Aktywne Wpisy
stanley___ +26
biedakwsiowy +4
#kiciochpyta jak to możliwe że mając ponadprzeciętne iq stwierdzone psychiatrycznie przy okazji diagnozy autyzmu mam problem z podstawową matematyką w liceum? testy iq matematyczne idą mi całkiem dobrze, wychodzą mi naprawdę spoko wyniki a na matmie zaćmienie umysłu. Myślałem żeby pójść sobie kiedyś na #politechnika no ale nie pójdę skoro nie kumam matmy. Jak myślicie, jak to możliwe że mając iq wyższe od przeciętnej mam problem z całkowicie przeciętną matematyką w 3
Postanowiłem zalinkować ponownie do swojego postu sprzed 1 roku i 9 miesięcy, w którym to tłumaczyłem, że po długich namysłach, postanowiłem na razie nie kupować jeszcze Tesli.
Zachęcam do przeczytania całego wpisu, w którym to opisuję moje wnioskowanie.
Tutaj jednak chciałbym zalinkować co ciekawsze fragmenty:
Początek mojej inwestycji stał pod znakiem wairy "w pewną elektryfykację całego rynku automoto". Obecnie moja inwestycja stoi pod znakiem w wiarę w "nieuniknioną przyszłą dominację w Tesli na rynku aut i taksówek autonomicznych"
Tak dla formalności, $300 przed ostatnim splitem, jest równe obecnej cenie $100 za akcję. Obecnie cena za jedną akcję wynosi $110.68
Nadal to zdanie podtrzymuję.
#tesla #gielda #inwestowanie #januszeinwestowania
Komentarz usunięty przez autora
Jak miał ten mirek od Tesli?
Ciekawe czy...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czyli wtedy kupisz dwa auta? Albo nigdy już nie kupisz, bo się okazuje ze każdy balon prędzej czy później kończy jak balon?
@lyndrym: gdzieś już wcześniej pisałem, że cieżko mi będzie redukować pozycję na $TSLA, jeżeli do kupienia auta musiałbym wypłacić więcej niż 20%. Matematykę zostawiam Tobie.
Po prostu ja twierdzę, że Tesla balonem nie jest ;)
W masowa produkcje aut poziom wejścia nie jest kosmiczny?
Jedyna konkurencja dziś to nowe chińskie OEM, które jednak sprzedają o wiele tańsze samochody (jak BYD), a te droższe (np. XPENG) nie sprzedają się w tej ilości co Tesla.
Ten rynek przypomina rynek telefonów komórkowych kiedy do gry weszły Iphony, a największym przegranym wygladają Japończycy - Toyota i Honda głównie to Nokia i BlackBerry.
Dysruptor
@gatineau: nie jest czego przykładem jest NIO. A mówimy o rynku na którym jest już kilkadziesiąt producentów, którzy przechodzą na produkcję elektrycznych pojazdów.
@Technolust: liczy się trend. Zauważ, że VW swój pierwszy od początku elektryczny model ID3 sprzedaje dopiero od dwóch lat. Przy każdym balonie jest ten sam schemat: sekta przekonana o wyjątkowości.
- Legalizacja rozwiązania
- opracowania aplikacji i procesów do takiego robotaxi (zakładam, że przez Teslę, no bo w końcu chcą mieć z tego prowizje)
- Testy w największych metropoliach
- Dopiero potem ekspansja na szeroki rynek
I to wszystko musi stać się w USA, zanim stanie się
VW wywalił z firmy nawet Diessa za to, że w ogole cisnął na rozwój ID3.
Z taką mentalnością nie ma innowacji i rozwoju.
A NIO nie zainwestował w R&D kosmicznych pieniędzy?
Przecież na tej samej zasadzie mogę mówić ze koszt wejścia na rynek Google jest niski czego przykładem jest Baidu
Robotaxi daje wycenę liczoną w bilionach $ i to nie 1 czy 2, a kilku/nastu.
Ale moim zdaniem zajebista BETA FSD pozwala na 10-15-20% uptake za za 15-20$k + subskrypcje na wakacje czy jazdy w ruchu miejskim na kilka miesięcy w roku za 200-300$.
To są marże "on-top" na już wysokich marżach 30%
Ogólnie łatwo być najlepszym graczem jak jest się jedynym na boisku
@gatineau: wiesz jakie "kosmiczne" pieniądze trzeba obecnie żeby wejść w rynek wyszukiwarek przy takim rozroście internetu?
Ale ty wiesz, że Baidu powstało w tym samym czasie co google? Obie wyszukiwarki powstały, gdy internet był stosunkowo mały. Ten rynek różni się właśnie tym o społecznościówek,
No to niemal tak samo jak Tesla (2003) a Baidu (2000)
NIO powstało w 2014 faktycznie ale i tak zreszta ciężko powiedzieć ze to masowy producent - w 2022 sprzedali ile, 150k samochodów? Po 8 latach działalności? I ty to nazywasz dowodem na niski próg wejścia?
Życie pokazuje ze wejście na ten rynek wymaga spalenie miliardów dolarów, szanse