Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #fordgownowort

Mirasy, krótka piła:

Ford Focus Mk3 2011 1.6tdci, po wyłączeniu TCS (kontrola trakcji) auto wydaje się płynniej jeździć. Nie szarpie z niskich obrotów, przy ruszaniu robi to płynniej, na zakrętach płynnie wchodzi.

Możliwe czy to moja autosugestia i wyparcie możliwego uszkodzenia wtrysków? Mechanior mówił, że 3 tryski wyrzucają błąd xD
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vealen0: co mają wtryski do kontroli trakcji xD?

Na 99% któryś z czujników ABS ma jakiś problem i temu auto "przerywa" i szarpie, odcinając pojedyncze koła oraz dławiąc silnik.
@bruhh: Nic, nie mają. Nawet nie napisałem, że mają. Napomknąłem o nich bo po prostu to moje wyparcie wizji wymiany wtrysków po 1k sztuka. A szarpanie to typowy objaw wtrysków XD

No dobra, ale czy wyłączenie TCS wyłącza ABS? Chyba ABS tak z dupy nie da się wyłączyć, vide regulacje prawne. Jak będę po pracy to zhebluje go bez TCS, zobaczymy czy ABS zadziała, ale na moje to tcs go nie
@vealen0: wylaczenie kontroli trakcji oznacza JEJ wylaczenie. ABS nie da sie wylaczyc w zadnym aucie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

auto ci szarpie bo masz 1. jebniety czujnik abs 2. jebnietą koronkę/pierscien magnetyczny w lozsku w zaleznosci co tam jest w tym aucie, nie wiem

teraz krotka lekcja: czujnik abs mierzy predkosc/obroty kazdego kola a sterownik abs caly czas te wartosci przetwarza. Te same wartosci laduja tez w
@bruhh o cholera Miras, za taki wykop nic nie robiłem! Mądrego to aż milo posłuchać, jescze tak jasno wytlumaczone.Lubię się czegoś dowiedziec. W sumie to też logiczne, bo czasem też ściąga na jedną stronę, mimo że zbieżność ustawiłem, hamulce wymienione, pełna zawiecha przód również. Plus czasem ma więcej mocy czasem mniej. Jak się okaże że to to to wisze Ci piwo Kurde no ale to co na ślepo wymieniać czujniki czy co?
@vealen0: auto na podnosnik i na gore, kola niech sie kreca luzno, podlaczyc kompa i patrzec na wartosci otrzymane czy wszystkie kola pokazuja z jaka predkoscia sie kreca i tyle, tak szybko mozna to wykluczyc. Bledow moze nie byc.
@bruhh: Nie miałem wtedy czasu odpowiedzieć. Nie ma takiej możliwości, inne prędkości kół nie mogą nie spowodować błędu, a w Fordzie, Volvo, lincolnie itp. szczególnie, choć pewne w innych markach też prawie podobnie. Zbyt wiele systemów musiałoby paść na raz, szczególnie zabezbieczenie hamowania krzyżowego(nigdy w życiu o tym nie słyszałem).
@Haddi: #!$%@? się całego systemu też nie można wykluczyć - w tym aucie dzieją się cuda. Np Ledy do jazdy dziennej w reflektorach żyją swoim życiem, raz zapala się tylko lewy, raz tylko prawy, raz oba. Nie mam pojęcia dlaczego, nie znalazłem żadnej prawidłowości. Na początku myślałem, że to przez nieszczelność w prawym kloszu i wilgoć która tam jest, ale jak zaczął odwalać manianę lewy LED, gdzie jest suchutko to już
@vealen0: ledy żyją swoim życiem bo są już niesprawne, wymień i przestaną(no chyba że wtyczki ale w to wątpię).
Co do roz***ania całego systemu to byś nie odjechał z miejsca.
Powtórzę jeszcze raz, nie ma takiej możliwości.