Wpis z mikrobloga

Gdyby ktoś się zastanawiał - tak, ten rak postępuje. I wygląda na to, że w dalszym ciągu będzie postępował.

Na obrazku Audi wyposażone w aktywny tempomat, na który trzeba wykupić subskrypcję. Do tej pory myślałem, że tylko BMW i Mercedes idą tą ścieżką. Nic bardziej mylnego.

#samochody #motoryzacja #auto #ekonomia #swiat
Pobierz sowiq - Gdyby ktoś się zastanawiał - tak, ten rak postępuje. I wygląda na to, że w da...
źródło: comment_1673261109fPgTyBHzTEWaFgqqmUYKn2.jpg
  • 45
@sowiq

Samochód to już nie tylko fizyczny zbiór części, ale także warstwa oprogramowania, która robi kreatywny użytek z tego co ma dostępne. Kupując samochód tak naprawdę kupujesz platformę sprzętową która pozwala na korzystanie z wielu różnych funkcji, w zależności od tego za co zapłaciłeś.

Czy w cenie samochodu zawiera się opłata za radar do ACC nawet jeśli nie zapłaciłeś za licencję na ACC? Pewnie tak, ale ten sam radar jest używany np.
@markuzz: akurat przykład z ACC może nie być najlepszym, bo tak jak napisałeś - komponenty sprzętowe mogą już istnieć w samochodzie. Ale takiego wytłumaczenia nie znajdziesz już np. do ogrzewanych foteli czy kierownicy (BMW) albo software'owego limitera mocy silnika (Mercedes).

kupujesz platformę sprzętową która pozwala na korzystanie z wielu różnych funkcji, w zależności od tego za co zapłaciłeś


Dlatego pytam wyżej - czy przy zakupie auta będziemy teraz podpisywać jakieś umowy
Czy z tej okazji obniżylibyście ceny z dobroci serca ceny (rezygnując z zysku) czy może jednak zdecydowalibyście się na utrzymanie cen na takim samym poziomie (zwiększając zysk)


@markuzz: oni nie utrzymują cen na tym samym poziomie. W rok ceny wielu modeli poszły o 25% w górę, czego nie da się usprawiedliwić względami technicznymi czy po prostu inflacją. Już tu gdzieś pisałem - od lat pracuję z automotivem i takiego bajabongo jak
@markuzz:
Dlatego ja zdecydowanie wolę model jaki ma Tesla - daje 3 pakiety - które ustawicznie rozwija. Dzięki temu masz auto które się zmienia na plus i jest doskonalone przez grupę ludzi.
W Audi kupujesz auto i tyle koniec, jak słabo działa lane assist to będzie tak działał do końca życia auta, ewentualnie będziesz jeszcze płacił abonament :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sowiq: a jak mówlem mojej żonie ze są funkcje które są softowo blokowane jak np kamera cofania to mówiła że ja Wkręcam :-P:-P
@sowiq potwierdzam, ostatnio wynająłem pojazd w klasie c premium nowe Audi A3. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że audi w pakiecie s line nie ma nawet tempomatu. Najlepsze że manetka i kamera z radarem była ale gdy próbowałem uruchomić pokazywał się dokładnie taki sam komunikat jak na zdjęciu. Był tylko limiter prędkości ʕʔ
@vertoo: no jak nie masz zamontowanej fizycznej kamery, to nic softowo zablokowane nie jest :)
Ale np. takie doświetlanie zakrętów przy pomocy istniejących halogenów dało się zakodować już w starych A4 B8 (a być może i wcześniej). A podobnych funkcji jest cała masa.

@tellet: no właśnie pytanie - zakładając, że pierwszy właściciel nawet podpisze w salonie jakąś umowę dzierżawy sprzętu, to ciekawe czy może taki sprzęt dalej sprzedawać, jak wygląda
@sowiq: Jak ktoś się uprze to i gwoździe w tą matę wbije i podłączy do akumulatora przez wyłącznik. To tylko dodatkowy kaganiec dla frajerni, która ma już w chałupie wszystko w subskrypcji i pieprzy o tym, jak to jest "hehe taniej" xD
audi w pakiecie s line nie ma nawet tempomatu


@barrav: S line to tylko pakiet wizualny, a nie techniczny. Więc mógł nie mieć.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale teraz w każdym Audi możesz się zalogować na swoje konto. Więc teoretycznie możesz sobie wykupić pakiet tempomatu oraz ogrzewanych foteli i będziesz miał te funkcje w każdym wypożyczonym samochodzie (np. w modelu wypożyczenia na minuty). Czy to nie zachęca do pozbycia się własności
Jak ktoś się uprze to i gwoździe w tą matę wbije i podłączy do akumulatora przez wyłącznik.


@tellet: ja wiem, że się da i że ktoś na pewno obejdzie te zabezpieczenia. Bardziej chodzi mi o to jak to będzie wyglądało z prawnego punktu widzenia. Nie chce mi się wierzyć, że Audi będzie do podstawowych wersji pakowało wyposażenie w full opcji i nie zabezpieczy w żaden sposób swoich interesów.
@sowiq niestety ale logowanie do systemu czy tam apki audi jest skomplikowane. Trzeba mieć wszystkie papiery co producent wydaje przy odbiorze auta.
Koszt wykupu subskrypcji na klasyczny tempomat to 2999zl na 3 lata.
@barrav: Paaanie całego GM-TISa da się ściągnąć i zaaktywować na komputerze, a Ty mówisz, że nie będzie się dało wmówić autu, że masz pełen pakiet ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To nie giereczki, że crackerzy jedyne co mają, to fame- tu będą ludzie skłonni zapłacić za moda raz, ale na stałe, to i znajdą się modderzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i ciekawe
niestety ale logowanie do systemu czy tam apki audi jest skomplikowane. Trzeba mieć wszystkie papiery co producent wydaje przy odbiorze auta.


To chyba piszesz o przypisaniu auta do swojego konta. Jestem prawie przekonany, że możesz sobie po prostu założyć konto na My Audi i później używać go do logowania w dowolnym aucie (tylko nie możesz się chyba ustawić jako użytkownik główny). Problemem jest tylko to, że trzeba z palca wpisać cały email
@sowiq: No ciekawe jak to prawnie będzie rozwiązane, bo to nie jest dystrybucja "piratów" tylko włączenie funkcji, w sofcie i sprzęcie, który właściciel kupił i za który zapłacił. Osobiście obstawiam coś na kształt EULA + być może, jak dobrze posmarują eurokołchoźnikom, to będzie sztum, bo eurokomuchy będą to traktowały jak nielegalny tuning, na równi z neonami i nitro.