Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#programowanie

cześć, jestem programistą z ponad kilkunastoletnim stażem - trochę znudzonym i sfrustrowanym
lubię swoją pracę i mam jej dość jednocześnie

lubię - bo daje pieniądze i swobodę
mam jej dość bo w zasadzie mało ode mnie zależy, rozwój to buzzword, a pasja raczej przeszkadza niż pomaga

Jestem samoukiem - zacząłem programować na studiach (ekonomia) i tak zostało, było to w czasach gdy ludzie, to może być szok, uciekali z programowania np do marketingu bo tam można było lepiej zarobić, moja pierwsza pensja to 400, potem 800, długo robiłem poniżej 2k, a jakieś 13 -15 lat temu kolega na składzie budowlanym miał 2700 a ja coś 2200 miałem
Potem zaczął się okres prosperity który trwa do dziś i nikogo nie dziwi już #programista15k

Brak wyksztalcenia kierunkowego zawsze był jakąś zadrą i czułem się gorszy, ogólnie raczej wycofany jestem co nie pomagało w tej pracy. przez taki a nie inny charakter godziłem się na robienie potrzebnej, ale mało rozwojowej roboty - wtedy myślałem, ze się wykażę, ktoś to zauważy, doceni, da ciekawsze, bardziej rozwojowe zadania
Ależ byłem naiwny

Zdarzenie, które przelało czarę goryczy - to w jednym korpo, zgodziłem się pójść do maintenace na 3 miesiące, zrobiło się z tego półtora roku, a jak się trafiało coś ciekawszego do roboty, to dostałem info, że nie dla psa kiełbasa, bo mam za słabe visibiity - więc się nie nadaję, taki zaklęty krąg się zrobił. Wyjście z niego = wyjście z firmy,
Dzięki temu nauczyłem się, że wszelkie zapewnienia są g---o warte, póki ich nie ma w rzeczywistości. Obiecanki cacanki

co do rozwoju