Coś złego dzieje się na przejściach dla pieszych. "Mamy problem"
Piesi rzadziej giną na przejściach dla pieszych, ale liczba wypadków i rannych na "zebrach" skokowo rośnie. Takie wnioski płyną z najnowszych policyjnych danych
leon-san z- #
- #
- #
- #
- 397
- Odpowiedz
Komentarze (397)
najlepsze
Ten przepis powinno się jak najszybciej zmienić bo często piesi wchodzą bez namysłu pod koła.
wystarczy w zupełności wrócić to. tego co już było, mianowicie zabrania się pieszemu wtargnięcia na jezdnie oraz nakaz zachowania szczególnej ostrożności.
Populistyczne hasła powodują tylko problemy.
Zrobili przepis wzorem zachodu ale nie podumali, że na zachodzi jest do tego bardziej dostosowana infrastruktura.
Nie, cały czas tłuczono pieszym do głów, że mają pierwszeństwo i tym samym całą odpowiedzialność za sytuację na drodze przerzucono wyłącznie na kierowców.
kierowcy jada kolo przejscia wolniej
a pieszy ma w------e
gdyby bylo inaczej to by gineli czesciej
Ale za to jest info funduszów ubezpieczeniowych, o zwiększonej ilości kolizji w okolicach przejść dla pieszych. o 40%
Porównanie dwóch sąsiednich lat to troche d--a, jeśli się nie weźmie pod uwagę trendu.
Przez dekadę przed covidem ilość wypadków na przejściach dla pieszych oscylowała w granicach 3300-4000 rocznie. W czasie covidu spadła. W 2023 roku wynosiła 2684.
Słowem: rok 2023 jest dużo bezpieczniejszy niż każdy bezcovidowy rok przed wprowadzeniem nowych przepisów który
@kasjo: Ja mam takie 4 pod domem praktycznie. Jak jedzie taki ancymon to specjalnie zahaczam do ręką, albo uderzam w szybę (na 2 pasie z 3, czyli na środku drogi). Jak się pieni to wyciągam telefon i mówię, że zgłaszam
Te statystyki jakoś tam zawsze z roku na rok się zmieniają w sposób w pewien sposób losowy i doszukiwanie się na siłę przyczyn i skutków w zmianie prawa niekoniecznie jest uzasadnione.
To są też rzeczy na które wpływ ma pogoda, rozkład długich weekendów w roku itp. itd.
Dorysowałem na kilkuletnim wykresie dane z 2023 i oczywiście jest to wzrost, ale czy on
W raporcie rocznym jest więcej szczegółów, niestety jeszcze nie widzę, żeby został upubliczniony.
https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
na picrel to nie wyglada tak źle, bo kamera jest wysoko, ale te barierki są prawie tak wysokie jak dachy tych samochodów, głowę kierowcy mają niżej, jak pieszy nie jest wysoki to go po prostu nie widać zanim wejdzie na przejście, ograniczenie do 50, a ja tam zwalniam do 20-25 na godzinę, bo inaczej bym się
Artykuł mówi o wzroście o 220 wypadków na przejsciach dla pieszych pomiędzy 2022 i 2023 rokiem. Ale jakoś nie wspomina, że porównując z latami przed covidem:
- w porównaniu z rokiem 2018 mamy spadek o 1054 wypadki (spadek o 28 procent)
- w porównaniu z rokiem 2017 mamy spadek o 1407 wypadków (spadek o 34 procentl)
I tak dalej... patrząc na lata 2008-2018 (taki zakres znalazłem) to ilość
Przepisy są w tym momencie źle interpretowane. Nie ma mowy o bezwzględnym pierwszeństwie pieszego. Występuje tylko