Wpis z mikrobloga

@Xefirex: wydaje mi się ze to super sprawa jeżeli twoje główne kierunki podróży to miasto Ew. Jakieś niedalekie wycieczki, infrastruktura nie jest najgorsza jeżeli chodzi o elektryki natomiast kwestia ładownia i tak zawsze zostanie problemem, w zimę przygotuj się na spadek temperatury i tego ze po podpięciu do ładowarki bateria ładuje się wolniej, dopiero w momencie nagrzania ogniwa zaczyna się ładować pełna mocą, nie wspomnę o spadku pojemności baterii wraz z
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Xefirex: na rynku używanych aktualnie są tylko stare modele z przed 2020 roku. Przez prawie dwa lata nic nie pojawiło się na rynku. Pierwsza dostawa nowych X trafiło do klientów dopiero w grudniu 2022.
Co do serwisów to aktualnie jedny w Polsce jest w Warszawie, ponoć powstaje w Katowicach.
Jak możesz się ładować w domu to spoko sprawa.
Model Y za mały?
  • Odpowiedz
Czy warto kupować takie elektryczne auta jeśli były używane


@Xefirex: tesla w ogóle leży i kwiczy z jakością, więc trzeba być do tego nastawionym. A wydając te min. ćwierć bani człowiek często jednak oczekuje czegoś lepszego jakościowo. Poza tym po dużym przebiegu mogą to być używane auta.
Wszystko zależy kto użytkował, jak długo, jaki przebieg. Sam przymierzałem się parę lat temu do Xa.
Zamówiłem ekspertyzę Balkana, bo akurat była z Wawy.
  • Odpowiedz
@gonzo91: Model Y jest sporo mniejszy wewnątrz. Mój Touran ma znacznie wiecej miejsca, a jest z zewnatrz mniejszy
@Xefirex: Model X ten poprzedni jest dość awaryjnym autem, ale jeśli potrzbujesz dużego auta to moim zdaniem dobry wybór, tylko zpalanuj sobie juz gdzie będziesz jeżdził na naprawy. Raczej takie auto nie wyjdzie taniej niż spalinowy dopowiednik(chyba że roibisz ~200km dziennie wokół komina). Ale trzeba przyznać że jazda elektrykiem z duża mocą
  • Odpowiedz
@Xefirex: Ma być 6-7 osobowy czy po prostu duży SUV? Bo jeśli tylko duży SUV to rozważ Audi e-tron (dzisiejsze Q8 e-tron, ale używane będą bez "Q8").
  • Odpowiedz
@Xefirex: w grudniu kupiłem drugą używaną Teslę (X Raven 2019) i jestem zadowolony. Gwarancja 8 lat na baterię i silniki. Pamiętaj, że X żre więcej prądu, niż S ale jest bardziej wygodny.
  • Odpowiedz
@majk3l: Też się tak nastawiałem i przyjemnie się zaskoczyłem. Akurat X i S wychodzą z USA, a tam samochody robią kiepsko. Z Szanghaju wychodzą całkiem dobre. Podejrzewam, że Berlin nie będzie chciał być gorszy. Zatem Tesla 3 i Y będą ok, a S i X to trzeba wykazać się zrozumieniem dla niektórych rzeczy.
  • Odpowiedz
@Xefirex: Hej, bylem na szkoleniu w holandii z tesli to jakosc starych x byla tragiczna. Teraz jest juz duzo lepiej. Jezeli chodzi o serwis to jest jeden w wawie, ale sa tez bodyshopy w ktorych bez problemu auto po kolizji naprawia.
  • Odpowiedz
Minusy to jakość wykonania


@xczar0: Jakość w obecnie produkowanych autach jest już naprawdę bardzo dobra. Owszem, zdarzają się trefne sztuki, ale to jak u wszystkich. Wtedy trzeba odmówić przyjęcia takiego auta, albo w przypadku wykrycia usterek później - po prostu reklamować.

dostępność części i serwisu i możliwe koszty eksploatacji ( koszty części)


z serwisem to faktycznie gorzej. Obecnie to chyba tylko Warszawa I Berlin. Z drugiej strony w takiej Tesli też
anonimowy_programista - > Minusy to jakość wykonania

@xczar0: Jakość w obecnie pro...
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Wsparcie dla gier to najważniejszy feature w aucie? Raczej gimmick dla gościa co auto traktuje jak pralkę czy zmywarkę :)
Jedyny serwis w Warszawie oznacza przy awarii problemy, mało samochodów zastępczych i mało części zamiennych dostępnych od ręki.
Dopóki nie będzie oddziału w każdym mieście wojewódzkim kupno Tesli zamiast na przykład Porsche Taycana to czyste wariactwo jeśli mieszka się poza Warszawą
  • Odpowiedz