"W 2014 Hanna Zdanowska ogłosiła - Łódź będzie miała najlepszą komunikację miejską w Polsce. W 2022 brzmi to jak ponury żart - zamknięte jest 32% torowisk w mieście, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są trzecie najwolniejsze w kraju.
Łódzka komunikacja miejska leży. 10% torowisk jest zamknięta ze względu na remont - pozostałe są zamknięte albo ze względu na fatalny stan torowiska, albo ze względu na fatalne rozplanowanie remontów, które uniemożliwiają poruszanie się po tych odcinkach. Postanowiłem zrobić mapkę jak łódzka sieć tramwajowa będzie wyglądać od jutra, kiedy zamkną Legionów, a przez to też odetną tramwaje na Gdańskiej. Przyznam, że sam się przeraziłem, kiedy zobaczyłem efekt końcowy. Po 1/3 torowisk w mieście nie jeżdżą tramwaje.
Odcięcie dziesiątek tysięcy łodzian od komunikacji tramwajowej na lata spowoduje trwałe zniechęcenie się do zbiorkomu. Stojący w korku autobus zastępczy, wijący się między dziesiątkami pozamykanych ulic nie jest dobrą alternatywą dla tramwaju."
@firebwoy: prawda jest taka, że miasto samo nie wie czego chce. Z jednej strony stawiają (tzn tak mówią) na jakość i atrakcyjność komunikacji miejskiej, a z drugiej robią prawie wszystko, żeby ludzi zniechęcić do tego xD Ciągłe remonty, zamykanie ulic, opóźnienia przy pracach, brak wyciągania konsekwencji za niedotrzymanie terminów - to jest jakiś pieprzony matrix XD
@firebwoy: to jeszcze dorzucę jedną sprawę. Kanarzy to #!$%@? barany. Wczoraj różowa dostała mandat, bo kupiła bilet po wejściu do tramwaju na Piotrkowska Centrum, przez aplikację jak dojadę (płatność potwierdzana blikiem w apce banku). Odłożyła telefon do kieszeni z kupionym biletem, podeszła kanarzyca na wysokości Galerii, zobaczyła bilet i powiedziała, że bilet został kupiony po rozpoczęciu kontroli i że jest niby różnica 20 sekund pomiędzy kupnem biletu, a rozpoczęciem kontroli. Cały
@firebwoy: W pierwszej kolejnosci bym zapukal do pokoju planistow odpowiedzialnych za budowe i remonty infrastruktury drogowej i wszystkich wywalil na zbity pysk. Jakim nieudacznikiem nie znajacym sytuacji w miescie trzeba byc, zeby doprowadzic do takie rozkladu miasta? Czy wiecie ile zajmuje przejechanie odcinka od Nowosolnej do Brukowej?? Swiatła co 500 metrow i po co? Zatrzymuje sie co chwila cala Inflancka, zeby 5 aut z osiedla wlaczylo sie do ruchu. Tak to
@firebwoy > 10% torowisk jest zamknięta ze względu na remont - pozostałe są zamknięte albo ze względu na fatalny stan torowiska, albo ze względu na fatalne rozplanowanie remontów, które uniemożliwiają poruszanie się po tych odcinkach
Czyli uniemożliwianie poruszania się po odcinkach które nie są remontowe bo nie da się do nich dojechać przez remont innej części torowiska jest czymś strasznym? Te tramwaje mają latać? Jazda autobusem zastępczym zniechęca do komunikacji miejskiej? Nigdy
@AnkieterPrzegrywu: i w tym też poniekąd rzecz. Wystawią mandat i większość oleje/zapomni i zapłaci, ale kilka % będzie się tłukło o to, bo to jawne ruchanie pasażerów. Jak stoisz przy automacie biletowym i potwierdzasz kupno to kanary się nie #!$%@?ą, ale jak to samo robisz w aplikacji to już #!$%@? problem. Pety, tfuu.
@firebwoy: tramwajowa komunikacja w tym mieście to nie śmieszny żart. Przestańmy udawać, że jest spoko. Miasto jest tak zbudowane, że większość kluczowych torowisk stoi w korkach, jeździ po ulicach. Do tego #!$%@? infrastruktura i często coś się wysra. Nie ma dobrego rozwiazania. Trzeba by wszystko #!$%@? i postawić od nowa.
@moczy_morda: podejrzewam, że ma to związek z nadużywaniem płatności przez apke. Cwaniaki jeżdżą bez biletu, a jak widzieli kontrole, to cyk szybko kupują bilet przez apke. Niech pisze odwolanie
@mirek_januszy: ok ja to rozumiem, ale nie można być przy tym wszystkim robotem, tylko człowiekiem. Teraz będzie pisanie odwołań, łażenie na Tramwajową, bo babie się uwaliło, że wszyscy chcą oszukać. I nawet nie skutkowały tłumaczenia, że przecież płatność trzeba potwierdzić w banku. ( ͡°ʖ̯͡°)
@firebwoy: tramwajowa komunikacja w tym mieście to nie śmieszny żart. Przestańmy udawać, że jest spoko. Miasto jest tak zbudowane, że większość kluczowych torowisk stoi w korkach, jeździ po ulicach. Do tego #!$%@? infrastruktura i często coś się wysra.
Nie ma dobrego rozwiazania. Trzeba by wszystko #!$%@? i postawić od nowa.
@Lohengrin: Tu się nie do końca zgdodzę bo kluczowe torowiska, jak np. WZ, Aleje, Zachodnia jadą osobno, ale tu są
@firebwoy #!$%@? to jest organizacja w ogóle systemu ulic, przystanków, przejść dla pieszych i świateł. Wygodnicki Polak musi mieć przejście co 50m + najlepiej sygnalizację do tego + przystanek co 150m. Jest multum miejsc w Łodzi z totalnie niepotrzebnymi przystankami, bo można przejść 100m i jest następny. przez to, że samochód/MPK musi się zatrzymywać co kilkadziesiąt metrów, przez miasto jedzie się ultra długo + są gigantyczne korki.
@moczy_morda: W Warszawie jest tak, że zakupiony w aplikacji bilet musisz skasować w tramwaju kodem QR, bo ludzie wlaśnie tak robili, że kupowali na szybko przy kontroli xD
@moczy_morda: i tak i nie. Rozumiem #!$%@?, ale takich kontroli mają tysiące. Daj polakowi palec, to będzie chciał całą rękę. Z tego co opisujesz to niesłusznie jej wystawili, no ale to też zależy na kogo trafisz... @FanaticoRosso1910: ojj tak, a najlepsze było jak usłyszałem, że robią przystanek na Kilińskiego - Jaracza dla tramwaju xD #!$%@? że 150m wcześniej jest przystanek na Narutowicza
"W 2014 Hanna Zdanowska ogłosiła - Łódź będzie miała najlepszą komunikację miejską w Polsce. W 2022 brzmi to jak ponury żart - zamknięte jest 32% torowisk w mieście, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są trzecie najwolniejsze w kraju.
Łódzka komunikacja miejska leży. 10% torowisk jest zamknięta ze względu na remont - pozostałe są zamknięte albo ze względu na fatalny stan torowiska, albo ze względu na fatalne rozplanowanie remontów, które uniemożliwiają poruszanie się po tych odcinkach. Postanowiłem zrobić mapkę jak łódzka sieć tramwajowa będzie wyglądać od jutra, kiedy zamkną Legionów, a przez to też odetną tramwaje na Gdańskiej. Przyznam, że sam się przeraziłem, kiedy zobaczyłem efekt końcowy. Po 1/3 torowisk w mieście nie jeżdżą tramwaje.
Odcięcie dziesiątek tysięcy łodzian od komunikacji tramwajowej na lata spowoduje trwałe zniechęcenie się do zbiorkomu. Stojący w korku autobus zastępczy, wijący się między dziesiątkami pozamykanych ulic nie jest dobrą alternatywą dla tramwaju."
źródło
@firebwoy: Gdybym wcześniej nie zetknął się z rodowitym Łodzianinem, w życiu bym nie wpadł na to, że tak można mówić na bilet miesięczny.
Ciągłe remonty, zamykanie ulic, opóźnienia przy pracach, brak wyciągania konsekwencji za niedotrzymanie terminów - to jest jakiś pieprzony matrix XD
Cały
Czyli uniemożliwianie poruszania się po odcinkach które nie są remontowe bo nie da się do nich dojechać przez remont innej części torowiska jest czymś strasznym? Te tramwaje mają latać? Jazda autobusem zastępczym zniechęca do komunikacji miejskiej? Nigdy
nie są, w warszawie kosztuje 230, w łodzi 202, 230>202
@firebwoy: dlaczego zaczynasz wpis od tak banalnego do obalenia kłamstwa?
Jak stoisz przy automacie biletowym i potwierdzasz kupno to kanary się nie #!$%@?ą, ale jak to samo robisz w aplikacji to już #!$%@? problem. Pety, tfuu.
Nie ma dobrego rozwiazania. Trzeba by wszystko #!$%@? i postawić od nowa.
@Deska_o0: kolega ma nieaktualne dane, ostatnio była podwyzka bilety w Łodzi 30 dniowy to 252 zł
http://www.migawka.lodz.pl/article/ceny-biletow-okresowych-lodz
Nie mamy metro, ciętą siatkę tramwajową i najdroższe bilety miesięczne.
@Lohengrin: Tu się nie do końca zgdodzę bo kluczowe torowiska, jak np. WZ, Aleje, Zachodnia jadą osobno, ale tu są
Wygodnicki Polak musi mieć przejście co 50m + najlepiej sygnalizację do tego + przystanek co 150m.
Jest multum miejsc w Łodzi z totalnie niepotrzebnymi przystankami, bo można przejść 100m i jest następny. przez to, że samochód/MPK musi się zatrzymywać co kilkadziesiąt metrów, przez miasto jedzie się ultra długo + są gigantyczne korki.