Wpis z mikrobloga

W zeszłym tygodniu dostałem wezwanie do Wojskowego Centrum Rekrutacji.
Dzwoniłem do nich dzisiaj dopytać o co chodzi.

Dostałem informację, że zostaje powołany na obowiązkowe ćwiczenia, na których zostanę zbadany, dostanę mundur, złożę przysięgę. Ćwiczenia mają potrwać miesiąc, w moim przypadku będzie to kwiecień.
Na pytanie dlaczego dostałem wezwanie pani odpowiedziała, że to nie jest wezwanie na zasadniczą służbę wojskową, tylko na ćwiczenia, gdy spytałem znowu dlaczego to dostałem, bo przecież nigdy się do niczego nie zgłaszałem, ani nie wyrażałem chęci, odpowiedziała, że to nie jest zasadniczą służba wojskowa, tylko ćwiczenia xD także chyba ma obowiązkową formułkę i koniec xD

Jestem wciąż studentem, tzn do lutego, spytałem co w związku z tym. W odpowiedzi usłyszałem, że jeżeli jestem studentem studiów dziennych i będę nim wciąż w wyznaczonym terminie ćwiczeń, to będę z nich zwolniony (czyli w tym przypadku nie będę, ponieważ na zaświadczeniu z uczelni jest podany termin końca studiów - luty, a ćwiczenia mam w kwietniu).

Ci z was, którzy studiowali wiedzą, że ostatni semestr studiów jest specyficzny, zajęć jest mało, głównie pisze się pracę, a dodatkowo można sobie przedłużyć semestr, a wtedy nie mamy już zajęć. Tak też zrobiłem i pracuję jednocześnie pisząc pracę. Spytałem jak wygląda sytuacja z pracą zawodową. Pani odpowiedziała, że za okres ćwiczeń przysługuje mi ekwiwalent wynagrodzenia, ekwiwalent równy ich jakiejś stawce, nie tej, która zarabiam.