Shimano 105 Di2, warto się w to pchać czy lepiej w SRAM Rival AXS. Szukam i szukam nowego roweru, do cen już się przekonałem i wiem że nic z tym nie zrobię. Chcę mieć elektroniczny napęd, bo zabawa z linkami i pancerzami, ich wymiana, prowadzenie, regulacja mnie od zawsze przerastało z tej racji, że jestem kompletnym niereformowalnym mechanikiem z dwiema lewymi rękami. Do tego potrzebuje jak największej zębatki z tyłu 34 jaki oferuje 105 jest dla mnie lepszym rozwiązaniem niż to co oferuje Ultegra.
@dzangyl: a nie lepiej isc w force od srama? grupa wyzej niz rival, lżejsza i tańsza. Rival axs to swiezynka, wiec force i red tez zaraz w gore pojda. Napęd na force - przerzutki, klamki, kaseta 12s dorwiesz nieco taniej niz 105di2 a force konkuruje bezpośrednio z uktegra. Do tego kable masz tylko do hamulcow. A nie jakies #!$%@? jak w shimano, kostki, kabelki i innne #!$%@? muje.
@Hipodups: 105 to ciezsza i minimalnie wolniej pracujaca ultegra. Cenowo Sram wyjdzie lepiej. W dzialaniu podobne. Do srama trzeba sie przekonac, do manetek. Cenowo 1.5k taniej za sram, lub dokladasz pomiar mocy Quark. Dla mnie bilans jest prosty.
@dzangyl: Sram na papierze wygląda lepiej. A w praktyce to nie wiem, bo nie używałem ale niedługo mam zamiar właśnie 105 mechaniczną wymienić na SRAM FORCE.
@spanzik: 105 Di2 niby droższa ale widziałem rowery które różniły się tylko osprzętem i te z rivalem były droższe, dziwne. Może Shimano dla OEM ma jakieś lepsze ceny? P.S. Rivala taniej dostaniesz niż to co wkleiłeś, chyba.
@spanzik: ale to nie do mnie ( ͡°͜ʖ͡°) ja sam jestem szczęśliwym posiadaczem force od niedawna, a z systemem w klamkach to byla miłość od pierwszego wejrzenia ( ͡°͜ʖ͡°)
@Lupus88: aż tak szybko się rozładowują te baterie? Wydaje mi się że na kilka tysięcy kilometrów powinny wystarczać, bo wożenie ze sobą zapasowej na wszelki wypadek (pewnie nie ma w zestawie i trzeba dokupić) wydaje się poronionym pomysłem.
@i-marszi: no właśnie widzę, że rowery na 105 di2 (nie ma ich wiele), a przynajmniej Oreba M30i jest tańsza od innych rowerów na SRAM Rival AXS i to o kilka tysięcy.
@dzangyl: masz racje wydaje Ci sie ( ͡°͜ʖ͡°) po plaskim ~1500km na gorkach kolo 1000km powinny starczyć. To dalej dużo, bateria przed rozladowaniem daje o tym znac migając. Ladowanie do pelna to 2h. Zawsze w sramie mozesz podmienic przod z tylem i z przodu miec jeden blat ( ͡°͜ʖ͡°) A zapasowa bateria to serio tylko na ultra co najwyżej
SRAM Rival eTap AXS weighs in at a claimed 3,109g with a 46/33T chainset and a 10-33T cassette.
Shimano 105 Di2, meanwhile, with a similar setup, weighs a claimed 2,995g. That is using a 50/34T chainset and an 11-34T cassette. While it is close, Shimano takes this round.
@beksajt: ale co sie uparliscie na gorszego i drozszego rivala? przeciez to sensu nie ma. polke wyzej force jest tanszy ( ͡°͜ʖ͡°) i lzejszy - wazy 2812g Ja wiem, ze rival to odpowiednik 105 w pozycjonowaniu, ale jest drozszy od force ktory jest pozycjonowany jak ultegra. A przynajmniej tak bylo jeszcze we wrześniu jak swoj naped kompletowałem, to rival wychodzil drozej od force.
@Hipodups: Ale ja się na nic nie uparłem ( ͡°͜ʖ͡°) Sam ostatnio robiłem reaserch w tym temacie i wyszło że rival jest cięższy od 105 i tyle. Osobiście wybrałbym 105 i wrzucił kasetę ultegry.
@beksajt: tylko wszyscy właśnie tutaj pisza p rovalu, gdzoe od poczatku mowie, ze rival nie ma sensu, jak juz to force ktlry jest tanszy o lepszy ( ͡°͜ʖ͡°)
A rival to odpowiednik nowej 105 - podobny cenowo.
Force to odpowiednik ultegry 11s , stad jeszcze nizsza cena, ale nie wiadomo na ile. ot jak mialbym wybierac to o wiele lepiej prezentuje sie force niz 105di2.
@Hipodups: montaż u mnie odpada, bo ja chcę kupić cały rower, nie tylko sam napęd. To, że bateria jest w ramie chyba też nie stanowi wielkiego problemu o ile dostęp do niej (jeśli trzeba by wymienić po 10 latach) jest łatwy. Tego nie wiem.
Shimano 105 Di2, warto się w to pchać czy lepiej w SRAM Rival AXS. Szukam i szukam nowego roweru, do cen już się przekonałem i wiem że nic z tym nie zrobię. Chcę mieć elektroniczny napęd, bo zabawa z linkami i pancerzami, ich wymiana, prowadzenie, regulacja mnie od zawsze przerastało z tej racji, że jestem kompletnym niereformowalnym mechanikiem z dwiema lewymi rękami. Do tego potrzebuje jak największej zębatki z tyłu 34 jaki oferuje 105 jest dla mnie lepszym rozwiązaniem niż to co oferuje Ultegra.
#szosa #rower #zakupy #di2 #shimano #pyatnie
Ale o co chcesz spytać?
@Hipodups: jeden kabel łączący akumulator z przerzutką przednią i jeden z przerzutką tylną.
Dla mnie bilans jest prosty.
Na nowy sezon sam biore Srama do swojego Tarmaca
Sram
Shimano
Sram na papierze wygląda lepiej. A w praktyce to nie wiem, bo nie używałem ale niedługo mam zamiar właśnie 105 mechaniczną wymienić na SRAM FORCE.
@spanzik:
105 Di2 niby droższa ale widziałem rowery które różniły się tylko osprzętem i te z rivalem były droższe, dziwne. Może Shimano dla OEM ma jakieś lepsze ceny?
P.S.
Rivala taniej dostaniesz niż to co wkleiłeś, chyba.
@i-marszi: no właśnie widzę, że rowery na 105 di2 (nie ma ich wiele), a przynajmniej Oreba M30i jest tańsza od innych rowerów na SRAM Rival AXS i to o kilka tysięcy.
https://r2-bike.com/SHIMANO-105-Di2-R7100-Komplettgruppe-2x12-Kurbellaenge-1725-mm-SONDERANGEBOT
Jak już idziesz w prąd to ja brałbym AXS ze względu na brak linek i łatwy dostęp do baterii
https://road.cc/content/feature/shimano-105-di2-vs-sram-rival-etap-which-better-295307
A rival to odpowiednik nowej 105 - podobny cenowo.
Force to odpowiednik ultegry 11s , stad jeszcze nizsza cena, ale nie wiadomo na ile. ot jak mialbym wybierac to o wiele lepiej prezentuje sie force niz 105di2.