Wpis z mikrobloga

Czy opony wielosezonowe na zimę mają sens?
Zawsze miałem dwa komplety opon, jednak teraz zastanawiam się, czy nie pójść w opony wielosezonowe / całoroczne. Czy będą dobre i w upale 35C i czy dadzą radę na śniegu? Kilometrów nie robię dużo.

Auto BMW - napęd na tył.

Ktoś może podzielić się opinią? Jakie są największe wady?

#motoryzacja #opony #kiciochpyta #zima #bmw #bezpieczenstwo #pytanie #ankieta #samochody
Pobierz Przegrywex - Czy opony wielosezonowe na zimę mają sens?
Zawsze miałem dwa komplety o...
źródło: comment_16654054604H5eni21PbcqYDTdqCgMmx.jpg

Jakie opony?

  • Zima + Lato 50.9% (87)
  • Wielosezon 49.1% (84)

Oddanych głosów: 171

  • 26
Kilometrów nie robię dużo.


@Przegrywex: Tez sie zastanawiam ale majac oba komplety zawsze ciezko sie przestawic i czlowiek odklada.

Natomiast tez ciekawi mnie opinia uzytkownikow ktorzy mieszkaja w miescie i okazjonalnie wyjezdzaja do rodziny itp
Ostatecznie mamy miesiac zimy ze sniegiem w roku a czasami nawet nie a reszta roku to chlapy i deszcze przeplatane upalami a w miastach to glownie jazda po asfalcie nawet w zimie.

Z oficjalnych testow itp
@Przegrywex: Ja mam crossclimaciki 2, w corsie 90 KM ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mimo małej mocy jeżdżę agresywnie i narazie przejeździłem lato i kompletnie bez zarzutu, co prawda czuć większe opory toczenia przy wysokich temperaturach i zdarzyło mi się że raz po deszczu że na rondzie zadziałał system antypoślizgowy, ale raczej nieczuć wielkiej różnicy w stosunku do letnich. Zobaczymy jak zima, podobno w poprzednich modelach pierwsza zima
@Przegrywex: Miałem CrossClimate2 na Fiescie 1.4 tdci i jeździłem nawet w górach po śniegu - zero niebezpiecznych sytuacji czy utraty kontroli nad autem. Obecnie na BMW 192HP rwd mam Nokiany Seasonproof. Jeździłem na nich całą poprzednią zimę i to lato - też sobie bardzo chwalę. Według mnie w obecnym klimacie opony sezonowe nie mają sensu tylko trzeba dobrą gumę kupić.
@Przegrywex: a ja mam od zeszłego roku crossclimate w bmw 180hp i czuję się dramatycznie niepewnie, wcześniej miałem wielosezonówki w kilku autach z napędem na przód i było ok, a teraz koła mi się ślizgają, ostatnio nie mogłem podjechać pod niewielka górkę przy wyjeździe z mcd albo ruszyć na stopie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Przegrywex: Miałem CrossClimate w audit TT (225hp) quattro. I mogę polecić - przyczepność zaczyna być odczuwanie niższa (ale nie tragiczna) powyżej 180km/h. Jeśli będziesz je konserwować to wytrzymają długo - uważam że to jest klucz do wytrzymałości tych opon.
Michelinki przejeździły około 9 sezonów i zaczęły pojawiać się pęknięcia.
@Przegrywex: mam goodyear 4seasons juz 4 rok, głownie jeżdżę po miescie ale i w zimie w górach (podjazd pod Gubałówkę) w nocy podczas śnieżycy dały radę (ledwo ale wyjechałem ( ͡° ͜ʖ ͡°))
Jezdze juz 3-ci zestaw opon wielosezon. Pierwsze Falken AS200 dobra opona w sensie przyczepności ale głośne były. Potem Goodyear Vector 4seasons gen2 i były ciche i kleiły w każdych warunkach jak szalone, czy to zima czy lato nie widziałem roznicy. Teraz mam Crossclimate+ i maja gorsze trzymanie boczne np na zakrętach 90 stopni, sa głośniejsze od vectorow przez strukturę bieżnika w kostkę. Takie moje subiektywne odczucia. Kolejne beda vectory goodyeara ale nie
@Przegrywex: latem trochę gorsze od typowo letnich, zimą trochę gorsze od zimówek - w skrajnych warunkach. Jeśli oczekujesz maksymalnej przyczepności - wybierz letnie + zimówki. Jeśli nie musisz jeździć niezależnie od warunków - wybierz wielosezony.
Ja jeżdżę na Michelin CC2 - ogólnie spoko, raz nie mogłem z bocznej zaśnieżonej drogi wyjechać. Mam RWD 163KM. Ogólnie jestem zadowolony, no i nie trzeba zmieniać co pół roku i przechowywać.