Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Cześć Mirki i Mirunie. Piszę z anonimowych bo nie mam konta na wykopie (wieczny czytacz here).
Chciałbym się was poradzić, jestem #programista15k i generalnie nie narzekam na zarobki tutaj w Polsce, jednak narzekam na całokształt w jakim kierunku podąża nasz kraj. Chciałbym więc zmienić miejsce zamieszkania. Prywatnie mam żonę i dwójkę dzieci (żłobek i przedszkole). Moje pytanie do was jaki kraj byście wybrali do zamieszkania w Europie Zachodniej, biorąc właśnie pod uwagę nie tylko pracę w IT, ale też życie z dziećmi (np jakość edukacji). Fajnie byłoby jakbyście przy tym pisali co wam się w danym miejscu podoba, jakie udogodnienia macie, itp. Z góry dzięki!
#emigracja #it #programista15k #praca #linkedin

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #62b496f688afb7294f1509e3
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
  • 19
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Stosunek łatwości wyjazdu do potencjalnych zysków to chyba faktycznie Niemcy. Ale że jak ich nie lubię to bym celował w Skandynawię (Szwecja, Norwegia, Islandia). Z "kontynentalnej" Europy to może Szwajcaria tudzież północna, Aplejska/Dolomicka część Włoch.

Ostatnio z ciekawości liczyłem i nawet za Polskie zarobki dałoby się wystartować na Islandii (wystartować, bo degradujesz się do średnich zarobków - docelowo przydałoby się jakiś kontrakt z USA złapać).

Sam się zastanawiam... nie
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: w zasadzie to każdy kraj na zachodzie, powinieneś decydować według znajomości/chęci nauki języka. Może jedynie Norwegia nie jest najlepszym pomysłem jeśli masz dzieciaki bo ich urząd do spraw dzieci różne cyrki robił - ale szczerze nie wiem jak to teraz wygląda.
  • Odpowiedz