Aktywne Wpisy
laventel +10
Dajcie przyklady jakichś dań, które są takie "pełne" w smaku. Tak, że czuć przekrój różnych smaków albo jakies dwa składniki czy więcej sie super komponują ze sobą. Nie wiem jak to do konca wytlumaczyc xD ale przykladem jest tikka masala, jest ostre ale nie jedynie tak chamsko ostre jak papryczka chilli, tylko tez tak głębiej ostre jak imbir, jest kremowe, mocno doprawione, razem z chlebkiem naan i takim sosikiem co do tego
farmaceut +220
Po zakończeniu II wojny światowej, Niemcy zostały podzielone na 4 strefy okupacyjne, a wszelkie organizację także te sportowe i motoryzacyjne zostały rozwiązane. Oraz został wprowadzony zakaz zakładania nowych związków. Sytuacja zmieniła się w 1949 kiedy to z połączenia 3 zachodnich stref(brytyjskiej, francuskiej i amerykańskiej) powstało RFN. Ruch ten pozwolił założyć nowe kluby sportowe i związek motorowy ADAC. Niemcy potrzebowali trochę czasu zanim nowa organizacja zostanie uznana na arenie międzynarodowej przez FIA. Stało się tak dopiero w trakcie 1950 roku.
Inaczej sprawa miała się ze wschodnimi Niemcami NRD, tam wszystko trwało bardziej opieszale w dodatku kłody pod nogi rzucał komunistyczny rząd. Ostatecznie w drodze wyjątku w 1952 i 53, 4 kierowców z NRD otrzymało pozwolenie na start w GP Niemiec rozegrany w Niemczech zachodnich. Warto jednak zauważyć że ich licencja była wydana przez związek zachodni. Który uważał że służy wszystkim Niemcom. Dlatego w statystykach F1 nie ma podziału na rezultaty uzyskane przez zjednoczone Niemcy jak i te sprzed 1990.
W latach 1945-49 w odbudowującej się Europie, rozpoczęte organizację pojedynczych wyścigów GP, jednak do ich udziału nie byli dopuszczani niemieccy kierowcy. Ci którzy chcieli wystartować np Hans Stuck musieli jeździć z licencją wydaną przez inny kraj np Austrię, która co ciekawe od początku była uznana przez FIA.
Niemcy jednak nie próżnowali w czasie zawieszenia organizowali własne krajowe zawody, według regulacji F2 z wykorzystaniem samochodów BMW.
Po zniesieniu zakazu przez FIA, GP Niemiec zostało włączone do kalendarza na 1951. A w finale sezonu 1950 wystartował w prywatnym Maserati Paul Pietsch, kierowca który jest obecnie uznawany za pierwszego Niemca w F1.
źrodło
#f1 #randomf1shit