Wpis z mikrobloga

@Kryspin013: zapewne to samo co na serwery z otservlist (które podbierają im tysiące graczy), albo serwery minecraft tibia które tworzy community. Nie wiemy, nie pytaliśmy o opinię.
15 lat za późno


@elloMadafaka: dokladnie. gdy w latach 2006-2008 gralem w tibie z qmplami z podwórka, mielismy rozkminy i marzenia by niedlugo powstala taka tibia 3D, nawet z dzwiekiem. dzis mam ponad 30 lat i wywalone w takie gry, którymi sie jaralaem za czasów, gdzie na liscie przebojów krolowal liber. a jedyne gierki jakie gram to z zona w lozku.
@3Dragons: a macie jakieś plany szersze na to czy taki zwykły mały projekt hobbystyczny. Może zamiast zżynać od cipsoftu np mapę powinniście iść w własną stronę bazując trochę na tibii i ultimie online? Szczególnie jeśli chcielibyście to komercjalizować.

Btw, co to za silnik? UE?
@Kryspin013: to nie jest tylko projekt hobbystyczny. W chwili obecnej działamy w taki sposób, że wszystko robimy "po godzinach". Chcemy natomiast wystartować z grą i (jeśli się uda), rozwijać ją dalej jako nasze główne zajęcie. Pomysłów mamy wiele, napiszę kilka słów więcej nieco później w osobnym poście.

Klient gry budujemy w Unity.

@kre-dens: zdziwiłbyś się ile osób wraca do Tibii po latach i czerpie z niej przyjemność na nowo :)
@3Dragons: czy ten projekt wykonuje matem i pan jakub z ronit? Jeśli tak to nie ma sensu grać u nich. Wszystkie projekty przestają być wspierane po miesiącu i raz na ruski rok wrzucą aktualizacje. Szkoda zachodu, bo od 2013 wszystkie projekty to zdechlaki.
@dawidczeta: tak, projekt realizują między innymi osoby związane z RonOTS. Nie do końca rozumiem jednak jak coś przy czym (Twoim zdaniem) nikt nic nie robi może istnieć przez ostatnie 10 lat. Każdy projekt dostaje tyle uwagi ile aktualnie wymaga, biorąc również pod uwagę zainteresowanie serwerem. Serwery OTS w dużej mierze zmieniły sposób funkcjonowania od 2013 roku - powstaje teraz dużo krótkich serwerów, które kończą się po kilku miesiącach (albo nawet tygodniach).
@3Dragons: jakby tak CIPSoft miał jaja i powiedział - dejcie nam to, zrobimy z tego z wami nasza alternatywną wersję klienta Tibii i gracz ma wybór między 2D i 3D - to by był konkret. Ale kto ich tam wie, pewnie total beton
Tak czy siak - fajnie wygląda, powodzenia
@3Dragons: chyba mówimy to o 2 różnych wersjach. Toskanie odpuściliście gdy ludzie spamowali wam na dc byście coś nowego dodali. Później powstał kolejny projekt, który po miesiącu/2 już był dead, bo 0 update. Szkoda, że nie ma backup starych newsów by każdy mógł zobaczyć ile od 2013 powstało projektów i jak szybko upadały. Nie bez powodu i na torgu ronots ma bardzo złą opinie jako jeden z projektów, który niby się
@dawidczeta: widzę że należysz do bandy odklejonych ludzi którzy od zawsze byli niezadowoleni z tego jak serwer jest prowadzony i że ważna jest siła argumentu, a nie krzyku (Ty należysz do tej drugiej grupy). Jesteś ekspertem w dziedzinie RonOTS, więc zapewne wiesz o tym, że przez ostatnie 10 lat serwer był prowadzony w formie legacy - czyli istniał, ale nie po to żeby czerpać dochody, tylko po to żeby istniał. Nikomu
@3Dragons: wiem kto z zarządu ronit siedzi w dragons i mam przeczucie jak to się skończy. Druga rzecz dajcie backup starych topiców i newsów z forum ronots to się przekonamy ile w tym prawdy jest ( ͡° ͜ʖ ͡°). O toskanii było na wiele dni przed otwarciem wiadomo o exploitach, ale ich nie ruszono przez następne 2 tygodnie od startu. Szkoda gadać. Dobrze, że projekt jest pod
@CzarnyBelzebub: mamy swój serwer który utrzymujemy od 2005 roku, jest oparty o ten sam protokół co używają OTSy. W przypadku 3Dragons jednak musieliśmy go rozbudować o dodatkowe możliwości. W samej grze jest kilka nowych systemów, np. emojis - możliwość wykonania jakiegoś predefiniowanego ruchu postaci (np. postać tańczy w miejscu). Do tego też rozbudowany protokół do wysyłania informacji na mapie, żeby wyświetlać więcej. No i najważniejsza sprawa to odejście od standardowego protokołu
@Gonarr: zależy gdzie buszujesz. Ogólnie dużo ogarniętych ludzi dalej tam siedzi i są to osoby znane na różnych otsach. Ogólnie ronots po 2012 coraz bardziej upadał, dlatego bym chciał by obsługa zrobiła backup forum i newsów, które usunęli, bo nie raz była mowa, że dany server będzie miał regularne aktualizacje i wychodziło, że server postawili i kolejny news był 4 miesiące później odnośnie nowego servera ( ͡° ͜ʖ ͡
@CzarnyBelzebub: jeszcze nie doszliśmy do takiej stabilizacji klienta webowego, żeby ruszać na nim testy performance. W chwili obecnej zjadają nas dosyć mocno ograniczenia WebGL (głównie multi threading). Na początku będzie to raczej okrojona jakościowo ciekawostka dla graczy. Dzięki za wskazanie WebRTC, zbadamy ten temat pod kątem kosztów reimplementacji i potencjalnych zysków dla końcowego usera.

Popraw mnie jeśli się mylę. Tak na szybko patrząc na WebRTC - widzę, że poszczególni klienci mogą