Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Z tej strony Mirek lvl 32. Mam za sobą trochę życia, i zastanawiam się co począć dalej.
TL:DR pracuję jako automatyk i rozważam studia na prywatnej uczelni z kierunków powiązanych z informatyką i medycyną.

Obecnie pracuję jako Automatyk, elektryk automatyki przemysłowej. Czyli czasem robię nowe uruchomienia dużych maszyn, czasem pracuję na DUR, czasem wprowadza się jakieś korekty w programie PLC czy np. na robocie przemysłowym, czasem postawię sobie linię sortującą, budujemy też urządzenia w których stosowane są algorytmy widzenia maszynowego, inteligentne czujniki adaptacyjne itp, sieci, w których jedna maszyna komunikuje się z inną itp. itd. pracują ze mną różni ludzie, inżynierowie, magistrzy inżynierowie. W pracy zawodowej, to czego się człowiek kiedyś tam uczył na studiach, szybko blaknie, część rzeczy się zapomina, człowiek się specjalizuje i po prostu ulatnia się to czego nie używa się w pracy.

Myślę nad odbiciem w zupełnie innym kierunku, ale zazwyczaj po pracy nie mam zupełnie na nic siły. Zapisał bym się na jakiś kierunek studiów zaocznie, aby poszerzyć swoje kompetencje, ale jeżeli pójdę na jakiś super trudny kierunek to polegnę, zwyczajnie nie będzie mi się chciało ślęczeć po nocach nad całkami, różniczkami. Jestem stary, zmęczony i po prostu muszę trochę innego środowiska poznać, bo obecnie jest to tylko praca- dom- praca- dom.

Pracuję w tym miejscu już kilka lat i po prostu zastanawiam się co dzisiaj mogę zrobić, aby za 5-10 lat płynnie móc zmienić branżę. Czy w ogóle jest taka możliwość. Wydawać by się mogło że IT jest dobrą drogą, myślałem nad zrobieniem na jakiejś uczelni prywatnej inżynierki z informatyki, ze specjalnością z uczenia/widzenia maszynowego i sztucznej inteligencji/ sieci neuronowych.
Mam trochę pomysłów, ale jeżeli zostanę zasypany od razu matematyką w kosmicznych ilościach i jeszcze fizyką, to się tylko zniechęcę.