Aktywne Wpisy

rysiekryszard +10
Jak świętowaliście swoje osiemnaste urodziny? U mnie babcia chyba kupiła tort i najbliższa rodzina odśpiewała sto lat. Nie było żadnej większej imprezy, nie było żadnych kolegów itd. Nigdy w życiu też nie zostałem zaproszony do kogoś na 18-stkę. Trochę głupio może, ale cóż. Ja się przyzwyczaiłem i w sumie lubię każde urodziny spędzać na wykopie. Najwyżej sobie kupię jakąś pizzę czy coś w tym stylu, a czasami to prawie zapominam, że mam
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.





Będę musiał napisać program symulujący bankomat w C++, obiektowo. W sumie to go napisałem, wszystko działa tak jak powinno wg. założeń z zadania, ale zaliczający stwierdził, że mój program jest za bardzo "proceduralny"... Nie wiem, tak umiem programować i nie bardzo widzę jak to napisać wyłącznie obiektowo. W Mainie nie mogę nawet żadnego Menu zrobić, nic a nic. Stąd pytanie - czy ktoś z Was ma pomysł jak znaleźć jakiś tutorial podobny do tego tutaj: http://www.math-cs.gordon.edu/courses/cs320/ATM_Example/indexOld.html tyle, że w C++? Niezbyt swobodnie czuję się w programowaniu obiektowym i do momentu oddania nie rozeznam się w tym na tyle, żeby to napisać samemu. Ja cholera mechanikiem jestem, a nie programistą... :(.
Ktoś coś?
Utwórz obiekt typu Bank, który będzie przetrzymywać pieniądze oraz uwierzytelniać użytkownika i obiekt typu Bankomat. Obiekt typu Bankomat będzie spełniać żądania. Zatem trzeba utworzyć klasę abstrakcyjną Żądanie. Gdy utworzymy, to zróbmy poszczególne operacje:
- klasę Wypłata
- klasę PobierzStan
Bankomat będzie zmuszony do uwierzytelnienia twojej karty. Bank będzie przechowywał (załóżmy) liczbę - ID karty oraz jej PIN. Gdy Bankomat zautoryzuje kartę to wtedy bankomat może
Włożenie karty
Podanie pinu (3 szansy, inaczej blokada)
Menu : Wpłata, Wypłata, zmiana pinu, wyjście
Wypłata - sprawdzić limity wypłat, stan konta - jeżeli ok, to wypłacić
Wszystko mam napisane, ale proceduralnie, na tyle, na ile potrafię. Teraz kminię jak to zrobić obiektowo (nie umiem programować obiektowo - dopiero książkę kupiłem... ;)).
@albhr: Nigdy wcześniej nie programowałęm obiektowo (w ogóle dużo nie programowałem, wyłącznie na własny użytek żeby wrzucić
.
@japer: (#) ale przed chwilą jeszcze napisałeś, że nie ma dziedziczenia i metod wirtualnych. Mam wrażenie, że wykopowi hejterzy tej książki nawet jej w ręce nie mieli.
Po drugie wzorce projektowe to nie element języka. Ręce opadają. Czy w książce kucharskiej liczysz
Stworzyłem szybki szkic Twojego programu w wersji obiektowej. Domyślam się, że jest to aplikacja konsolowa i nie pobiera danych ani z bazy danych ani z pliku. Szkic jest w Javie bo już dawno nic nie pisałem w c++ i nie mam za bardzo czasu na sprawdzanie czy dobrze zapisałem składnie. To podobne języki więc sobie poradzisz.
public class Main {
public static void main(String args []){
Klient klient1=new Klient("Zbigniew", "Kowalski",4500.00);