Wpis z mikrobloga

@DurzyHarakter30: Różne studia/artysci korzystają z różnego oprogramowania bo najlepsze oprogramowanie to takie które znasz. W większości tych popularnych zrobisz to co chcesz czasem tylko sposób użycia narzędzi jest inny. To są tylko narzędzia ostatecznie. Zmiana pędzla ma inny nie sprawi że nagle nauczysz się dobrze malować
  • Odpowiedz
@DurzyHarakter30: Blender guru najpierw obczaj na yt. Ogółem z pewnością znajdziesz coś po polsku, ale większość rzeczy jest w języku angielskim na yt - tutoriali jest od groma.
Mogę polecić Dikko, blender guru, Ian Hubert, default cube, CG boost, CG cookie, CG matter, erindale - a i pewnie takich quality kanałów dałoby się więcej znaleźć, ale mnie np. mniej interesował temat sculptingu, to też nie zagłębialem się w to szczególnie.
  • Odpowiedz
@DurzyHarakter30:
Kwestia tego w co celujesz - samo modelowanie podstawowe dosyć szybko ogarniesz, kilkanaście roboczogodzin siedzenia i testowania, nadążania z tutorialami itp.
Później jak się chce mieć np. dobrą topologię, zrobić postać pod animacje, dodać materiały i pomalować jakiś obiekt, to jakby osobne moduły wiedzy, których się trzeba nauczyć.
Całości programu raczej nie nauczysz się szybko, też nie ma takiej potrzeby - każdy z tych softów 3D, to jest kombajn
  • Odpowiedz
@DurzyHarakter30: Ja pracowałem 4 lata na Blenderze i nie uważam, że miałbym go opanowanego :D
To bardzo płynna kwestia.
Zrobić pierwszy dobrze wyglądający na renderze model, to jak się wkręcisz i masz smykałkę artystyczną to może być i po tygodniu.
Czy on będzie przygotowany dobrze technicznie, chociażby pod względem ilości polygonów, czy optymalizacji pod render, to już zupełnie inna kwestia.
Też kwestia czy chcesz modelować pod render, czy np. pod
  • Odpowiedz