Wpis z mikrobloga

Pijcie ze mną kompot - wczoraj, na szybko, zamontowałem nową pompę ciepła i w końcu mam ciepło w domku. Będę jeszcze poprawiał instalację bo w tym momencie jest prowizorka - po prostu bardzo mi zależało aby uruchomić jak najszybciej ogrzewanie i sprawdzić czy pompa ciepła jest sprawna. Będę miał trochę czasu to przemyślę jeszcze raz instalację i poprawię tak aby miało to ręce i nogi. Teraz jeszcze do końca nie jestem pewien jak ma to wyglądać - nie jestem hydraulikiem i nie mam w tym doświadczenia. W tym momencie na przykład mam zbiorniki na wodę użytkową wpięte szeregowo razem z ogrzewaniem podłogowym i pompa grzeje jedno i drugie jednocześnie - upraszcza mi to instalację ale nie wiem czy będzie mi taki układ odpowiadał. Dodatkowo nie mam jeszcze zrobionego ogrzewania podłogowego na piętrze więc na pewno instalacja będzie przerabiana. Dla mnie najważniejsze jest to, że działa i mam ciepłą wodą oraz ciepło w mieszkaniu. Bardzo martwiłem się tym, że będę musiał znowu palić w piecu jak jakiś smoluch. Syf który się robi w piwnicy od popiołu i dymu jest po prostu straszny. Chodzenie codziennie żeby wyczyścić piec i wynosić popiół to takie średniowiecze na maksa. Nie mówiąc już o noszeniu opału a i tak pompa ciepła grzeje lepiej i wychodzi mnie to taniej niż opał o pracy nawet nie wspomnę. W zeszłym roku wyszło mi maksymalnie 10 PLN za prąd do pompy ciepła (10 godzin pracy w drugiej taryfie). W tym roku mam fotowoltaike więc powinno wyjść jeszcze mniej.
No i jeszcze muszę sterownik do pompy ciepła podłączyć oraz czujniki temperatury bo w tym momencie sterowana jest ręcznie. Jestem przeszczęśliwy i ogromny kamień spadł mi z serca. #stepujacybudowlaniec
FejsFak - Pijcie ze mną kompot - wczoraj, na szybko, zamontowałem nową pompę ciepła i...
  • 37
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7