Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Pacjent to #kawasaki vn1500, ale nie jest to akurat aż tak istotne w moim pytaniu, tyczy się ono wszystkich silników w układzie v2.

Jeśli wałek wyrównoważający / balancer (jak zwał tak zwał) jest źle ustawiony (czyli znak balancera nie pokrywa się ze znakiem na kole zębatym od wału korbowego), to czy wibracje które powstają z tego powodu będą wyczuwalne w pełnym / całym zakresie obrotów silnika (i będą się nasilać podczas przegazówki)?
Czy te wibracje pojawiają się tylko w pewnym zakresie obrotów silnika, na przykład na wolnych obrotach wszystkim telepie ale na wyższych obrotach nie są wyczuwalne?

#mechanikasamochodowa #mechanikamotocyklowa #mechanika #motocykle
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bst: no a czy może być tak, że drgania są wyłącznie na niskich obrotach, oraz jak silnik pracuje na na przykład 6000 RPM (gdzie max to na przykład 10 000 rpm)?
Kłopot w tym że wibracje występują w tym motocyklu na kierownicy i na lampie podczas obrotów jalowych, obrotów w ~30 procentach, oraz obrotów w ~60 procentach.
Dla przykładu, strasznie telepie wszystkim jak jadę 80km/h na 5 biegu, nie wiem ile
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bst: jeden mechanik powiedział że może być #!$%@? kosz sprzęgłowy, który powoduje wibracje w pewnym zakresie obrotów. No ale jakoś ciężko jest mi w to uwierzyć.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@misiek735: silnik może generować male, niepożądane wibracje cały czas z różną częstotliwością, ale jeżeli pokryją z częstotliwością rezonansową ramy (i jej harmonicznymi) to zostaną podbite i wtedy będą mocniej odczuwalne. Przy Twoim jej trzeba zacząć od tego kiedy to się zaczęło i czy coś mocno było grzebane, bo może to być wałek jak mówisz, a może jakaś pierdoła typu odkrecone mocowanie silnika.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xargo1: mam porównanie do vn800, tam nic nie wibruje w całym zakresie obrotów silnika. Vn1500 kupiłem kilka tygodni temu i od momentu zakupu tak jest, czyli coś musiało być grzebane.

Wszystkie śruby były sprawdzane kluczem dynamometrycznym wraz z manualem. Poduszki są w dobrym stanie. Łożyska główki ramy są ok, tylne zawieszenie jest prawidłowo przykręcone, wydech jest na gumach i nie dotyka żadnego sztywnego elementu ramy.

Po prostu wszystkie że tak powiem
misiek735 - @Xargo1: mam porównanie do vn800, tam nic nie wibruje w całym zakresie ob...

źródło: comment_1658730725YVql76FnsirxgejpaHjt5R.jpg

Pobierz
@misiek735: Dużo Ci nie pomogę ale u mnie w tomcacie balanser kręcił się 2 x obroty silnika a i tak rzędowa czwórka miała w okolicach 4-5 krpm moment gdzie trzęsła nieco mocniej (aczkolwiek ogólnie to niewiele trzęsła).
Ale jak dokładnie działa balanser, dlaczego kręci sie dwukrotnie szybciej i jakie są skutki nieprawidłowego ustawienia to nie wiem, w każdym razie 3 różne punkty gdzie trzęsie się całe moto oznaczają że coś jest