@bdg-bro: zaciskarka cudów nie robi, można zacisnąć nawet kombinerkami i będzie trzymać. Dla jednej instalacji to może być zbędny wydatek, warto dodatkowo zalutować. Jak się robi więcej instalacji to bez zaciskarek ani rusz. Ocenić ciężko bez fizycznego dostępu do wtyczki.
@slavkowsky: @dersu: @hiperchimera: mam zaciskarkę Knipexa do konektorów i zauważyłem, że rozstaw blaszek jest prawie taki sam. Delikatne nagięcie blaszek kombinerkami i zaciska jak ta lala
@slavkowsky: Nie lutuj zaciskanych złącz. To znacząco pogarsza warunki pracy mechanicznej połączenia. Oczywiście po lutowaniu wygląda ślicznie. Zrób po dwa złącza - lutowane i tylko zaciskane podpięte do pracujących mechanicznie kabli (np. na dachu, na wietrze) i zostaw na 5 lat a potem wyjmij i porównaj.
Przyznam, kiedyś też myślałem, że lutowanie jest lepsze. Nie jest, uświadomił mnie w jednym z filmów EEVblog, zacząłem szukać.
@bialy100k: no to zobaczę za 3 lata bo u siebie pierwszą instalację tak zrobiłem. Zaciśnięta i zalutowana. ( ͡°͜ʖ͡°) Wydaje mi się że nie ma to większego znaczenia, one i tak są pospinane klipsami więc nie dyndają na wietrze, dodatkowo sama dławica na mc4 stabilizuje całość. Podeślij link do tego filmu
@slavkowsky: Moje poszukiwania zaczęły się od tego filmu: https://youtu.be/0qjLx_HsKUQ?t=1109 - w 18:34 wspomina, żeby nie cynować kabli do zaciskania. Zacząłęm szukać - i okazało się, że nie tylko nie cynować - ale i w połączeniach które potencjalnie mogą nawet lekko pracować (zmienna temperatura, wiatr) lepiej NIE lutować. Dlatego w autach się nie lutuje, bo to usztywnia wiązkę (i zwiększa podatność na pękanie żył).
Jestem 27 letnia stara baba i poddaje się z szukaniem chłopaka , trzeba się przyzwyczaić do myśli że jednak pomysł z własną rodziną nie klapnąl Koty już mam
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#fotowoltaika #elektryka #diy
Komentarz usunięty przez autora
Ocenić ciężko bez fizycznego dostępu do wtyczki.
@slavkowsky: Nie lutuj zaciskanych złącz. To znacząco pogarsza warunki pracy mechanicznej połączenia. Oczywiście po lutowaniu wygląda ślicznie. Zrób po dwa złącza - lutowane i tylko zaciskane podpięte do pracujących mechanicznie kabli (np. na dachu, na wietrze) i zostaw na 5 lat a potem wyjmij i porównaj.
Przyznam, kiedyś też myślałem, że lutowanie jest lepsze. Nie jest, uświadomił mnie w jednym z filmów EEVblog, zacząłem szukać.
P.S. Już pomijam
Wydaje mi się że nie ma to większego znaczenia, one i tak są pospinane klipsami więc nie dyndają na wietrze, dodatkowo sama dławica na mc4 stabilizuje całość.
Podeślij link do tego filmu
https://youtu.be/0qjLx_HsKUQ?t=1109 - w 18:34 wspomina, żeby nie cynować kabli do zaciskania. Zacząłęm szukać - i okazało się, że nie tylko nie cynować - ale i w połączeniach które potencjalnie mogą nawet lekko pracować (zmienna temperatura, wiatr) lepiej NIE lutować. Dlatego w autach się nie lutuje, bo to usztywnia wiązkę (i zwiększa podatność na pękanie żył).
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora