Wpis z mikrobloga

Pijcie ze mną kompot bo będzie #chwalesie. Na terapii mój terapeuta sugerował znalezienie sobie hobby. Jestem petrolheadem, więc postanowiłem zrobić coś w kierunku lepszego wykorzystywania wolnego czasu i kupić pierwszego youngtimera w życiu. Jako że mieszkam w #holandia chciałem też pojeździć w rajdach na orientację i spędzać czas gdzieś z innymi zajawkowiczami motoryzacyjnymi. Wybór padł na SAAB - markę, która skradła serca wielu. SAAB ma też całkiem spory klub w NL i organizują świetne eventy. Przedstawiam mój projekt: SAAB 9-3 turbo cabrio. 2.0 185KM całkiem zadbany, z udokumentowaną historią.
Zakres prac, które zaplanowałem:
Elektryk (w toku) - pierdoły typu podświetlenie zegarów, podgrzewanie lusterek, przelutowanie wyświetlacza klimy
Mechanik - uszczelnienia silnika, hamulce, zawieszenie, odma olejowa
Lakiernik - auto ma pełno małych wgniotek, odprysków praktycznie na każdym elemencie więc wjedzie nowy lakier
Dach - siłowniki ciekną więc dostanie regenerowane, podsufitka lekko opadła i przewody hydrauliczne zostaną wymienione na nowe

W okolicach kwietnia wszystko powinno się zakończyć i auto będzie gotowe do eksportu do NL. Już się nie mogę doczekać wiosny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #saab #hobby i trochę walka z #alkoholizm
sikamnatrzymetry - Pijcie ze mną kompot bo będzie #chwalesie. Na terapii mój terapeut...

źródło: comment_1669809831Gdw7epqwDmlLDKopXCRJFJ.jpg

Pobierz
  • 55
@sikamnatrzymetry: Nie tyle z tym modelem, co z mechanikami. Nie traktuj mojego komentarza zbyt dosłownie, chce żyć nadzieją ze tylko ja miałem takie problemy, ale chodzi mi o podejście mechaników do klienta. Jeśli faktycznie wymieni ci te części i zrobi to prawidłowo, porządnie to super samochód.

Ale ile słyszałem podobnych historii gdzie po roku samochód lądował na złomie lub na części.
Najgorszy przypadek? Bmw silnim m52b20
Popularne 2.0 usterka to uszczelka
@Rustyyyy: +1 ale jako radę dodam żeby celować w mechaników wyspecjalizowanych w marce.
Mam dwa stare (~25 lat), drogie w obsłudze samochody ale dzięki temu że mam dobrego mechanika obcykanego już z marką i modelami to z eksploatacją naprawdę nie ma tragedii. Za to terminy ma chłop na miesiąc-dwa do przodu.
Niestety zanim go znalazłem to wszelkie naprawy były nie dość że drogie, to nie zawsze skuteczne.
@Rustyyyy no można się zrazić jak się trafia na partaczy. Ja mam swojego mechanika od standardowych wymian, a wychodzę założenia że będąc zrzeszonym w klubie można liczyć na pomoc innych właścicieli aut danej marki i korzystać z ich doświadczeń. Jak nie spróbuję to się nie dowiem.
1.9 TDI toć to chyba każdy mechanik powinien znać na wylot ( ͡º ͜ʖ͡º). Ale masz rację, dużo jest teraz warsztatów
@Fajoski: Niestety nie wszędzie jest to takie łatwe musiał bym jeździć 40 km do kogoś normalnego. A w okolicy było chyba z 6 warsztatów i każdym to samo
Zresztą czy do 1.9 tdi potrzebny jest jakś super specjalista? Historia mojego dupowozu jest jeszcze gorsza niż to co opisałem

Mam nadzieje ze OP trafi lepiej bo fajnie jest mieć fajny samochód
@walk_man: w sumie nie chodzi o kasę tylko stracony czas xd samej pracy było kilka tygodni spięcia się ale ze robiłem to pierwszy raz to niewiedzialem gdzie co i jak i dłuuugo stała w kolejkach mechanika blacharza jednego drugiego lakiernika. Łącznie 3/4lata trwało to
@M52b wow. Zawsze marzyłem o E30 w 6 garach. Ja mam nadzieję że mój lakiernik nie spieprzy roboty i nie będę musiał jeździć do kolejnych. Najdrożej się plasuje naprawa dachu i termin rezerwowalem z 4 miesięcznym wyprzedzeniem u speca we Wrocławiu.