Wpis z mikrobloga

#programowanie #c++ #cpp

Będę musiał napisać program symulujący bankomat w C++, obiektowo. W sumie to go napisałem, wszystko działa tak jak powinno wg. założeń z zadania, ale zaliczający stwierdził, że mój program jest za bardzo "proceduralny"... Nie wiem, tak umiem programować i nie bardzo widzę jak to napisać wyłącznie obiektowo. W Mainie nie mogę nawet żadnego Menu zrobić, nic a nic. Stąd pytanie - czy ktoś z Was ma pomysł jak znaleźć jakiś tutorial podobny do tego tutaj: http://www.math-cs.gordon.edu/courses/cs320/ATM_Example/indexOld.html tyle, że w C++? Niezbyt swobodnie czuję się w programowaniu obiektowym i do momentu oddania nie rozeznam się w tym na tyle, żeby to napisać samemu. Ja cholera mechanikiem jestem, a nie programistą... :(.

Ktoś coś?
  • 31
@Lysy_z_Oporowa: zrób to w taki sposób:

Utwórz obiekt typu Bank, który będzie przetrzymywać pieniądze oraz uwierzytelniać użytkownika i obiekt typu Bankomat. Obiekt typu Bankomat będzie spełniać żądania. Zatem trzeba utworzyć klasę abstrakcyjną Żądanie. Gdy utworzymy, to zróbmy poszczególne operacje:

- klasę Wypłata

- klasę PobierzStan

Bankomat będzie zmuszony do uwierzytelnienia twojej karty. Bank będzie przechowywał (załóżmy) liczbę - ID karty oraz jej PIN. Gdy Bankomat zautoryzuje kartę to wtedy bankomat może
@asdasty:

Włożenie karty

Podanie pinu (3 szansy, inaczej blokada)

Menu : Wpłata, Wypłata, zmiana pinu, wyjście

Wypłata - sprawdzić limity wypłat, stan konta - jeżeli ok, to wypłacić

Wszystko mam napisane, ale proceduralnie, na tyle, na ile potrafię. Teraz kminię jak to zrobić obiektowo (nie umiem programować obiektowo - dopiero książkę kupiłem... ;)).

@albhr: Nigdy wcześniej nie programowałęm obiektowo (w ogóle dużo nie programowałem, wyłącznie na własny użytek żeby wrzucić
@Cilthal: No właśnie poszukuję drogi na skróty, bo mam na to niewiele czasu, a i tak się będę tego musiał nauczyć, bo mnie z roboty #!$%@?. Ale chyba zabieram dupę w troki w takim razie i się tego po prostu uczę... No dobra - jeszcze chwilę poszukam w internecie jakiegoś tutka :D
akurat w Symfonii tego nie znajdziesz, ale możesz sobie poczytać o metodach wirtualnych i dziedziczeniu.


.

ale wzorców projektowych nie znajdziesz :>, jedynie co może być to elementy języka.


@japer: (#) ale przed chwilą jeszcze napisałeś, że nie ma dziedziczenia i metod wirtualnych. Mam wrażenie, że wykopowi hejterzy tej książki nawet jej w ręce nie mieli.

Po drugie wzorce projektowe to nie element języka. Ręce opadają. Czy w książce kucharskiej liczysz
@asdasty: źle zrozumiałeś kontekst mojego zdania. Powiedziałem, że nie znajdzie wzorców, ale może sobie poczytać o dziedziczeniu i metodach właśnie w Symfonii.
@Lysy_z_Oporowa:

Stworzyłem szybki szkic Twojego programu w wersji obiektowej. Domyślam się, że jest to aplikacja konsolowa i nie pobiera danych ani z bazy danych ani z pliku. Szkic jest w Javie bo już dawno nic nie pisałem w c++ i nie mam za bardzo czasu na sprawdzanie czy dobrze zapisałem składnie. To podobne języki więc sobie poradzisz.

public class Main {

public static void main(String args []){

Klient klient1=new Klient("Zbigniew", "Kowalski",4500.00);