Wpis z mikrobloga

@Waski_jest_debesciak: wszystko zalezy od silnika i jego stanu technicznego. Gazownicy wiele popularnych silnikow maja juz zagazowanych z powodzeniem. Tylko trzeba to dobrze przekalkulowac ile taka inwestycja bedzie sie zwracac bo instalacja kolo 5-6k cebulionow albo i wiecej majac na uwadze inflacje. Do tego silniki z bezposrednim wtryskiem z reguly sa mniej paliwo żerne i jednoczesnie dochodzi ci fakt dotrysku benzyny...
Tylko trzeba to dobrze przekalkulowac ile taka inwestycja bedzie sie zwracac bo instalacja kolo 5-6k cebulionow albo i wiecej majac na uwadze inflacje


@przemo25osw: dam ci mój przykład
10k km rocznie przebiegu
benyzna 8l/100
lpg 10l/100
30zł za 100km gazem (3zł lpg) = 3000 zł
56zł za 100km pb (7zł pb) = 5600zł

jestem na plus 2600zł rocznie. jeździsz więcej == oszczędzasz więcej
@koloalu: nie powiedziałbym, przynajmniej na swoim przykładzie. I tak czekasz (a przynajmniej powinieneś) aż silnik złapie temperaturę i wskazówka poleci powyżej minimum - w lato piosenki nie zdążysz ustawić, w zimę zeskrobiesz auto, fajkę spalisz a i tak będzie zimne, zależy od stu czynników. Ja przy dodatniej temperaturze czekam minimum minutę, maksimum fajka plus 1/5 na czujniku temperatury.

Teraz przykład z życia, przy dodatnich temperaturach. Jadąc do Lidla mam 2.7km, łącznie
bezpośredni wtrysk też można już spokojnie zagazować?


@Waski_jest_debesciak: przecież to nie ma kompletnie ekonomicznego sensu w porównaniu z dieslem, bo masz cały czas dotrysk benzyny i do tego LPG psuje silnik bo gaz generalnie jest brudnym paliwem przez to że w Polsce nie ma jakichś sensownych norm czystości tego paliwa
Instynkt - > bezpośredni wtrysk też można już spokojnie zagazować?

@Waskijestdebes...