Wpis z mikrobloga

Mirki oglądałem Skodę Octavię rocznik 2019, 185kkm, TSI 1.5 150KM. W środku wszystko spoko no to mówię dobra jedziemy gość chce odpalić i zonk. Mówi dobra muszę po coś pójść. Poszedł po jakiś doładowywacz, nie wiem jak to się fachowo nazywa, podpiął pod akumulator i auto odpaliło. Czy to oznacza jakaś minę. Sprzedawca mówił że auto troszkę stało ale mimo wszystko chyba takie nowe auto nie powinno mieć problemu z odpalaniem.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody #skoda
  • 32
tam będzie akumulator typu AGM z racji kretyńskiego wynalazku start stop


@adrjenq: może być EFB.

to jak sprawdzić porządnie samochód przed zakupem w takim razie? Skoro nawet ASO nie jest w stanie?


@marcinpodlas8: po prostu sprawdzać go jak już jest "wjeżdżony" po adpatacjach. Tj. kilkadziesiąt kilometrów przejechane od podpięcia akumulatora, z co najmniej jednym cyklem od zimnego do pełnego zagrzania.

to co wystarczy wymienić akumulator i będzie git?


pewnie tak,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@marcinpodlas8: taki power bank do akumulatorów :D jak aku padł to podpinasz i odpalasz.


Dziwne, że rozładowany to ile on stał? I co lampkę w środku miał włączoną? Ciekawa historia ...


edit. mam gruza zapasowego w garażu i aku padł po około 6 miesiącach stania (grudzien-maj), więc ile ta skoda musiała stać?

@de_fekacja: nowe samochody nawet na postoju pobierają więcej z aku niż gruzy + start stop + inny aku
@marcinpodlas8: może ma problemy z rozładowywaniem, bo akumulator, albo alternator padł na przykład jak blacharz spawał ćwiartkę i zapomniał klemę odłączyć?
Poważniej: jak tam jest jakiś system kontroli naładowania akumulatora i ktoś lądował z jedo pominięciem, albo wymienił akumulator bez kodowania, lub na niewłaściwy, to mogą się dziać cyrki. Lepiej wszystko dobrze sprawdzić.
@marcinpodlas8: Standard na placach z używkami, co drugie auto tam jest rozładowane. Jak auto ma 185kkm pewnie na oryginalnym akumulatorze, to po miesiącu postoju już pewnie nie odpali. Szczególnie, że im nowsze tym większa szansa na tani akumulator EFB, zamiast prawilnego AGMu, co przy start-stopie nie wróży długiej eksploatacji.

ASO nic szczególnego nie znajdzie, bo tych błędów tam nie ma. Znasz memeska "akumulator odpinam i błędy znikajo"?


@bidzej: To nie
@piwakk: 1.8 i 2.0 są ok jak się wie które kody silnika były faktycznie poprawione ( ͡° ͜ʖ ͡°) a tych kodów jest sporo a to, że auto jest z 2015 roku czy 2017 nie oznacza, że kodowo silnik jest po poprawkach z czym się spotkałem wielokrotnie. vag to vag, nie ufać