Wpis z mikrobloga

Ej wielbiciele #samochodyelektryczne wiecie że produkcja waszych aut niszczy planetę, a przejechanie 100km zimom autem elektrycznym jest droższe niż w LPG+?

Pomijam już to, że przy -1*C elektryka ładuje się ~40min a LPG+ lejesz pod korek 5-7min (w zależności czy zawór obija czy nie).

Elektryki = HIV

TYLKO LPG+!

#samochody #motoryzacja #heheszki #elektryka #humorobrazkowy #carboners #muremzalpg #ekologia
wqeqwfsafasdfasd - Ej wielbiciele #samochodyelektryczne wiecie że produkcja waszych a...

źródło: troche-jakby-weganin-po-kryjomu-jadl-mieso-bmw-i3-elektryczne-ladowane-z-agregatu

Pobierz
  • 68
@majk_emigrant:

nie trzeba niczego zakazywać ani nakazywać.

I tak i nie. Bez nakazów i zakazów. Zobacz jak normy emisji spalin zmniejszyły szkodliwość i było to możliwe. Myślisz, że producenci robili by to sami z siebie?
Tak samo było w USA, przez normy emisji powstały silniki 5-6 litrów i mocy 150KM, bo nie chciało im się rozwijać technologii
@wqeqwfsafasdfasd: kurde a kup teraz nowe auto sedan z firmową instalacją gazową. Jakieś hatchbacki tylko są. Akurat ta abominacja od BMW to straszne gówno. Elektryczne powinny być lekkie, opływowe kształty jak sedan lub longi ewentualnie hatchback a nie takie kobyły xd
I tak i nie. Bez nakazów i zakazów. Zobacz jak normy emisji spalin zmniejszyły szkodliwość i było to możliwe


@PiotrFr: Tak, trzeba tylko zachować balans pomiędzy efektem ekologicznym, a możliwościami technologicznymi i ich kosztem. W pierwszych normach EURO efekt był zauważalny gołym okiem, później zaczęliśmy gonić za marchewką, której nigdy nie złapiemy. Jeździmy pierdzikami z silnikami o pojemnosci kartonu mleka, a tymczasem topka nowych aut w USA u nas wymagałaby chyba
jak sobie zrobię... no właśnie, bo sobie nie zrobisz


@klepie-biede: prędzej czy później zrobię, chociaż cytowany fragment był tylko czysto teoretycznym, przeciwstawnym przykładem do bezsensownego wpisu OPa. Nie wiem do czego dążysz.
@majk_emigrant:

tymczasem topka nowych aut w USA u nas wymagałaby chyba prawa jazdy kategorii C

Tam też się to zmienia już.
Zresztą Europa to nie USA. Mamy tyle samo samochodów i 4 krotnie większą gęstość zaludnienia.
@majk_emigrant: problem nie w tym, że masz elektryka. Miej jak chcesz. Problem w tym, że my się do tego dokładamy - ulgi, dopłaty, stacje ładowania - za to płacimy wszyscy...
Problem nie w panelach. Miej. Problem w tym, że wszyscy do nich dopłacamy - ulgi, dotacje, droższy prąd - bo raz masz namiar, a kiedy indziej pobierasz, bo trzeba przerabiać sieć energetyczną, bo trzeba zmieniać system rozliczeń, itd, itp...
Gdybyś za
Problem w tym, że my się do tego dokładamy - ulgi, dopłaty, stacje ładowania - za to płacimy wszyscy...


@Taaatko: Mówisz jakby kierowcy aut spalinowych nie generowali kosztów za które wszyscy płacimy?

Zreszta elektryki to próba zachowania status quo, w postaci wolności która daje transport indywidualny ws koszty jakie generuje.
@Taaatko: ulgi to ulgi, a dopłaty to dopłaty. Do ulg nic nie trzeba dokładać, jest to najtańszy i najprostszy sposób stymulowania jakiegoś obszaru gospodarki. Tak już jest, że jak państwo się nie wpieprza w coś z pazurami fiskalnymi, to to coś się lepiej rozwija.

Dotacje i drogi prąd (chyba głównie koszty emisji co2) też mi się nie podobają, ale jaki masz lepszy pomysł na szybkie i w miarę bezbolesne przestawienie gospodarki
@wqeqwfsafasdfasd: W jaki sposób jazda elektrykiem zimą jest droższa niż LPG? Na moim przykładzie (bmw i3s), zużycie prundu w lato ok 16kwh/100km, zimą ok 20-21 kwh/100km przy średniej cenie prądu jak ładuje auto ok. 0,6 PLN to daje 9,6 PLN/100km latem i 12 PLN/100km zimą

Autem z LPG pojedziesz taniej?

A co do ekologii to w zasadzie mnie nie obchodzi, V8 stoi w garażu na weekendy, elektryk ma oszczędzać piniondz.
motoryzacja jest fajna


@JayCube: mam dziwne wrażenie że wcale fajnego auta nie posiadasz

A co to ma do rzeczy? Perspektywę ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
problem nie w tym, że masz elektryka. Miej jak chcesz. Problem w tym, że my się do tego dokładamy - ulgi, dopłaty, stacje ładowania - za to płacimy wszyscy...


@Taaatko: Biatch, please....

Subsydia są powszechne i trudno wskazać kraj, który ich nie stosuje. W wymienionej kwocie 14 proc. stanowią dopłaty bezpośrednie i zwolnienia podatkowe, ale jej największa część (42 proc.) wynika z nieobciążania producentów kosztami zanieczyszczenia środowiska oraz wydatkami na służbę