Wpis z mikrobloga

Z powodu ostatnich dużych ruchów na cenie akcji Tesli i pojawieniem się wielu pytań w stylu: "Ten mirek w końcu tę Teslę kupił, czy nie?" (np. 1, 2)

Postanowiłem zalinkować ponownie do swojego postu sprzed 1 roku i 9 miesięcy, w którym to tłumaczyłem, że po długich namysłach, postanowiłem na razie nie kupować jeszcze Tesli.

Zachęcam do przeczytania całego wpisu, w którym to opisuję moje wnioskowanie.

Tutaj jednak chciałbym zalinkować co ciekawsze fragmenty:

Moim zdaniem na 99% Tesla w ciągu dekady nie tylko opanuję technologię autonomicznych aut, ale też do tego czasu zbuduje ogromną flotę własnych aut, które będą jeździć jako autonomiczne taksówki. I według mnie w ciągu dekady te auta będą jeździć po polskich drogach, dużych i średnich miast.


Początek mojej inwestycji stał pod znakiem wairy "w pewną elektryfykację całego rynku automoto". Obecnie moja inwestycja stoi pod znakiem w wiarę w "nieuniknioną przyszłą dominację w Tesli na rynku aut i taksówek autonomicznych"

W krótkim terminie osobiście nie zdziwiło by mnie też to, że Tesla mogła by zanurkować do $500 czy nawet do $300... nie mniej jednak, mam przekonanie graniczące z pewnością, że szansa na to, że TSLA będzie w tej samej lub niższej cenie za 5 lat... jest bardzo, bardzo mała.


Tak dla formalności, $300 przed ostatnim splitem, jest równe obecnej cenie $100 za akcję. Obecnie cena za jedną akcję wynosi $110.68

I wygląda na to, że jestem w stanie na to postawić jakieś 364.568,21 PLN... i najzwyczajniej w świecie, wiedząc to wszystko, nie wiem, czy bym sobie wybaczył kupienie auta, którego nie potrzebuje, kosztem zmarnowania okazji, która się stworzyła.


Nadal to zdanie podtrzymuję.

#tesla #gielda #inwestowanie #januszeinwestowania
  • 61
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@instalacja:

> pokaż mi choć jedno miejsce, gdzie Elon mówił, że będzie budował Hyperloopa

@anonimowy_programista: O, tutaj. Ups. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Przyznam szczerze, nie przypominam sobie bym widział tego Twitta. Nie mniej jednak ten twitt jest sprzed 8 miesięcy i mówi tylko o tym, że "kiedyś" Boring company to zbuduje. Nie podawane jest zobowiązanie czasowe. Nawet jeżeli ktoś "kiedyś" odebrał by jako "od jutra się
źródło: comment_16730937864jiQzO2shq9inDLPxOyLk4.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@instalacja:

Jaki błąd w szacowaniu, gościu? Elonik jeszcze w 2017(!) podczas prezentacji swojej ciężarówki-widmo mówił, że autopilot JUŻ istnieje. Gdzie tu jest miejsce na szacowanie?


Po ponad kilkunastu latach spędzonych w IT widziałem już kilka projektów, które miały zająć 3-6 miesięcy a trwały 4-5 lat. Powód takich błędów szacowania jest prosty. Ciężko estymować coś czego nikt inny wcześniej nie zrobił. A nikt do tej pory nie wdrożył na masową skalę autonomicznych
Hyperloop to nie jest projekt, który był realizowany przez jakąkolwiek firmę Elona. Elon na samym początku opublikowano tylko white-paper na ten temat i zrzekł się praw do pomysłu i nazwy.


@anonimowy_programista: Jeszcze w 2017 Elon łgał, podsycając fantazje swoich fanboyów, że dostał zgodę na budowę hypershitu. Żródło. Więc czy umył rączki od pomysłu? No tak średnio bym powiedział.

By to wszystko skomplikować, Elon później założył Boring Company firma opracowała koncepcje
Po ponad kilkunastu latach spędzonych w IT widziałem już kilka projektów, które miały zająć 3-6 miesięcy a trwały 4-5 lat. Powód takich błędów szacowania jest prosty. Ciężko estymować coś czego nikt inny wcześniej nie zrobił. A nikt do tej pory nie wdrożył na masową skalę autonomicznych aut (dziesiątki milionów sztuk).


@anonimowy_programista: Dowód anegdotyczny. W dodatku zakładający, że projekty inżynierskie można porównać 1:1 do programowania, co jest bzdurą.
Ale pomijając powyższe -