Wpis z mikrobloga

Szosowi mirkowie.

Shimano 105 Di2, warto się w to pchać czy lepiej w SRAM Rival AXS. Szukam i szukam nowego roweru, do cen już się przekonałem i wiem że nic z tym nie zrobię. Chcę mieć elektroniczny napęd, bo zabawa z linkami i pancerzami, ich wymiana, prowadzenie, regulacja mnie od zawsze przerastało z tej racji, że jestem kompletnym niereformowalnym mechanikiem z dwiema lewymi rękami. Do tego potrzebuje jak największej zębatki z tyłu 34 jaki oferuje 105 jest dla mnie lepszym rozwiązaniem niż to co oferuje Ultegra.

#szosa #rower #zakupy #di2 #shimano #pyatnie
dzangyl - Szosowi mirkowie.

Shimano 105 Di2, warto się w to pchać czy lepiej w SRA...

źródło: comment_1667640501sTH1IFkSvV6jsgWG0JEuId.gif

Pobierz
  • 28
@dzangyl: a nie lepiej isc w force od srama? grupa wyzej niz rival, lżejsza i tańsza. Rival axs to swiezynka, wiec force i red tez zaraz w gore pojda. Napęd na force - przerzutki, klamki, kaseta 12s dorwiesz nieco taniej niz 105di2 a force konkuruje bezpośrednio z uktegra. Do tego kable masz tylko do hamulcow. A nie jakies #!$%@? jak w shimano, kostki, kabelki i innne #!$%@? muje.
@Hipodups: 105 to ciezsza i minimalnie wolniej pracujaca ultegra. Cenowo Sram wyjdzie lepiej. W dzialaniu podobne. Do srama trzeba sie przekonac, do manetek. Cenowo 1.5k taniej za sram, lub dokladasz pomiar mocy Quark.
Dla mnie bilans jest prosty.

Na nowy sezon sam biore Srama do swojego Tarmaca

Sram
Shimano
@dzangyl:
Sram na papierze wygląda lepiej. A w praktyce to nie wiem, bo nie używałem ale niedługo mam zamiar właśnie 105 mechaniczną wymienić na SRAM FORCE.

@spanzik:
105 Di2 niby droższa ale widziałem rowery które różniły się tylko osprzętem i te z rivalem były droższe, dziwne. Może Shimano dla OEM ma jakieś lepsze ceny?
P.S.
Rivala taniej dostaniesz niż to co wkleiłeś, chyba.
@spanzik: ale to nie do mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja sam jestem szczęśliwym posiadaczem force od niedawna, a z systemem w klamkach to byla miłość od pierwszego wejrzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lupus88: aż tak szybko się rozładowują te baterie? Wydaje mi się że na kilka tysięcy kilometrów powinny wystarczać, bo wożenie ze sobą zapasowej na wszelki wypadek (pewnie nie ma w zestawie i trzeba dokupić) wydaje się poronionym pomysłem.

@i-marszi: no właśnie widzę, że rowery na 105 di2 (nie ma ich wiele), a przynajmniej Oreba M30i jest tańsza od innych rowerów na SRAM Rival AXS i to o kilka tysięcy.
@dzangyl: masz racje wydaje Ci sie ( ͡° ͜ʖ ͡°) po plaskim ~1500km na gorkach kolo 1000km powinny starczyć. To dalej dużo, bateria przed rozladowaniem daje o tym znac migając. Ladowanie do pelna to 2h. Zawsze w sramie mozesz podmienic przod z tylem i z przodu miec jeden blat ( ͡° ͜ʖ ͡°) A zapasowa bateria to serio tylko na ultra co najwyżej
@beksajt: ale co sie uparliscie na gorszego i drozszego rivala? przeciez to sensu nie ma. polke wyzej force jest tanszy ( ͡° ͜ʖ ͡°) i lzejszy - wazy 2812g Ja wiem, ze rival to odpowiednik 105 w pozycjonowaniu, ale jest drozszy od force ktory jest pozycjonowany jak ultegra. A przynajmniej tak bylo jeszcze we wrześniu jak swoj naped kompletowałem, to rival wychodzil drozej od force.
@beksajt: tylko wszyscy właśnie tutaj pisza p rovalu, gdzoe od poczatku mowie, ze rival nie ma sensu, jak juz to force ktlry jest tanszy o lepszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A rival to odpowiednik nowej 105 - podobny cenowo.

Force to odpowiednik ultegry 11s , stad jeszcze nizsza cena, ale nie wiadomo na ile. ot jak mialbym wybierac to o wiele lepiej prezentuje sie force niz 105di2.
@Hipodups: montaż u mnie odpada, bo ja chcę kupić cały rower, nie tylko sam napęd. To, że bateria jest w ramie chyba też nie stanowi wielkiego problemu o ile dostęp do niej (jeśli trzeba by wymienić po 10 latach) jest łatwy. Tego nie wiem.