Wpis z mikrobloga

Witam. Piszę, ponieważ chciałbym się dowiedzieć, jak działa prawo u nas odnośnie reklamowania odzieży.
Zwróciłem zakupioną kurtkę do sklepu. Przy wypisywaniu protokołu reklamacyjnego napisałem, że proszę o zwrot gotówki lub bon. Po dwóch tygodniach towar wrócił na sklep, ja otrzymałem wiadomość, że został naprawiony. Gdy poszedłem do sklepu to Pani dała mi do zrozumienia, że pisać to ja sobie mogę, a oni i tak w pierwszej kolejności próbują naprawić.. więc naprawili.. po obejrzeniu okazało się, że nic nie zrobili, defekt dalej był a kurtka znowu wróciła na reklamację.
Zapytałem czy przy takich okolicznościach nie mogę poprosić o gotówkę, usłyszałem to samo, najpierw próbują naprawić. Oddałem kurtkę zimową na reklamację 20 grudnia, dziś mamy już Luty a kurtkę dostanę może za dwa tygodnie max. Musiałem kupić nową, bo gdybym miał liczyć na ten sklep to do tej pory chodziłabym w letniej. Nie poczuwają się w ogóle do odpowiedzialności. Gdy to powiedziałem to Pani w sklepie z uśmiechem na twarzy mówi, że zima dopiero nadejdzie.. i taka rozmowa. Czy mogę zrobić coś więcej w takiej sytuacji?
#prawo #prawnik #adwokat #adwokaci #konsument #reklamacje #pomoc #prawokonsumenta
  • 3
@Ro3aK
z tytułu rękojmi a nie reklamacja. Sklep nie bardzo chce, ale cóż. Reklamacja jest dobrowolna. Przy rękojmi często dostaje zwrot gotówki, by mieli spokój. Na reklamacje dają nieświadomi praw. Reklamacja jest dobrowolna. Poczytaj troche o tym.
@Zarzutkkake Właśnie Pani w sklepie powiedziała, że z tytułu rękojmi nie możemy, bo towar był używany.. myślisz, że specjalnie mogła tak powiedzieć? Co w takiej sytuacji teraz mógłbym zrobić?
@Ro3aK po roku szlifierkę kątową z uszkodzonym włącznikiem oddałem na reklamacje z tytułu rękojmi jako produkt wadliwy. Miałem wybór: kasa albo wymiana. Wymieniłem.
wcześniej młot wyburzeniowy, co prawda przegrzany i na uszczelnieniach puścił olej, zwrot gotówki i zakup większego.
Nie wspomnę o tym ile razy musiałem udowadniać, że zostawię z tytułu rękojmi.... Nie pytaj co się działo.