Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Miraski pytanie, czy jest jakiś kierunek studiów w Polsce, który przyda się w Norwegii?

Wczoraj przeczytałem wpis jednego mirka, że odbiera furę za ponad 200k a pracuję na magazynie

Tak mnie zapiekło ale również uświadomiło, że różnica w poziomie życia to jest kosmos

Jeszcze dzisiaj mam zamiar się zapisać na kurs języka norweskiego i w przeciągu 2-3lat wyjechać. Aktualnie studiuję finanse i rachunkowość ale wiem, że prawo tu i tam to co innego i się to nie przyda tam.

Więc pomyślałem by w przeciągu tych 2-3 lat nauki języka czegoś jeszcze się pouczyć tylko właśnie czego?

Jakieś rady?

#norwegia
  • 20
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@JayCube: myślałem też o zrobieniu jakichś uprawnień na wózki widłowe czy jakieś koparki, dźwigi itd. Niby bym robił na niskim stanowisku ale nie męczyłbym się w ogóle ¯\_(ツ)_/¯
@Anty_Chryst: to samo co Ci JayCube napisal, wez to pod uwage. W Polsce magazyn a wykwalifikowane IT to duza przepasc, w Norwegii nie oczekuj ze bedzie tak samo.
I mhm... coz moge poradzic, dobrze by bylo jakbys wyjechal tam chociaz na urlop, poczytal, bo kraj ogolnie jest specyficzny i nie kazdemu lezy. Zarobki i ladne widoki to nie wszystko.

Z norweskim powodzenia, jeden z prostszych jezykow europejskich, tylko musisz sie osluchac
@Anty_Chryst: najlepiej bys zrobil przegladajac starsze wpisy, ale tak na szybko:

1. Jak jestes fanem duzych miast, to kiepski wybor. Tylko Oslo mozna uznac za duze, potem doslownie kilka a na wiekszosci kraju masz malutkie miesciny z dojazdem >5 km do jakiegokolwiek sklepu. Inna sprawa ze na poludniu mieszka zdecydowana wiekszosc mieszkancow
2. Jak jedziesz samemu wez pod uwage ze koszta wynajmu, jedzenia sa wysokie, i bedzie Ci duzo ciezej cos