Wpis z mikrobloga

@bdg-bro: zaciskarka cudów nie robi, można zacisnąć nawet kombinerkami i będzie trzymać. Dla jednej instalacji to może być zbędny wydatek, warto dodatkowo zalutować. Jak się robi więcej instalacji to bez zaciskarek ani rusz.
Ocenić ciężko bez fizycznego dostępu do wtyczki.
  • Odpowiedz
warto dodatkowo zalutować


@slavkowsky: Nie lutuj zaciskanych złącz. To znacząco pogarsza warunki pracy mechanicznej połączenia. Oczywiście po lutowaniu wygląda ślicznie. Zrób po dwa złącza - lutowane i tylko zaciskane podpięte do pracujących mechanicznie kabli (np. na dachu, na wietrze) i zostaw na 5 lat a potem wyjmij i porównaj.

Przyznam, kiedyś też myślałem, że lutowanie jest lepsze. Nie jest, uświadomił mnie w jednym z filmów EEVblog, zacząłem szukać.

P.S. Już
  • Odpowiedz
@bialy100k: no to zobaczę za 3 lata bo u siebie pierwszą instalację tak zrobiłem. Zaciśnięta i zalutowana. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wydaje mi się że nie ma to większego znaczenia, one i tak są pospinane klipsami więc nie dyndają na wietrze, dodatkowo sama dławica na mc4 stabilizuje całość.
Podeślij link do tego filmu
  • Odpowiedz
@slavkowsky: Moje poszukiwania zaczęły się od tego filmu:
https://youtu.be/0qjLx_HsKUQ?t=1109 - w 18:34 wspomina, żeby nie cynować kabli do zaciskania. Zacząłęm szukać - i okazało się, że nie tylko nie cynować - ale i w połączeniach które potencjalnie mogą nawet lekko pracować (zmienna temperatura, wiatr) lepiej NIE lutować. Dlatego w autach się nie lutuje, bo to usztywnia wiązkę (i zwiększa podatność na pękanie żył).
  • Odpowiedz