w mieście to właśnie bohatersko rozwiązywane są wszystkie pr...