Jakie technologie w motoryzacji wprowadzone w ostatnich latach uważacie za najważniejsze? I co Was najbardziej wkurza w motoryzacji?
Ja zaczynam: Na plus: 1. Dla mnie najważniejszą "nowością" są światła Matrix-LED czy jak zwał tak zwał. Chodzi mi o ten mega zajebisty ficzer, że lampa robi wszystko, by dać jak najwięcej światła i potrafi "wyciąć" ze snopa inne pojazdy + daje mniej światła = mniej prądu = mniej spalania
@jmuhha: w Porsche można ponad 200 na luzaku ( ͡°͜ʖ͡°) @emesc: to już działa chociażby w Arteonie (ale nie w każdym kraju imo, jeździłem w Szwajcarii i działało ale w moim odczuciu działa średnio). W Porsche też niby jest. Więc chyba co lepsiejsze auta w grupie VAG to mają
Dla mnie top 3: 1. Aktywne Ledy 2. Webasto (z opcją chłodzenia) programowalne ze smartfona.
@Wybredny_Marian a no rozpoznawanie znaków to już stary system jest, prawda, ale poza informacją na wyświetlaczu to wtedy nie robiło samo w sobie nic. Choć fajna przypominajka jak jedziesz i się zamyślisz
Sporo osób tutaj pisze, że start/stop jest taki zły. Zawsze się zastanawiam dlaczego, bo o ile uważam, że ten system niezbyt ma sens, to jednak jak już jest, to praktycznie go nie zauważam. Działa to na tyle szybko, że nawet nie wiem kiedy ten silnik gaśnie.
Natomiast prawdziwy sens na to dopiero w hybrydzie i tam już działa bajecznie. Opóźnienie po prostu nie istnieje, bo dziurę wypełnia elektryk. Silnik gaśnie nawet podczas
Nie wiem co oznacza ostatnie lata, ale poza oczywiście poprawieniem bezpieczeństwa (poduszki gdzie się da), to z rzeczy wygodnych Webasto sterowany zdalnie i dobry tempomat.
@jmuhha: Dla mnie najlepszym co mogło powstać dla motoryzacji to zamienniki tradycyjnych żarówek na żarówki LED. Przynajmniej nie oślepiają jak matrixy.
@jmuhha: z najlepszych rzeczy to oczywiście tempomat, wentylowane fotele, podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia szyba, monitoring martwego pola, czujniki wykrywające nadjeżdżające pojazdy przy cofaniu.
Z najgorszych to start/stop, lane assist, downsizing silników, celowe postarzanie wszystkiego (ze słynnymi plastikowymi zębatkami w VAGu), odejście przez Citroena od bezawaryjnej hydropneumatyki, abonamenty na funkcje samochodów wprowadzane przez audi, bmw, mercedesa itp., systemy awaryjnego hamowania, które potrafią hamować przy dynamicznej zmianie pasów w mieście, gdy wjeżdżasz pomiędzy
Ja zaczynam:
Na plus:
1. Dla mnie najważniejszą "nowością" są światła Matrix-LED czy jak zwał tak zwał. Chodzi mi o ten mega zajebisty ficzer, że lampa robi wszystko, by dać jak najwięcej światła i potrafi "wyciąć" ze snopa inne pojazdy + daje mniej światła = mniej prądu = mniej spalania
#samochody #motoryzacja #pytanie
@emesc: to już działa chociażby w Arteonie (ale nie w każdym kraju imo, jeździłem w Szwajcarii i działało ale w moim odczuciu działa średnio).
W Porsche też niby jest. Więc chyba co lepsiejsze auta w grupie VAG to mają
Dla mnie top 3:
1. Aktywne Ledy
2. Webasto (z opcją chłodzenia) programowalne ze smartfona.
@Hug0Stiglitz: Jest coś takiego? U jakiego producenta?
Natomiast prawdziwy sens na to dopiero w hybrydzie i tam już działa bajecznie. Opóźnienie po prostu nie istnieje, bo dziurę wypełnia elektryk. Silnik gaśnie nawet podczas
Ale zakładam, że każda marka premium, która oferuje adaptacyjne zawieszenie/pneumatyke/DCC ma to w ofercie
Z najgorszych to start/stop, lane assist, downsizing silników, celowe postarzanie wszystkiego (ze słynnymi plastikowymi zębatkami w VAGu), odejście przez Citroena od bezawaryjnej hydropneumatyki, abonamenty na funkcje samochodów wprowadzane przez audi, bmw, mercedesa itp., systemy awaryjnego hamowania, które potrafią hamować przy dynamicznej zmianie pasów w mieście, gdy wjeżdżasz pomiędzy