Wpis z mikrobloga

#booking #oszukujo
w nawiązaniu do tego wpisu wołam osoby zainteresowane.

Pani Agnieszka postanowiła iść w zaparte i pisze dzisiaj kolejny raz z prośbą o odwołanie rezerwacji. Postanowiłem jej nie odpisywać ponieważ po przeczytaniu Miraka @SlepyBazant stwierdziłem, że powinniśmy załatwiać takie sprawy przez Boooking i nic poza nim nie dogadywać.

Dzwoniłem dzisiaj do Bookingu (swoją dorgą kontakt z obsługą klienta mocno utrudniony poprzez konieczność wklepywania kilkukrotnie numeru potwierdzenia, pinu, zgód na nagrywanie itp trwał dłużej niż sama rozmowa - ale rozumiem - procedury żeby było łatwiej trafić do odpowiedniego konsultanta). Pani Paulinka (imię przypadkowe) bardzo cierpliwie wysłuchała i powiedziała, że zbada sprawę i zaproponiwała abym wybrał najdogodniejszą dla mnie formę kontaktu (maile, sms, telefon). Prosiłem żeby dzwoniła bo chyba coś nie tak z tym ich formularzem na portalu bo od wczoraj nikt się do mnie nie odezwał. Na co Paulinka, że są zawaleni takima mailami i się czasami nie wyrabiają. Szanuję za szczerość i pozdrawiam Panią Paulinkę, która była z głosu bardzo ładna xD

Czekam aż Agnieszka się zagotuje i sama anuluje rezerwację
Pobierz
źródło: comment_1650458466pKItE2W1cVTOTIVQ4Y3F8X.jpg
  • 96
@piotrek_18_89: Sam prowadzę mały apartament na booking. Raczej nie ma opcji na błąd systemu. Działa perfekcyjnie. Po prostu system ustalania ofert na booking od strony wynajmującego nie jest tak prosty jak ustalenie ceny za noc. System jest bardzo elastyczny aby można było "zaprogramować" wszelkie możliwe wyjątki, ograniczenia i rabaty i co za tym idzie dość nieintuicyjny na początku. Wygląda na to że Pani Agnieszka nie ogarnęła a teraz zamiast napisać po
@piotrek_18_89: Przerabiałem kilka razy. Najczęściej kiedy rezerwacja była robiona na wiele miesięcy do przodu, a w międzyczasie ceny rosły. Cwaniaki zawsze próbują naciągać. Nie ma mowy o żadnym błędzie bookingu. Pod żadnym pozorem sam niczego nie anuluj. Jeśli właścicielka Ci anuluje rezerwację to poniesie wszystkie koszty z tym związane i zapłaci Ci za nocleg o podobnym lub lepszym standardzie nawet jeśli będzie 3x droższy. Ty nie zapłacisz nawet 1zł więcej, a
@piotrek_18_89: aaaa... widze Kolego moja ulubiona akcja na booking kiedyś miałem specjalizcję po obu stronach frontu wynajmujący vs turysta, widzę że wiele się na portalu nie zmieniło i nie ma możliwości odwołań :-) przez telefon bo wciskaja inne pokoje aby nie tracić prowizji i wkopywać zarówno wynajmującego i turystę w jeszcze wieksze gów.nko...

kiedyś przed pandemią po prostu odwoływali rezerwację jak ktoś coś sprz.ył wystarczył żenujący telefon dwóch stron, ale w
@Jetto: jak piszę wyżej, nie chodzi o prowizję (zobacz wpis wyżej) ale to że taki nawet g.ny obiekt musi Ciebie zgłosić do Skarbówki jako podatnika vat UE po rozliczeniu prowizji bookingu

w skrócie w wyniku zamieszania masz pewną korzyść podatkową za błąd Agnieszki od pokoju, ale musisz zapłacić vat ue, jak przy nabyciu samochodu, nikt tego nie rozlicza i potem jest niedopłata w Skarbówce, po latach zajmują konta za parę złotych..
@nutka-instrumentalnews Ja nie muszę zapłacić vatu tylko to jest obowiązek obiektu żeby go pobrać i rozliczyć. Ja nie muszę nawet podawać nipu jak mi faktura na firmę nie potrzebna. Najczęściej biorę fakturę imienną bez podawania nipu i wystawia ją właściciel obiektu, a nie booking. Rozliczenia bookingu i właściciela obiektu to nie moja sprawa.
@Jetto: tak się tylko wydaje.. każda osoba niezaleznie co ma firmę czy nie, nawet rolnik lub ksiądz duchowny jeżeli uzyska jakąkolwiek korzyść za granicą czy to w postaci ulgi, zniżki tzw. kuponu nieważne ma obowiązek zapłaty od tego VATU UE, tak jakbyś ściagął samochód z zagranicy nie ważne czy na firmę czy nie

polega to na tym że musisz zarejestrować z tego co pamiętam nip ue i zapłacić parę groszy od
@nutka-instrumentalnews narazie cisza. Jutro będę kolejny raz atakował booking. Nic nie anulowali ani booking ani Agnieszka. Stwierdziłem, że zarezerwuje na wszelki wypadek alternatywny nocleg w podobnej cenie i lokalizacji z dłuższym terminem do anulowania za free. Uczciwie mówiąc nawet jeżeli to rzeczywiści błąd w systemie zamówień to nie wiem czy chce tam nocować ʕʔ
@piotrek_18_89: nie wiem jak powiedzieć, ale to norma na booking, nikt nie sprawdza i nawet nie jest w stanie sprawdzić co wyprawia system bookingu zwłaszcza przy pierwszym zarejestrowanym w nim obiekcie, pokoju

właśnie sprawdzałem u siebie rezerwacje na 2023 r październik mam ok, ale nigdy nie wiadomo czy system nie przesunie jakiegoś dnia jako "wolnego" a dowiem się o tym i rezerwacji po roku.. :-)

to jak w filmie powrót do
@nutka-instrumentalnews nie rozumiem o co chodzi z tym podatkiem. Zamawiam przez booking - mam cenę - teoretycznie rezerwacja potwierdzona - jadę i są dwie opcje 1. Babka mnie nie przyjmie i wtedy booking musi mi coś znaleźć 2. Wszystko normalnie place cenę z bookingu. Więc jak mają mnie wkopac w jakieś prowizje podatki.
@piotrek_18_89: takich sytuacji jest całe mnóstwo gdzie będziesz musiał nie tylko płacić prowizję dla booking, ale podatek vat ue oraz co gorsze do kwartału się rejestrować dla vat, tak jakbyś płacił zło przy zakupie na ebay z US

wlaśnie poświeciłem kawał niedzieli i patrzyłem czy coś się zmieniło od czasów covid bo było trochę zmian i raczej na bank tak jest..

najprostsze sytuacje wyrządzisz szkodę i gość będzie chciał aby Ci
@piotrek_18_89: jeżeli wynajmujący ma powody aby (zakładając, nie ma szans ocenic Twojego akurat przypadku z p. Agnieszką co ona odj.bała) żeby anulować prawnie według booking rezerwację z byle powodu (jak odwołuje się aukcje na allegro) to wynajmujący na bank nie płaci prowizji, a doszło do importu usług, przemieszczenia z Holandii do RP i ktoś musi to rozliczyć czy się podoba czy nie takie są zasady unijne

nie ma znaczenia że nic