Wpis z mikrobloga

Sorry dodaje jeszcze raz bo zapomniałem dodać tagów z krajami

Rozważam różne opcje: jaki kraj w Europie jest przyjazny pod katem przeprowadzki z rodzina (łącznie 4 osoby). Język obcy który znamy to angielski. Szczerze mówiąc, nie chce mi się już za bardzo uczyć języka obcego wiec stawiałbym na kraj gdzie bardzo dobrze mówią po angielsku i tak w którym bez problemu w tym języku się dogadam. Jeżeli to coś zmieni to jestem programista.

Mam straszny mętlik w głowie bo myślałem o najbadziej naturalnym kierunku jaki jest dla mnie Anglia, ale może być problem z wiza, chociaż ludzie jakoś dostają tam prace i jest ok. Ma ktoś doświadczenia ze #szwajcaria ? A moze #holandia sam już nie wiem. Pomocy Mirki.
Inb4: chce wyjechać z wielu powodów i chyba każdy bardziej ogarnięty człowiek który zna jezyk i ma dobry fach w ręku już dawno jest poza Polska.

#emigracja #anglia #holandia #niemcy #austria #hiszpania #portugalia #francja #belgia #szwajcaria #beneluks #luksemburg #monako #wlochy #szwecja #norwegia #finlandia
  • 16
@MakrelGieldowy: Jak rozwazasz kraje, to poorientuj sie troche wiecej jak sie tam zyje - poczytaj o kulturze, przejedz sie na tydzien-dwa. Ale nie nastawienie jak turysta, a postaraj sie poogarniac codzienne rzeczy.
Bo roznca jest spora miedzy tym jak dzialaja sprawy w DE, CH a np. UK. Niby wszystko Europa, ale roznice sa.. Nie mowiac o jakis drobnych zasadach, ktore moga Cie zdziwic albo wkurzyc - typu ze w Szwajcarii sobie
@MakrelGieldowy: Specjalistow w Holandii witaja z otwartymi ramionami. Sa branze, w ktorych trzeba znac holenderski, ale programisci sie z tego co slyszalam do nich nie zaliczaja. Tzn, jak cos wydukasz to zawsze na plus. Wszystkiego o potencjalnych zarobkach (minimalnych) dowiesz sie z CAO, wszystko jest dostepne w internecie. Do tego przy przeprowadzce specjalisty jest ulga podatkowa przez pierwszy okres.
Znajomi mieszkaja tu z dwoma bablami i nawet nie biora pod uwage